Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Lenyűgöző villany-sportautó a DS-től

2016. február 27. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A nagy francia divatházak legjobb kézműves hagyományait a digitális tervezési eszközökkel kombináló DS E-Tense a márka technológiai és formatervezési jövőképe. A luxust és a high-tech megoldásokat ötvöző avantgárd kreáció elektromos hajtásláncot kapott. A Genfi Autószalonon debütál.

A DS márka számára olyannyira fontos avantgárd stílus az autó hátsó kialakításán érhető tetten. Hasonlóan a Divine DS-hez, a DS E-Tense-en sem találunk hátsó ablaküveget, ami a formatervezők számára nagy szabadságot biztosított, a termékfejlesztőknek pedig lehetőséget adott a digitális visszapillantó bemutatására.

Hűen a DS elveihez, a fényszórók kialakítása most is különleges figyelmet kapott. A LED modulok megmunkálását az ékszerek és az órák világa inspirálta. Az autó tekintetét gyöngyhímzés-szerűen kialakított nappali menetfények határozzák meg. A hátsó irányjelzőket a tetőbe integrálták, hasonlóan az 1955-ös DS megoldásához. A hátsó lámpák full LED technológiát és pikkelyszerű kialakítást kaptak, olyanok, mintha önálló életet élnének, egyúttal irányt mutatnak a következő DS modellek tervezéséhez.

Az utastérben olyan nemes anyagokkal találkozunk, mint a díszvarrott, patinás bőr, vagy a középkonzol különlegesen megmunkált alumínium felülete. A DS kárpitos mestereinek 800 munkaórájára volt szükség az ülések speciális óraszíj mintázatának és a műszerfal borításának megtervezéséhez, teszteléséhez és végleges kialakításához. A műszerfal futurisztikus hangulatát a hideg acélfelület adja meg, ezt egészíti ki a kormánykerék hangsúlyozottan sportos kialakítása. A vezető előtt egy 30 cm-es HD kijelző kapott helyet, amelyet 25 cm-es érintőképernyő egészít ki.

A különlegesen megmunkált utastérben olyan kiegészítők kaptak helyet, amelyek francia luxusmárkákkal való együttműködésben készültek, munkájuk eredménye tökéletesen tükrözi a DS márka alapértékeit. A középkonzolon látható órát például a BRM Chronographes készítette. Hordható a csuklón viselve, de rögzíthető az autó középkonzolján is. A háza 90°-ban döntött helyzetű, így vezetés közben is leolvasható róla az idő. A tökéletesen zajszigetelt utasteret a Focal 9 hangszórós, 640 wattos Utopia hifirendszere varázsolja valóságos auditóriummá.

A Formula E-ben sikerrel szereplő DS a hátsókerék-hajtású E-Tense modell számára egy tiszta, csendes és nagy teljesítményű erőforrást tervezett. A villanymotor 402 LE-s, maximális nyomatéka 516 Nm. Autonómiája 310 km vegyes ciklusban, míg városban 360 km hatótávolságra képes. A lítium-ion akkumulátorok az autó padlólemeze alatt kaptak helyet, ami a súlypontot lejjebb helyezi, gondoskodva a tengelyek közötti kiegyensúlyozott nyomatékeloszlásról. Az 1,8 tonnás E-tense 4,5 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óra a végsebessége. A karbonból készült karosszériaszerkezet alá kettős háromszög lengőkaros futómű került. Az alacsony súlypont precíz irányíthatóságot és stabilitást garantál, míg a karosszériaforma, a karbon diffúzor és a teljesen sík padlólemez nagyban javítják a kocsi aerodinamikai tulajdonságait.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Zöld autó

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!