/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett a BMW X5 xDrive40e

2015. március 15. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

A BMW első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modellje lett az X5 xDrive40e. 313 lóerős összteljesítménye és összkerékhajtása mellett állítólag beéri átlagosan 3,4 liter benzinnel.

Bemutatta a BMW az X5 40e modellt, mely a BMW i modellekből származó technika felhasználásával született.

Állandó összkerékhajtása és a BMW EfficientDynamics eDrive technikája révén egyszerre sportos és gazdaságos. A TwinPower Turbo technikával működő négyhengeres benzines erőforrás és az elektromos szinkronmotor produkálta 313 lóerő (230 kW) összesített rendszerteljesítmény mellett a BMW X5 xDrive40e kombinált üzemanyag-fogyasztása EU-ciklus alapján 3,4 – 3,3 liter, kombinált elektromosáram-fogyasztása pedig 15,4 – 15,3 kilowatt 100 kilométerenként. A kombinált szén-dioxid-kibocsátás kilométerenként 78 – 77 gramm.

A nyolcfokozatú Steptronic sebességváltóba integrált elektromos motort korszerű lítiumion-akkumulátor táplálja, amely a megfelelő feszültség-átalakítón keresztül a BMW X5 xDrive40e kisfeszültségű, 12 voltos fedélzeti hálózatát is ellátja energiával. Az akkumulátor minden szabványos háztartási elektromos csatlakozóaljzatból, illetve a BMW i Wallbox falitöltőből is ellátható energiával, akárcsak a nyilvános töltőállomásokon. Helytakarékossági okokból a nagyfeszültségű akkumulátor a csomagtér-padlózat alatt kapott helyet, ahol baleset estén is magas fokú védelmet élvez. Mindezek ellenére az SUV csomagtere alaphelyzetben is 500, a három részre osztottan dönthető üléslapok együttes lehajtásával pedig 1720 literesre nő.

A hibrid hajtásrendszer intelligens szabályzása a belsőégésű és az elektromos motor olyan együttes üzemét is lehetővé teszi, amely optimális gazdaságosság mellett alkalmazkodik a vezető igényeihez. A középkonzol eDrive gombjával a vezető igény szerint befolyásolhatja a hibridhajtás üzemét. Az AUTO eDrive alapbeállításban a belsőégésű erőforrást álló helyzetből indulva, illetve a magasabb sebességtartománybeli gyorsítások során támogatja jól érzékelhetően az elektromos motor, amelynek 250 newtonméter maximális forgatónyomatéka már közvetlenül az indulástól rendelkezésre áll. Az X5 xDrive40e álló helyzetből mindössze 6,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

A tisztán elektromos alternatívát a MAX eDrive üzemmód kínálja, ekkor az autó hajtásáról csupán elektromos motorja gondoskodik – például városi forgalomban –, nulla károsanyag-kibocsátás mellett. Teljesen feltöltött nagyfeszültségű akkumulátorával az autó akár 31 kilométeres tisztán elektromos hatótávot kínál, ebben az esetben végsebessége 120 kilométer/órára korlátozott. A SAVE Battery üzemmód szintén gombnyomásra aktiválható, s megőrzi az akkumulátor töltöttségi állapotát, illetve túl alacsony szint esetén a fékezési és motorfék fázisok alatti energia-visszatáplálással (rekuperáció) növeli azt.

Az eDrive gombbal választott beállítástól függetlenül mindkét erőforrás teljesítményét az intelligens BMW xDrive állandó összkerékhajtás juttatja el az útra. A Driving Experience Control kapcsoló segítségével aktiválható különböző járműbeállítások – COMFORT, SPORT és ECO PRO – szintén minden üzemmódban rendelkezésre állnak.

Különleges modellspecifikus funkcióként intelligens energia-menedzsment rendszer is szerepel a kínálatban, amely a BMW X5 xDrive40e alapkiviteléhez tartozó Professional navigációs rendszerrel vehető igénybe. Aktivált útvonalvezetés mellett az út adatai a valós idejű közlekedési információkkal együtt kerülnek a hajtásrendszer szabályzóegységébe. A közepes és a hosszú távú utazások alkalmával a Fékenergia-visszanyerés segítségével és a nagyfeszültségű akkumulátor energiatartalékainak célzott és hatékony menedzselésével a rendszer a városi szakaszok tisztán elektromos megtételét is biztosíthatja.

A BMW Remote app hibridspecifikus változata okostelefonon keresztül is lehetővé teszi az akkumulátor töltöttségének ellenőrzését, a nyilvános töltőállomások keresését vagy a BMW X5 xDrive40e különböző gazdaságossági mutatóinak kiértékelését. Az állóhelyzeti fűtés és szellőzés ugyancsak vezérelhető a távolból is.

A BMW i Wallbox Pure és a BMW i Wallbox Pro a BMW 360° ELECTRIC koncepció részeként kínálja a nagyfeszültségű akkumulátor különösen gyors és kényelmes otthoni feltöltésének lehetőségét. Modellspecifikus szolgáltatások ugyancsak szerepelnek a kínálatban. A ChargeNow a partner töltőállomások széles hálózatának készpénzmentes igénybevételére kínálnak lehetőséget.

A BMW X5 xDrive40e széria felszereltsége már tartalmazza a Professional navigációs rendszert, az akkumulátorról vagy töltés közben a hálózatról táplált állóhelyzeti fűtést és szellőzést, illetve a hátsó légrugózást és a Dinamikus csillapítás-szabályzást (Dynamic Damper Control) magában foglaló Comfort adaptív futómű-csomagot is. A modell árát egyelőre nem ismerni, de szinte biztosan húszmillió forint fölé fog rúgni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/