Megérkezett a Jaguar forradalmi villanyautója
címkék: elektromos, genfi autószalon, i-pace, jaguar, villanyautó
Alaposan felkavarja a villanyautók piacát a Jaguar új elektromos hajtású szabadidőautója, az I-PACE. Az I-PACE sportautókhoz mérhető teljesítményt, új generációs mesterséges intelligencia technológiát és a szabadidőjárművekre jellemző, ötszemélyes használati értéket kínál. Az Egyesült Királyságban már kapható, Magyarországra a jövő év elején érkezik meg.
Akár megjelenését, akár vezethetőségét tekintjük, nincs még egy autó, amely a Jaguar I-PACE-hez volna fogható. Úgy tervezték és fejlesztették, hogy a lehető legteljesebb mértékben kihasználja az intelligens, elektromos hajtáslánc adottságait, valamint az azzal járó helykihasználási előnyöket. Kecses, kupékra emlékeztető sziluettjén tetten érhető a Jaguar C-X75 szupersportautó hatása, a rövid, mélyen húzódó gépházfedéltől az aerodinamikailag optimalizált tetőkialakításon át az ívelt hátsó szélvédőig.
Az előretolt utascella erőteljes kontrasztos alkot a szögletesen levágott farral; a megoldásnak köszönhetően a közegellenállási együttható mindössze 0,29. A hűtőrácsban elhelyezett aktív lamellák kinyitnak, ha hűtésre van szükség, de minden egyéb esetben zárnak, ezzel a gépházfedél légbevezető torka felé vezetve és elsimítva a menetszelet. Az utastér elrendezése optimális helykínálatot biztosít, a kifinomult anyaghasználat – többek között az opciós, prémium Kvadrat szövet – és a részletekbe menő, gondos kidolgozottság láttán kétség sem férhet ahhoz, hogy ízig-vérig Jaguarral van dolgunk.
Habár az I-PACE középkategóriás szabadidőjármű, előretolt utasterének és elektromos hajtásláncának köszönhetően helykínálata nagyobb SUV-okat idéz. A hátsó lábtér hatalmas és mivel nincs kardántengely, sem padlóalagút, a helyén praktikus 10,5 literes, központi tárolórekeszt alakítottak ki. A hátsó ülések alatt táblaszámítógépek, laptopok tárolására alkalmas rekesz található, míg a csomagtartó nem kevesebb, mint 656 literes – vagy 1453, ha síkba fektetjük az üléseket.
Az I-PACE az első Jaguar, amely megkapja a Touch Pro Duo infotainment rendszert. Az érintőképernyők, kapacitív szenzorok és tényleges kapcsolók kombinációját alkalmazó Touch Pro Duo rendszer ösztönösen kezelhető.
Az új, villanyautóra optimalizált navigációs rendszer a célállomáshoz vezető útvonal domborzati jellemzőit elemezve, korábbi utak során szerzett tapasztalatait felhasználva képes megdöbbentő pontossággal, személyre szólóan kiszámítani a hatótávolságot és a töltési státuszt, így biztosítva a gondtalan utazás élményét.
A fejlett rendszer Smart Settings technológiája mesterséges intelligencia algoritmusokat alkalmazva azonosítja az egyéni preferenciákat, majd az ezekhez igazítja az I-PACE vezetési és utastéri beállításait.
Szintén az I-PACE fedélzetén mutatkozik be az Amazon Alexa Skill. Ez lehetővé teszi, hogy a tulajdonosok tájékoztatást kérhetnek a Jaguar InControl Remote alkalmazásba beépített Alexa-képes eszköztől. Például: bezártam az autómat? Milyen az akkuk töltöttségi szintje? Eljutok töltés nélkül a munkahelyemre?
Annak érdekében, hogy mindig a legfrissebb infotainment, telematikai és akkumulátorvezérlő szoftver álljon a felhasználók rendelkezésére, az I-PACE a Jaguar történetében először vezeték nélküli, zökkenőmentes szoftverfrissítést kínál.
432 cellából álló, ultramodern 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora 480 kilométeres hatótávolsággal (WLTP ciklus szerint) ruházza fel az I-PACE modellt. A tulajdonosok a teljesen lemerült akkut mindössze 40 perc alatt 80 százalékra tölthetik egyenáramú gyorstöltővel (100kW). Váltóáramú otthoni fali töltődoboz (7kW) használatával ugyanaz a töltöttségi szint alig több mint 10 óra alatt érhető el – ideális megoldás a jármű éjszakai töltésére.
Az I-PACE-hez kidolgozott, intelligens hatótávolság-optimalizáló technológiák széles választékában megtalálható az akkumulátor előkondicionáló rendszer: a hálózatra csatlakoztatott I-PACE automatikusan megnöveli (vagy csökkenti) az akkumulátor-csomagok hőmérsékletét, hogy már indulás előtt maximális hatótávolságot bocsásson a vezető rendelkezésére.
Két darab, a Jaguar által házon belül tervezett villanymotor (amelyek villanymotoron áthaladó hajtótengelyt alkalmaznak) helyezkedik el az első és hátsó tengelyen; a rendszerteljesítmény 400 lóerő, a kombinált forgatónyomaték 696 Nm, ráadásul mindez összkerékhajtással kombinálva. A nagy nyomatéksűrűsée és magas energiahatékonyság sportautókhoz méltó menetdinamikát eredményeznek; az I-PACE álló helyzetből 4,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A késlekedés nélküli teljesítménykifejtéshez kivételes rugózási komfort és magával ragadó menetdinamika társul.
Az akkumulátor középen, a két tengely között helyezkedik el; a lehető legmélyebben beépítve. Az akkumulátorházat szigetelés választja el a fenéklemeztől. Ez az elhelyezés tökéletes, 50:50 arányú tömegeloszlást és mély tömegközéppontot tesz lehetővé, és a fejlett kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztéssel, az (opciós) légrugózással, valamint a konfigurálható Adaptive Dynamics rendszerrel együtt dinamikus vezethetőséggel és kiemelkedő rugózási komforttal ruházza fel a modellt.
Az I-PACE a Jaguar Land Rover és a Magna Steyr vállalatok közötti gyártási együttműködés keretében, az ausztriai Graz városában készül. Az I-PACE az Egyesült Királyságban már megvásárolható, Európa különböző piacai ettől eltérő időben kezdődik meg a piaci bevezetés, Magyarországra várhatóan 2019. elején érkezik meg. Az S, SE és HSE kivitelek mellett limitált példányszámban First Edition kiadásban is elérhető az autó. Indulóára 63 495 font.
Az I-PACE nyilvános világpremierjére március 6-án, a Genfi Autószalonon kerül sor.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)