Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött a hibrid Toyota RAV4

2016. február 03. 19:35   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett a Toyota RAV4 hibrid változata, a Toyota első benzin-elektromos hibrid szabadidőautója. A modell full hibrid hajtáslánca egy 2,5 literes benzinmotorból és egy vagy két villanymotorból áll, az összteljesítmény 197 lóerő. A RAV4 Hybrid első- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt elérhető, indulóára 8,4 millió forint.

Az új RAV4 sokkal vonzóbb elődjénél. Teljes hossza 4605 mm-re nőtt (+35 mm), míg a tengelytáv változatlanul 2660 mm maradt. Orrkialakítása híven tükrözi a Toyota még erőteljesebb, még markánsabb formanyelvét. A Toyota logó feltűnő helyet kapott a felső hűtőrácsban, amely csatlakozik az új LED-es vagy halogén lámpatestekhez (mindkettő LED-es nappali világítással), messziről felismerhető és azonosítható megjelenést kölcsönözve az új kompakt szabadidőjárműnek.

A központi hűtőrács szélesebb lett, míg az alsó, trapéz alakú maszk jelentősen megnőtt. A középső és alsó hűtőmaszkok végpontjai az első lökhárító legszélén összefutva alakítják ki a ködfényszórók mély házát. Oldalnézetből az új kerékív és küszöbborítás vehető észre, és a könnyűfém felnik kínálata is megújult. Hátul új lámpatesteket találunk, LED fényvezetéses technológiával felvértezve, amelyek éjszaka modern megjelenést kölcsönöznek az autónak. A lökhárítót átrajzolták, még hangsúlyosabb lett, a korábbinál jobban kiemelve a jármű szélességét. A hátsó fenékvédő lemezt szintén látványosabbra tervezték át.

Az új RAV4 összesen kilencféle árnyalatban rendelhető; ezekből kettő – a sötét vörös és a királykék metálszínek – újonnan jelentek meg a kínálatban.

A belső tér is átalakuláson ment keresztül. A vezető előtti műszeregység, a középkonzol és a váltókar körüli padlókonzol vadonatúj; a műszerfalat, az ajtópanelt és a középső kartámasz kárpitját áttervezték, valamint mindenütt új, egységesebb összhatású, prémium minőségű felületi kidolgozást alkalmaztak. A vezető oldali műszeregység kettős analóg kialakítást kapott, középen 4,2 colos multi-információs képernyővel. A középkonzol paneljét áttervezték, beleillesztettek egy nagyméretű, 7 colos színes multimédiás érintőképernyőt.

Az új RAV4 érintőképernyős multimédia rendszerének több változatával – Toyota Touch 2, Touch 2 with Go és Touch 2 with Go Plus – egyaránt felszerelhető. A Toyota Touch 2 alapberendezésre épülő Toyota Touch 2 with Go továbbfejlesztett, teljes térképes navigációs funkcionalitást kínál. A Toyota Online funkció révén a rendszeren keresztül egy sor szolgáltatáshoz is csatlakozhat a felhasználó. A Touch 2 with Go Plus rendszerre bővítve elérhetővé válnak a 3D városkép-modellek, a jellegzetes épületek grafikus megjelenítése, valamint a szöveges üzenetek felolvasására szolgáló funkció.

A műszerfal, az ajtópanelek, valamint a középső kartámasz borítását egyaránt átdolgozták, kényelmesebbek és kellemesebb tapintásúak lettek. A még jobb érzékelhető minőséget erősítik a matt fekete és semleges ezüstszínű betétek. Az ügyfelek a belső színharmóniák kibővített kínálatából válogathatnak, beleértve a négyféle, kiváló minőségű bőrkárpitozást, amelyből kettő (cserbarna és bézs) vadonatúj.

A RAV4 Hybrid modell full hbrid hajtáslánca egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy nagyteljesítményű villanymotorból, a hátsó ülések alatt elhelyezett, 204 cellát tartalmazó nikkel-metál hidrid akkumulátorból, egy teljesítmény-szabályozó egységből, valamint egy erőelosztó berendezésből áll. Az AWD változatokon a hátsó tengelyre illesztett, második villanymotor gondoskodik az elektromos összkerékhajtásról (E-Four), ezzel elkerülhető a kardántengely plusz költsége és szerkezeti bonyolultsága.

A 2494 köbcentiméteres, 16 szelepes, DOHC, szívóoldali intelligens változó szelepvezérléses (VVT-i) benzinmotor legnagyobb teljesítménye 152 LE 5700/perc fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 206 Nm 4400 és 4800/perc között. Az állandó mágneses szinkron villanymotor legnagyobb teljesítménye 105 kW, forgatónyomatéki csúcsa 270 Nm, 0/perc fordulatszámtól. A rendszerteljesítmény 197 LE, amivel a RAV4 Hybrid 8,3 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A RAV4 Hybrid emellett a kategória legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztásával büszkélkedhet (4,9 l/100 km az európai homológ vegyes ciklus szerint), míg CO2-kibocsátása az adózás szempontjából is kedvező 115 g/km.

A hibrid rendszer képes a benzin- és villanymotorokkal egyszerre, vagy azokkal külön-külön hajtani a gépkocsit, mindig úgy optimalizálva a két erőforrás igénybe vételét, hogy a menetdinamika és a takarékosság optimális egyensúlyát érje el. Lassítás és fékezés során a villanymotor nagyteljesítményű generátorként tölti az akkumulátort (regeneratív fékezés.) A rendszer E-CVT elektromos fokozatmentes automata sebességváltóját elektronikus (Shift-by-Wire) technológia vezérli, elektronikus előválasztó kar segítségével.

A szekvenciális Shiftmatic váltási funkció, valamint a RAV4 Hybrid választható ‘Eco’ és ‘EV’ üzemmódjait kiegészítő, harmadik ‘Sport’ üzemmód alkalmazása sportosabb vezethetőséget, még közvetlenebb gázreakciókat és visszajelzést kínál kanyargós vagy hegyi utakon.

A RAV4 Hybrid négyféle, igény szerint aktiválódó üzemmódot kínál, amelyekkel a full hibrid hajtáslánc képességei messzemenőkig kiaknázhatók. Ezek egyike az elektromos (EV) üzemmód, amely csak a villanymotorokat alkalmazva ultra csendes közlekedést tesz lehetővé, nulla üzemanyag-fogyasztással, illetve károsanyag-kibocsátással. A full hibrid hajtásláncot egyébként is úgy tervezték meg, hogy városi forgalomban a lehető legkisebb mértékben kelljen működtetnie a belső égésű erőforrást.

A Toyota európai forgalmazású járművei közül elsőként a RAV4 Hybrid AWD egy 50 kW teljesítményű, nagyfeszültségű, magas fordulatszámú hátsó villanymotorral szerelték fel, amely kardántengely beépítése nélkül biztosítja az összkerékhajtást. Az elülső villanymotortól teljesen függetlenül üzemelő E-Four rendszer kizárólag a hátsó kerekeket hajtja. A berendezés zökkenőmentesen aktiválja a RAV4 Hybrid AWD összkerékhajtását csúszós útfelületen vagy elinduláskor, így biztosítva maximális tapadást, nyomatékátadást, stabilitást és irányíthatóságot.

Az E-Four rendszer által biztosított, számottevő extra hajtási nyomaték szabadidős körülmények között is komoly előnyt jelenthet: a RAV4 Hybrid AWD maximális vontatható tömege nem kevesebb mint 1650 kg, ami az egyik legmagasabb érték a hibrid autók körében.

Az új RAV4 Hybrid biztonsági rendszereit is alaposan továbbfejlesztették, illetve kibővítették. Megkapta a Toyota Safety Sense rendszerét, ami aktív biztonsági technológiákat tömörítve a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni azok következményeit. A következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer gyalogosvédelmi funkcióval, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, automatikus távolsági világítás, távolságtartó tempomat, valamint jelzőtábla-felismerő rendszer.

A modell olyan további aktív biztonsági technológiákat kínál, mint a holttér-figyelő rendszer és a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, vagy a nyolc érzékelővel dolgozó hátrameneti radar, amely kis sebességű manőverezésnél segít észlelni az akadályokat. A menetstabilizáló elektronikába vontatmány-stabilizáló funkciót is építettek. Ezen kívül van panoráma kamerarendszer, amely négy (a külső visszapillantó tükrök alján, valamint elöl és hátul elhelyezett) kamera segítségével ad 360 fokos, madártávlati képet a lassan mozgó vagy álló RAV4 közvetlen környezetéről.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Zöld autó

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!