/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (5) |
| Több

MINI elektromos tanulmány Frankfurtban

2017. augusztus 30. 10:20   |   Autoblog
címkék:  

A MINI az idei Frankfurti Autószalonon állítja ki elektromos hajtású tanulmányautóját, a nagyvárosi forgatagba tervezett, a MINI formavilágát és dinamizmusát kínáló MINI Electricet. A MINI első tisztán elektromos meghajtású modellje a klasszikus stílus és a gokartos vezetési élmény rendkívüli kombinációjának zéró emissziójú korszakát irányozza elő. 2019-ben érkezik.

A MINI első, tömegtermelésben gyártott plug-in hibrid gépkocsija a 2017 tavaszán leleplezett Cooper S E Countryman ALL4 modell, amely a márka történetében most először kínál zéró emissziójú mobilitást. A tisztán elektromos meghajtású MINI Electric tanulmányautó ezt az irányvonalat viszi tovább.

A nagyvárosi mobilitás mélyen a MINI modelljeinek génjeibe van kódolva, hiszen a legfürgébb egyéniségek természetes közegei mindig is a metropoliszok voltak. A brit prémiumgyártó tervezőmérnökei a MINI Electric tanulmányautó megalkotásakor ebből az alapfelállásból, valamint a jövő nagyvárosi modelljeivel szemben támasztott mobilitási követelményekből indultak ki, mígnem a kifinomult járműtechnológiával felvértezett hajtásláncot és a nagyvárosi környezet sajátosságai szerint finomhangolt futóművet típus-specifikus aerodinamikai kiegészítőkkel fűszerezték.

A hatszögletű „hűtőrács” és a kör alakú fényszórópár hármas egysége szemből nézve azonnal felismerhetővé teszi a MINI Electric tanulmányautót. A modell hálózatról tölthető hajtáslánca már messziről beazonosítható, a jellegzetes „E” embléma, valamint az ezüst és élénksárga árnyalatok karakteres kontrasztja a korai MINI E modell örökségét hirdeti. A „hűtőrácsot” és a fényszórókat mindeközben újragondolták a mérnökök, előbbit például a minél alacsonyabb légellenállás és az elektromotor minimális hűtőlevegő-igénye miatt teljesen zárt formában alkották meg. Az ezüst fényezés egyik azonnal szembeötlő kontrasztja szemből nézve a „hűtőrács” keresztbe futó, élénksárga merevítése – az ugyancsak élénksárga „E” emblémával –, amely a LED-technológiás első fényszórópár nappali menetfény-csíkjaihoz hasonlóan erőteljes benyomást kelt.

Az első lökhárító látványos betétjei a MINI Electric tanulmányautó dinamikus menettulajdonságait hirdetik, miközben a modell kiváló aerodinamikai együtthatóját is javítják. A tisztán elektromos meghajtás okán a sötétre fényezett ál „légbeömlők” ugyancsak zártak, a frontrész letisztult egységét pedig a LED-technológiás fényszórók és az üvegszálból megformált karosszéria-kiegészítők kontrasztja nyomatékosítja.

A karosszéria alsó felén elhelyezett, üvegszálból megformált légterelő kiegészítők a modell dinamikus énjét hangsúlyozzák, miközben a sziluettet a feszes vonalvezetés és a minimalista stílus hatékonyságra utaló kettőse jellemzi. A Reflection Silver fantázianevű, folyékony fém árnyalatú matt fényezés rendkívül látványos ruhába öltözteti az első tisztán elektromos meghajtású MINI modell előfutárát, mialatt a koncepció könnyűszerkezetes struktúrájára és kifinomult karakterére helyezi a hangsúlyt.

A fényes és matt karosszériafelületek váltakozása egyszerre letisztult és elegáns, mégis progresszív négykerekű benyomását kelti. A „hűtőrácson” és a külső visszapillantó-házakon diszkrét „E” emlémák ragyognak, a tető és a küszöbtoldatok színátmenetei pedig a koncepció könnyűszerkezetes építését és korszerű technológiáját hirdetik. A matt fehérből, illetve élénksárgából induló színátmenet hátrafelé és felfelé élénkül, mígnem végül egybeolvad a karosszéria árnyalatával. A tanulmányautó ékei a 19” méretű, háromdimenziós nyomtatással készült, sötét árnyalatú keréktárcsák, amelyek asszimmetrikus stílusban értelmezik újra a hatszögletű „hűtőrács” dizájn-megoldását.

A brit gyökerek előtt a két hátsó lámpatest exkluzivitása is fejet hajt, a LED-technológiás elemek klasszikus kereteibe ezúttal ugyanis a brit zászló motívumát rajzolták meg a tervezők. A hátsó lökhárító üvegszálból készült diffúzort és légterelő elemeket kapott. A hátfal élénksárga karosszéria-betétje ezúttal is a hálózatról tölthető hajtáslánc innovációjára utal, a zéró emissziójú mobilitást pedig a kipufogóvégek hiánya és a sötétre fényezett ál „légkivezető” nyílások hangsúlyozzák még tovább.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

CsAlex
2017-08-30 - 20:25

HOL VANNAK AZ AKKUMULÁTOR CSOMAG ADATAI ÉS A TÖLTÉSI ADATOK?????????????

Márti
2017-08-31 - 08:17

Bla. bla….Sok lényegtelen adat, hiányzó értékes információk: hatótávolság, akkumulátor adatok, töltési adatok, várható árak…..

Demcsák Gergely
2017-08-31 - 09:19

Azért nincsenek a hatótávolsággal és az akkumulátorral kapcsolatos adatok, mert nem közölték őket. Ha lennének ilyen információk, biztosan beleírtam volna a cikkbe. Árat is kissé korai megadni, lévén ez egy tanulmányautó. Majd 2019-ben, ha piacra kerül.

endorfer
2017-09-02 - 12:50

Minden fényezés hiábavaló.Kitartok az mellett,hogy klímával,fényekkel,fűtéssel is 500 km.t tudjon.A többi blabla…

endorfer
2017-09-02 - 12:51

Bocs… az ár ne heledja meg a 10 millát


*/