MINI elektromos tanulmány Frankfurtban
A MINI az idei Frankfurti Autószalonon állítja ki elektromos hajtású tanulmányautóját, a nagyvárosi forgatagba tervezett, a MINI formavilágát és dinamizmusát kínáló MINI Electricet. A MINI első tisztán elektromos meghajtású modellje a klasszikus stílus és a gokartos vezetési élmény rendkívüli kombinációjának zéró emissziójú korszakát irányozza elő. 2019-ben érkezik.
A MINI első, tömegtermelésben gyártott plug-in hibrid gépkocsija a 2017 tavaszán leleplezett Cooper S E Countryman ALL4 modell, amely a márka történetében most először kínál zéró emissziójú mobilitást. A tisztán elektromos meghajtású MINI Electric tanulmányautó ezt az irányvonalat viszi tovább.
A nagyvárosi mobilitás mélyen a MINI modelljeinek génjeibe van kódolva, hiszen a legfürgébb egyéniségek természetes közegei mindig is a metropoliszok voltak. A brit prémiumgyártó tervezőmérnökei a MINI Electric tanulmányautó megalkotásakor ebből az alapfelállásból, valamint a jövő nagyvárosi modelljeivel szemben támasztott mobilitási követelményekből indultak ki, mígnem a kifinomult járműtechnológiával felvértezett hajtásláncot és a nagyvárosi környezet sajátosságai szerint finomhangolt futóművet típus-specifikus aerodinamikai kiegészítőkkel fűszerezték.
A hatszögletű „hűtőrács” és a kör alakú fényszórópár hármas egysége szemből nézve azonnal felismerhetővé teszi a MINI Electric tanulmányautót. A modell hálózatról tölthető hajtáslánca már messziről beazonosítható, a jellegzetes „E” embléma, valamint az ezüst és élénksárga árnyalatok karakteres kontrasztja a korai MINI E modell örökségét hirdeti. A „hűtőrácsot” és a fényszórókat mindeközben újragondolták a mérnökök, előbbit például a minél alacsonyabb légellenállás és az elektromotor minimális hűtőlevegő-igénye miatt teljesen zárt formában alkották meg. Az ezüst fényezés egyik azonnal szembeötlő kontrasztja szemből nézve a „hűtőrács” keresztbe futó, élénksárga merevítése – az ugyancsak élénksárga „E” emblémával –, amely a LED-technológiás első fényszórópár nappali menetfény-csíkjaihoz hasonlóan erőteljes benyomást kelt.
Az első lökhárító látványos betétjei a MINI Electric tanulmányautó dinamikus menettulajdonságait hirdetik, miközben a modell kiváló aerodinamikai együtthatóját is javítják. A tisztán elektromos meghajtás okán a sötétre fényezett ál „légbeömlők” ugyancsak zártak, a frontrész letisztult egységét pedig a LED-technológiás fényszórók és az üvegszálból megformált karosszéria-kiegészítők kontrasztja nyomatékosítja.
A karosszéria alsó felén elhelyezett, üvegszálból megformált légterelő kiegészítők a modell dinamikus énjét hangsúlyozzák, miközben a sziluettet a feszes vonalvezetés és a minimalista stílus hatékonyságra utaló kettőse jellemzi. A Reflection Silver fantázianevű, folyékony fém árnyalatú matt fényezés rendkívül látványos ruhába öltözteti az első tisztán elektromos meghajtású MINI modell előfutárát, mialatt a koncepció könnyűszerkezetes struktúrájára és kifinomult karakterére helyezi a hangsúlyt.
A fényes és matt karosszériafelületek váltakozása egyszerre letisztult és elegáns, mégis progresszív négykerekű benyomását kelti. A „hűtőrácson” és a külső visszapillantó-házakon diszkrét „E” emlémák ragyognak, a tető és a küszöbtoldatok színátmenetei pedig a koncepció könnyűszerkezetes építését és korszerű technológiáját hirdetik. A matt fehérből, illetve élénksárgából induló színátmenet hátrafelé és felfelé élénkül, mígnem végül egybeolvad a karosszéria árnyalatával. A tanulmányautó ékei a 19” méretű, háromdimenziós nyomtatással készült, sötét árnyalatú keréktárcsák, amelyek asszimmetrikus stílusban értelmezik újra a hatszögletű „hűtőrács” dizájn-megoldását.
A brit gyökerek előtt a két hátsó lámpatest exkluzivitása is fejet hajt, a LED-technológiás elemek klasszikus kereteibe ezúttal ugyanis a brit zászló motívumát rajzolták meg a tervezők. A hátsó lökhárító üvegszálból készült diffúzort és légterelő elemeket kapott. A hátfal élénksárga karosszéria-betétje ezúttal is a hálózatról tölthető hajtáslánc innovációjára utal, a zéró emissziójú mobilitást pedig a kipufogóvégek hiánya és a sötétre fényezett ál „légkivezető” nyílások hangsúlyozzák még tovább.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)
HOL VANNAK AZ AKKUMULÁTOR CSOMAG ADATAI ÉS A TÖLTÉSI ADATOK?????????????
Bla. bla….Sok lényegtelen adat, hiányzó értékes információk: hatótávolság, akkumulátor adatok, töltési adatok, várható árak…..
Azért nincsenek a hatótávolsággal és az akkumulátorral kapcsolatos adatok, mert nem közölték őket. Ha lennének ilyen információk, biztosan beleírtam volna a cikkbe. Árat is kissé korai megadni, lévén ez egy tanulmányautó. Majd 2019-ben, ha piacra kerül.
Minden fényezés hiábavaló.Kitartok az mellett,hogy klímával,fényekkel,fűtéssel is 500 km.t tudjon.A többi blabla…
Bocs… az ár ne heledja meg a 10 millát