/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újabb zöld rendszámos Toyota érkezett hazánkba

2017. április 26. 10:00   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Toyota Prius Plug-in Hybrid, amely kategóriaelső elektromos hatótávolsággal és rendkívül innovatív technológiákkal egészíti ki a negyedik generációs Prius összes előnyét, miközben a forradalmi technológiák révén akár 1 literre is leszoríthatjuk az üzemanyag-fogyasztást.

A Toyota kínált először PHV (Plug-in Hybrid Jármű) modelleket. A második generációs Prius Plug-in Hybrid bemutatásával a vállalat újabb lépéssel jutott közelebb céljához, vagyis ahhoz, hogy a HV (hibrid), EV (elektromos) és FCV (üzemanyagcellás) modellek révén 2050-ig 2010-hez képest 90 százalékkal csökkentse flottaszintű CO₂-kibocsátását.

Az első generációs Prius Plug-in Hybrid vásárlóinak visszajelzéseit figyelembe véve a Toyota nem csupán a legújabb Prius újabb változatát alkotta meg, hanem a maga nemében egyedülálló autót tervezett. Az új modell számos, technológiai áttörést jelentő megoldást hordoz, amelyek közül kettő újdonságnak számít a Toyotánál (az akkumulátor-melegítő rendszer és a kettős elektromotoros EV-hajtás), két másik pedig világújdonság (az EV-hatótávolságot növelő napelemes tető és a gázbefecskendezéses hőszivattyús klímaberendezés).

Az elektromos hatótávolság több mint kétszeresére, 50 kilométerre nőtt, és az elektromos üzemmódban elérhető maximális sebesség immár nem 85, hanem 135 km/óra, miközben a feltöltés 65 százalékkal gyorsabb lett: a II-es típusú, III-as üzemmódú Mennekes csatlakozóval mindössze 2 óráig tart a folyamat. A vásárlók egyszerre két autó előnyeit élvezhetik: egy még kifinomultabb full hybrid modellt és egy teljes értékű, tisztán elektromos hajtású járművet, amelynek EV hatótávolsága több mint duplája az előző generációs változatnak.

A csomagtér alatt található, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátor kulcsfontosságú szerepet játszik az új Toyota PHV 50 km-t is meghaladó EV-hatótávolságában. Az akkumulátor kapacitása is megduplázódott: a korábbi 4,4 helyett immár 8,8 kWh – ugyanakkor mérete csupán 60 százalékkal, 87-ről 145 literre nőtt, és 120 kg-os tömege csak 50 százalékkal lett nagyobb.

Az EV-teljesítmény is 83 százalékkal növekedett, ami a Toyota első olyan hibrid hajtásláncának köszönhető, amelyben kettős elektromotoros hajtási rendszer működik. Az új, rendkívül kompakt méretű egyirányú tengelykapcsoló lehetővé teszi, hogy a hibrid rendszer generátora második elektromotorként is működhessen; ez a megoldás erőteljesebb gyorsítást és még élvezetesebb teljesítményt kínál, s így 135 km/órára nőtt a tisztán elektromos hajtással elérhető végsebesség, az autó hajtásához pedig még ritkábban kell használni a benzinmotort.

Miközben a Prius Plug-in Hybrid EV-üzemmódban halad, az autó energia-felhasználását tovább csökkenti az új PHV rendszer javított hatékonysága. Az új Prius negyedik generációs full hybrid hajtását ebben az autóban több kifinomult technológia egészíti ki. A klímaberendezést immár – világelső megoldásként – gázbefecskendezéses hőszivattyú működteti, amely akár -10 fokos külső hőmérsékletig is képes a benzinmotor beindítása nélkül felfűteni az utasteret. A hagyományos fűtésnél, illetve a nagy teljesítményű elektromos fűtőelemeknél jóval hatékonyabb hőszivattyú a külső levegőből nyert hővel melegíti a kabint.

Az autóban emellett egy új akkumulátor-melegítő rendszer is működik, amely feltöltés közben akár -20 fokos külső hőmérséklet mellett is hatékony üzemi hőfokra fűti fel a cellákat. Ez mind az akkumulátor teljesítményét, mind pedig hatásfokát a megfelelő szinten tartja, így a hideg időjárás minimális hatást gyakorol az elektromos hatótávolságra.

A tetőn egy nagyméretű napelem-panel kapott helyet, ami villamos energiát termel a hibrid rendszer akkumulátorának töltéséhez. Amikor az autó parkol (de nincs rácsatlakoztatva egy feltöltőre), a napelemes tető egy köztes napelem-akkumulátort tölt, ami – ha már teljesen feltöltődött – továbbadja töltését a fő akkumulátornak. Menet közben a napelem a 12 voltos akkumulátort tölti, ezzel pótolva a segédberendezések áramfelvételét, csökkentve ezáltal a fő akkumulátor energiaveszteségét, és akár 2-3 százalékkal javítva a hibrid rendszer hatásfokát. Az időjárástól függően a napelemes töltés akár napi 5 kilométerrel, illetve évente mintegy 1000 kilométerrel növelheti az Prius Plug-in Hybrid hatótávolságát elektromos hajtás (EV) üzemmódban.

A 122 lóerős Prius Plug-in Hybrid 11,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 162 km/óra. Ugyanakkor a szabványos vegyes átlagfogyasztása csupán 1,0 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 22 g/km. A csekély üzemanyag-fogyasztásban kulcsfontosságú szerepet játszik az aerodinamikus karosszéria, a Prius Plug-in Hybrid légellenállási együtthatója mindössze 0,25 Cw.

A Prius Plug-in Hybrid modellben a legújabb Prius műszerfal-kialakítását találjuk, ugyanakkor a 8 colos infotainment képernyő frissebb grafikus felületet kapott, akárcsak a kettős, 4,2 colos műszerfali kijelzők. A műszerfalat selyemfényű krómbetétek díszítik, amelyek a váltókar fehér paneljén is megjelennek. A hátsó helykínálatot és komfortérzetet nagyban növeli, hogy hátul két ülés található, amelyeket egy középkonzol választ el egymástól. A csomagtér padlója 160 mm-rel magasabb, hogy elegendő helyet biztosítson az alatta elhelyezett, nagyobb méretű hibrid akkumulátornak, de a csomagtér befogadó képessége így is 360 liter.

Az új Prius Plug-in Hybrid kizárólag a legmagasabb, Executive felszereltséggel vásárolható meg, alapára 12,6 millió forint.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/