Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: A BMW i8 Roadster Genfben

2018. március 16. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A 2014-ben bemutatott BMW i8 hibrid sportautó palettájára az új Roadster is megérkezett. Elektromos vászontetejével a kétüléses modell a határtalan szabadság, a vérpezsdítő teljesítmény és az alacsony fogyasztású mobilitás egyedülálló kombinációját váltja valóra.

Nem csak teljesen új modellek bemutatásáról szólt a 88. Genfi Autószalon, hanem a már korábban leleplezett, ám élőben még nem látott példányokat is kiállították a gyártók. Így kerültünk testközelbe egy új BMW i8 Roadsterrel is.

Nyitott állapotban az autó széles teteje teljes egészében a két ülés mögé húzódik, a tetőmozgató mechanika rendkívül kis helyre, merőleges pozícióba hajtja hátra a vásznat. A 15 másodpercet igénylő művelet egészen 50 km/órás sebességig végrehajtható, a tető lenyitására pedig a hátsó ablak körülbelül 30 millimétert megemelkedik, amely így szélfogóként funkcionál. A két ülés mögött nyitott tetővel nagyjából 100 literes csomagtér kínálkozik.

A modell elkészítésekor számtalan helyen alkalmaztak könnyű, de erős anyagokat a mérnökök. Például a keret nélküli sirályszárnyas ajtók szénszál-erősítésű műanyagból készültek, alumínium külső borítással. De szénszál-erősítésű műanyagból készültek a nagyméretű keresztmerevítőkkel ellátott küszöbök is, a karosszéria merevségét pedig az első és a hátsó tengelyen egyaránt toronymerevítők fokozzák. Az új BMW i8 Roadster saját tömege 1595 kilogramm, amely a nyitott tetős sportautók mezőnyében kedvező érték és mindössze 60 kilogrammal múlja felül az i8 Coupét

Új a lítium-ion akkumulátor, így a villanymotor számára több energia áll rendelkezésre, miközben maximális teljesítménye plusz 9 kW-tal 105 kW-ra/143 lóerőre nőtt. Alapértelmezett módban a hajtáslánc aktiválásakor először a villanymotor lép működésbe (ez az első kereket mozgatja), amellyel a tisztán elektromos meghajtás immáron egészen 105 km/órás sebességig fenntartható (az első BMW i8 esetében maximált 70 km/órával szemben). A belsőégésű erőforrás csupán efölött, illetve intenzívebb gyorsulásnál kapcsolódik be a hajtásba, majd egyenletesen tartott tempónál ismét kikapcsol. Az eDrive gomb megnyomásával az elektromos meghajtás egészen 120 km/órás sebességig fenntartható. Az EU-ciklus tesztkörének mérései szerint az új BMW i8 Coupé egyetlen feltöltéssel 55 kilométert, míg az új BMW i8 Roadster 53 kilométert képes megtenni.

A hátsó tengelyt mozgásban tartó benzinmotor is átfogó optimalizáláson ment keresztül. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres erőforrás maximális teljesítménye 231 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 320 Nm. A motorok összteljesítménye 374 lóerő, amely a Coupét 4,4, a Roadstert pedig 4,6 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből százas tempóra. Az elektronika mindkét modell végsebességét 250 km/óránál maximálja. A NEDC mérései szerint a Roadster 2,1 liter benzinnel beéri 100 kilométerenként.

A Roadster utasterében elefántcsont / fekete kéttónusú bőrkárpitot találunk. Az opcionális extrafelszereltségek listája a Halo utastéri kialakítással, valamint az Amido fekete/E-Copper rézmetál kárpitozást kínáló Accaro utastéri kialakítással bővül. Az alapfelszereltség része a váltófülekkel felszerelt, multifunkciós bőr sportkormány, az elektromosan állítható és fűthető ülések, a multifunkciós műszerfali kijelző, a Surround View funkcióval kiegészített Driving Assistant csomag, a BMW Display Key okoskulcs, illetve a BMW Professional navigációs rendszer is beletartozik. Az extrafelszereltségek közé a Head-Up kijelző, a BMW Laserlight lézerfényszóró és az akusztikus gyalogosvédelem is felkerült.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!