A nap képe: a modern középmotoros Bogár
A klasszikus bogárhátú Volkswagenek restaurálásával és átépítésével foglalkozó Memminger Feine-Cabrios megmutatta, hogyan képzeli el az ikonikus modell modern változatát. A Roadster 2.7 egy kétüléses, középmotoros jármű, a klasszikus bogárhátúak minden bájával.
A Volkswagen 2003-ban beszüntette a Bogár, azaz a Type 1 gyártását, az olyan cégeknek köszönhetően azonban, mint a Memminger, a modell tovább él és virul. A specialista most egy saját elképzelései szerint megépített, retró vonalvezetésű ám korszerű technikájú Bogárral is meglepte a közönséget.
A Roadster 2.7-re keresztelt alkotás tulajdonképpen egy nyújtott tengelytávú és jelentősen kiszélesített, 1970-79 közötti Bogár, amelyben nem leghátul, hanem az utasok mögött, középen helyezték el az erőforrást. A motor egy 2,7 literes négyhengeres, léghűtéses boxer, amely lenyűgöző 210 lóerőre és 247 Nm nyomatékra képes. Ötfokozatú kézi váltót kapcsoltak hozzá. A Roadster 2.7 18 colos egyedi kerekeken gördül és Porsche 911 fékrendszer lassítja. Az autó saját tömege csupán 800 kilogramm, így kiemelkedő vezetési élményt nyújt.
A kabinban minimalista műszerfallal és két sportüléssel találkozunk; nincsen multimédiás rendszer, a műszerfalról csupán a legszükségesebb információk olvashatók le. A hátsó bukókeret elsődleges funkcióján kívül a motor hűtésében is hathatós segítséget nyújt.
Jelen pillanatban a Memminger Roadster 2.7 egy koncepció, ám ha kellő érdeklődés mutatkozik rá, egy húszdarabos limitált széria készülhet belőle. Szerintünk hamar jelentkezne húsz vásárló erre a retró csodára.