A nap képe: a Subaru-motoros Porsche 911
A SEMA Show egyik legmeghökkentőbb építése ez a Subaru boxermotoros Porsche 997 911 GT3, ami sokaknál biztosan kiveri a biztosítékot. Az építők egy guruló alvázból indultak ki, s mivel csak egy 2,5 literes négyhengeres Subaru motor volt a közelben, ezt rakták be a Porsche farába. Végül is mindkettő boxermotor.
Az Eneos és a DevSpeed Motorsports az idei SEMA show-ra készítette el az egyedülálló Porsche 911 GT3 STI modellt, amely lényegében egy Porschéba oltott Subaru Impreza. Az aukción vásárolt, törött, motor nélkül érkezett 2007-es Porsche 911 GT3 farába ugyanis egy 2008-as Subaru Impreza STI boxermotorját műtötték be. Az EJ25 kódú 2,5 literes négyhengeres aggregát természetesen nem szériaállapotában került be a zuffenhauseni sportkocsiba; BorgWarner EFR 7064-C turbófeltöltővel, Vibrant Vertical Flow köztes hűtővel, Brian Crower 280 vezérműtengelyekkel, Deatschwerks és Nuke Performance üzemanyag-befecskendező rendszerrel, valamint egyedi kipufogórendszerrel látták el.
Mindezek eredményeként a teljesítménye 550 lóerőre emelkedett, amely jelentősen nagyobb, mint a 997 GT3 3,6 literes szívóüzemű erőforrásának 415 lóereje. A Subaro boxer ráadásul 77 kilogrammal könnyebb is a Porsche hathengeres aggregátjánál. Az erőátvitelt is Subaru részegységekkel oldották meg, a váltó például egy hatgangos STI egység.
A karosszériát egyébként alaposan megültették és kiszélesítették; állítható BC racing tekercsrugós egységeket és a Porsche 911 Cup versenyautóból származó futóműelemeket használtak, míg a kellő merevségről és biztonságról a CageKits bukócsöve gondoskodik. Különlegesség a Nuke Performance Air Jack 90 Competition rendszer, aminek a segítségével pillanatok alatt lebonyolítható a kerékcsere. A VAD Design GT3R widebody karosszériakészlet hatalmas kerékjáratait 19 colos Rotiform 917 felnikre húzott 265/35, és ultra-széles 345/30 méretű Toyo Proxes R888R abroncsokkal töltötték ki.
Végül a gépet, hogy egyértelmű legyen a szervdonor származása, Subaru WRC kék-sárga fóliába csomagolták. A kabin spártai kivitelű, mindössze két darab Tillet B6 Screamer karbon kagylóülés található benne versenyövekkel, a műszerfal is csak egy szimpla polc. A sofőr egyedi kormánykereket forgathat és digitális kijelzőről olvashatja le a legfontosabb adatokat.
A Porsche 911 GT3 STI-t valószínűleg sokan szentségtörésnek tartják majd, ám a célra, amire létrehozták, tökéletesen megfelel.