A nap képe: az elektromos klasszikus Bogár
címkék: bogár, e-beetle, e-up, elektromos, frankfurti autószalon, villamosítás, volkswagen
Más gyártókhoz hasonlóan a Volkswagen is megkezdte történelmi modelljeinek villamosítását. Az első átalakított modell a klasszikus Bogár, amely az e-up! hajtásláncával született újjá. A sorozatgyártásra kész változatot a Frankfurti Autószalonon mutatják be a nagyközönségnek.
A konverziót új gyári alkatrészek felhasználásával az eClassics nevű cég végzi. A teljes elektromos hajtásrendszer, az egysebességes váltómű és az akkumulátor a VW e-up! modellén alapul. Az e-Beetle villanymotorja 60 kW-os, azaz 82 lóerős, míg a padlóba helyezett akkumulátor kapacitása 36,8 kWh. A karosszériát és a fékrendszert a megnövekedett teljesítmény és tömeg miatt megerősítik.
Az e-Beetle 1280 kilogrammot nyom, mégis 4 másodperc alatt gyorsul fel 50 km/órára, a 80-as tempót pedig 8 másodperc alatt éri el. Jóval fürgébb tehát, mint az eredeti, benzinmotoros modell. Maximális sebessége 150 km/óra, egy töltéssel pedig 200 kilométert tud megtenni – kényelmes hatótáv egy elektromos klasszikus jármű számára. A beépített CCS csatlakozó a gyorstöltést is lehetővé teszi, amivel 1 óra alatt körülbelül 150 kilométernyi hatótáv nyerhető.
Az e-Beetle csak a legelső villamosított klasszikus Volkswagen, más történelmi modellek átalakítására is lehetőség nyílik a jövőben. Már előkészítés alatt van egy elektromos platform a T1 buszhoz és a Porsche 356-oshoz is. A moduláris elektromos hajtás mátrix (MEB) használatát is fontolgatják, amely jelentősen kitágítaná a lehetőségeket teljesítmény és hatótáv szempontjából.