A nap képe: az elektromos Mercedes terepjáró
címkék: e-mobilitás, elektromos, eqc 4x4, g 500 4x4, mercedes, mercedes-benz
A Mercedes megmutatja, hogy az e-mobilitás nemcsak városban, hanem offroad körülmények között is működhet. Egy lelkes mérnökcsapat az EQC 400 4MATIC alapjára megépítette az EQC 4×4² modellt, amely emelt, portáltengelyes felfüggesztésével a G 63 AMG 6×6 és a G 500 4×4² nyomdokaiba lép.
Az EQC 4×4² remekül demonstrálja, hogy a kaland szeretete a fenntarthatósággal is kombinálható. A villanyhajtású SUV könnyűszerrel képes haladni homokban, sziklás talajon vagy erdei csapásokon. Mindemellett utánfutót vontathat és tetőcsomagtartó szerelhető rá, amely egy sátornak és felfújható csónaknak is helyet adhat.
293 milliméteres szabad magasságával az EQC 4×4² több mint kétszeres magasságban siklik az út felett, mint a sorozatgyártású EQC (140 mm). De még a G-osztály hasa is 58 mm-rel lejjebb van. A EQC 4×4² gázlómélysége emellett 40 centiméter, ami 15 centivel haladja meg a szériaváltozat értékét. A tekintélyes hasmagasság a portáltengelyes kialakítás érdeme. A terepszögek szintén impresszívek, elöl 31,8, hátul 33 fokkal lehet számolni, míg a G-osztály például csak 28 fokos terepszögekkel bír. Az off-road vezetési üzemmódokat is átkalibrálták, így a kocsi például könnyebben tud laza talajon elindulni.
Az EQC 4×4² nagyjából 20 centiméterrel magasabb a sztenderd verziónál, kerékjáratai pedig 10 centiméterrel bővebbek, hogy helyet adjanak az óriási, 20 colos felnikre szerelt 285/50 méretű terepabroncsoknak. A mérnökök egyedi külső és belső hanggenerátorral is felszerelték a járművet, amely élvezetesebbé teszi a vezetést. A hangzást számos parameter befolyásolja, többek között a gázpedál állása, a sebesség és az energiavisszatermelés mértéke. A törvényileg előírt külső hanggenerátor pedig erőteljesebben szól, mégpedig az EQC 4×4² első fényszóróiban kialakított hangszórókon keresztül.
Az EQC 4×4² a harmadik modell a Mercedes-Benz 4×4² családjában. The G 500 4×4²-et 2015 szeptemberében mutatták be, melyet két évvel később az E 400 All-Terrain 4×4² tanulmány követett a sorban. Mindannyiuk szellemi elődje pedig a Mercedes akkoriban legnagyobb és második legdrágább modellje, a 2013-2015 között gyártott G 63 AMG 6×6 volt.