/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az új Audi TT virtuális műszerfala

2014. január 09. 11:10   |   Autoblog
címkék:  

A január 6. és 10. között Las Vegasban rendezett Consumer Electronics Show (CES) kiállítás alkalmával az Audi ízelítőt adott a fedélzeti elektronikák és connectivity megoldások új generációjából, amely a jövőbeni modelljeit jellemezni fogja. Eljött a virtuális műszerfalak kora.

Az Audi az új TT sportkocsin mutatta be virtual cockpitnak elnevezett újítását, amely egy teljes egészében új digitális kombinált műszeregységet jelent.  Minden információt közvetlenül a vezető előtt jelenít meg, a központi MMI-monitort is feleslegessé téve. A megoldás kínálta szabadsággal a formatervezők jóval karcsúbb műszerfalat alkothattak.

Letisztult vonalvezetésével és innovatív kezelésével a TT legújabb generációjának utastere szintén teljes egészében új fejlesztésű koncepció. Felülről rátekintve az új műszerfal leginkább a repülőgépek szárnyformáit, míg a klasszikus TT-stílusjegyként ismert kerek légbefúvó nyílások mély beépítésükkel és turbinalapát-mintázatukkal a sugárhajtóműveket idézik. A légbefúvókban kapott helyet a légkondicionáló berendezés kezelőpanelje is. Az ülésfűtés, a hőmérséklet, illetve a légáramlás irányának és intenzitásának szabályzói egyaránt a nyílások tengelyvonalán helyezkednek el, a választott beállítás pedig kisméretű kijelzőkön jelenik meg.

Tetszetős, plasztikus grafikáival és nagy részletességgel kidolgozott effektjeivel az Audi virtual cockpit 12,3 col képátlójú TFT-képernyője új mércét állít e területen. A vezető kétféle üzemmódban használhatja a kijelzőt: a klasszikus nézetben a sebesség és a fordulatszámmérő áll a középpontban, míg az infotainment móduszban kisebb méretben jelennek meg a virtuális műszerek. Az így felszabaduló felület például a navigációs térképek számára kínál optimális helyet.

Az új Audi TT kezelési koncepciójában minden elem a vezetőre összpontosít. Az új multifunkciós kormánykerék kapcsolóival és szabályzóival az autó csaknem minden funkciója kezelhető, köztük a legkorszerűbb infotainment-rendszerrel. Az új kezelési koncepció olyan menüstruktúra mentén működik, amelynek intuitív karaktere leginkább az okostelefonok rendszerére emlékeztet, s szabadszöveg-keresőt is kínál. Minden gyakran használt funkció néhány kattintással elérhető.

A középalagút konzoljának MMI-terminálja a kormánykerék melletti második kezelőpanelként szintén teljesen áttervezett formában jelenik meg. Az MMI touch érintőfelületén végzett mozdulatokkal például a vezető gyorsan és egyszerűen gördítheti a listákat illetve nagyíthatja a térképeket. A további opciók lehívása is egyszerűbbé vált, négy helyett immár mindössze két gombbal a nyomó-/forgatókapcsoló körül.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/