A nap képe: Újkori pompájában Elvis Presley egykori autója
címkék: 507, a nap képe, bmw, egyedi autó, elvis presley, frankfurti autószalon, oldtimer
Hihetetlen dolgokon ment keresztül az alábbi BMW 507-es. Az 1957-es gyártmányú bajor sportautót kiállították a Frankfurti Autószalonon, különféle versenyeken is részt vett, Elvis Presley tulajdonát is képezte, majd évtizedekig pihent, hogy napjainkra igazi kinccsé érjen.
A BMW Group Classic büszkén mutatja be a Rock ’n’ Roll királyának teljesen felújított legendás roadsterét, egy 507-est. Az autón közel két évig dolgoztak a restaurátorok az ’50-es években alkalmazott módszerekkel, hogy eredeti pompájába állítsák vissza, melyet Elvis Presley a Németországban teljesített katonai szolgálata alatt használt. A különleges autónak ezután nyoma veszett, és évtizedeken át úgy tűnt, hogy soha többé nem kerül elő.
A kétüléses legendára közel ötvenévnyi pihenés után, rendkívül rossz állapotban találtak rá. Jóllehet, a karosszéria eredeti elemei és a modell számos alkatrésze egyben vészelte át a fél évszázadot, a motornak és a sebességváltónak hűlt helye volt. A hátsó tengelyt az évek során egy ismeretlen eredetű és kétes beépítési minőségű „utángyártott alkatrészre” cserélték, a rozsda az alvázat és a hegesztési pontokat emésztette, az ülések kopottak voltak, a műszerfal pedig hiányzott. A roadster végül visszatért Münchenbe, hogy teljes körű felújítást kapjon. A bajor gyártó szakértői számos restaurálási mesterrel összefogtak, hogy a lehető leghitelesebb, mégis legjobb minőségű munkát adják ki kezeik közül.
Az 507 a bajor gyártó modelltörténetének egyik legexkluzívabb és legnépszerűbb ritkasága, hiszen mindössze 254 darab készült belőle 1955 és 1959 között. A rendkívüli roadster Alain Delon színész, Ursula Andress színésznő és John Surtees autóversenyző tetszését is elnyerte, a világhírű tulajdonosok pedig nagymértékben hozzájárultak a modell státuszszimbólumi imidzsének gyors felépüléséhez. Mindazonáltal, egyik másik BMW 507 roadstert sem övezi olyan valóságos legenda, mint az Elvis Presley nevéhez fűződő modellt, hiszen erről a különleges négykerekűről több mint fél évszázadon át mindenki azt hitte, hogy végleg elveszett. Akkoriban ráadásul abban sem volt senki száz százalékig biztos, hogy mi a „Király” BMW-jének pontos alvázszáma. Kétségek merültek fel továbbá afelől is, hogy a katonai szolgálat végeztével Elvis Presley vajon magával vitte-e az autót az Egyesült Államokba, miközben a modell későbbi utóéletét is kérdések sorozata övezte.
A sok apró részből álló kirakós végül összeállt, köszönhetően a BMW Group Classic archívumának és Jackie Jouret amerikai újságírónőnek, aki átfogó kutatásokat végzett Elvis Presley BMW 507 roadstere után, sorra kielemezve a kortárs riportokat és a modell szakirodalmát, mígnem egy lényeges részletre figyelt fel: számos forrás kész tényként állítja ugyanis, hogy az a BMW 507 roadster, amelyet Elvis Presley Németországban vásárolt, nem egy vadonatúj modell volt, hanem Hans Stuck autóversenyző korábbi gyöngyszeme. 1958 májusa és augusztusa között a hegyi felfutók bajnokaként ismert pilóta Németország, Ausztria és Svájc számos hegyi versenyét megnyerte – egy fehér BMW 507 volánja mögött, amelynek az alvázszáma 70079, a rendszáma pedig M-JX 800 volt. Korabeli fényképek bizonyítják azt is, hogy ez a roadster 1957. szeptember 13-án gurult le a gyártósorról, majd néhány nappal később kiállították a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon és a sajtó munkatársai többször is tesztvezették. 1957 októberének elején Hans Stuck személyesen mutatta be a modellt a Londoni Autószalonon, majd keresztülvezetett vele Belgiumon és mielőtt begurult volna a Torinói Autószalon nagyközönsége elé, I. Baldvin belga királynak is megmutatta az autót. És ha mindez még nem lenne elég, 1958 nyarán a legendás autóversenyző BMW 507 roadstere nyerte meg a németországi Wiesbaden városában megrendezett autós szépségversenyt, amely után a modell a bajor filmstúdió „Hula-Hopp Conny” című filmjében is szerepelt.
Az autót minden megmérettetés után megvizsgálták és folyamatosan cserélték a szükséges alkatrészeket benne, majd 1958 őszére, amikor is egy frankfurti márkakereskedőhöz került, teljes motorgenerálon esett át és vadonatúj sebességváltót is kapott. A fiatal amerikai katona, Elvis Presley akkor 23 éves volt és eleinte csak egy tesztkörre akarta elvinni a járművet, találkozásukkor azonban a „Király” első látásra beleszeretett a modellbe és azonnal a vásárlás mellett döntött. Korabeli fényképek szerint a legendás zenész exportrendszámot rakatott az autóra, majd a BMW 507 az amerikai hadsereg évente változtatott járműjegyzékébe is bekerült. Ez volt az egyik oka annak, hogy a modell későbbi azonosítása meglehetősen bonyolult feladat volt. A BMW Group Classic archívumának szakértői akkor bizonyosodtak meg végleg a legendás roadster eredetéről, amikor rátaláltak egy 1958 decemberében kiállított biztosítási kötvényre, amelyen a 70079-es alvázszám mellett tulajdonosként Elvis Aaron Presley neve szerepelt.
Németországban Elvis Presley a Bad Nauheim városban található otthona és az amerikai hadsereg Friedberg melletti bázisa közötti napi ingázáshoz használta legendás BMW-jét. A már akkoriban is hatalmas népszerűségnek örvendő énekest folyton megtalálták női rajongói, akik gyakran rúzzsal írt szerelmes üzeneteket és csókokat küldtek neki a roadster fehér fényezésén keresztül, fiatal amerikai katonaként azonban Elvis Presley ezeket nem engedhette meg magának, a problémát így a BMW 507 roadster pirosra fényezésével orvosolta.
A „Király” 1960 márciusában fejezte be katonai szolgálatát Németországban, majd a tengerentúl véget nem érő országútjain néhány hónap alatt le kellett mondania a nyitott tetős modell vezetéséről Két tulajdonosváltást követően a legendás BMW 507 roadster Kaliforniába került, majd álomba szenderült.
A BMW Group Classic Jack Castortól, egy asztrodinamikai mérnöktől vásárolta meg a modellt, a így megkezdődhetett a visszaszállítás és a felújítás régi alkatrészek beszerzésével, újak 3D nyomtatásával, hasonlók tervezésével és legyártásával. Mindez azt jelenti, hogy a veterán jármű tulajdonosai bátran felkereshetik ezen alkatrészekért a BMW Group Classic alkatrész-szaküzletét.
A gyártó 2016. augusztus 21-én első ízben mutatja be a nagyközönségnek a 70079-es alvázszámot viselő BMW 507 roadstert, amely kívül-belül pontosan olyan formában gurul majd ki a népszerű klasszikusautó-kiállítás látogatói elé, mint ahogyan tette azt 1958. december 20-án, a katonaként szolgáló Elvis Presley-vel átélt első közös vezetési élmény előtt: Feather White tollfehér fényezéssel, 150 lóerős V8-as benzinmotorral, középagyas keréktárcsákkal, fekete-fehér utastérrel és Becker Mexico rádióval.