/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Audi S3

2001. május 23. 00:13   |   Autoblog
címkék:  

Bepillantva az Audi belső terébe, szembetűnők a remek Recaro sportülések. A háromküllős sportkormány, a pedálok, az ülés, a kartámasz mind a lehető legjobb vezethetőséget szolgálva kerültek a helyükre. A váltó és az összes kezelőszerv is példásan a helyén van, úgyhogy nincs más hátra, mint elindulni… Büszke 210 lóerő feszíti a főtengelyt, amely a kis Audit […]

Bepillantva az Audi belső terébe, szembetűnők a remek Recaro sportülések. A háromküllős sportkormány, a pedálok, az ülés, a kartámasz mind a lehető legjobb vezethetőséget szolgálva kerültek a helyükre. A váltó és az összes kezelőszerv is példásan a helyén van, úgyhogy nincs más hátra, mint elindulni…

Büszke 210 lóerő feszíti a főtengelyt, amely a kis Audit őserővel tolja előre. A motor minden sebességfokozatban közel ugyanolyan lendülettel gyorsít, a bő tartalékoknak köszönhetően nem probléma a szűkebb előzés vagy a gyors sávváltás. Városban tojással a talp alatt kell közlekedni, ha nem akarunk azonnal a megengedett sebességhatáron átlendülni, ugyanis a 80-as vagy a 100-as tempó pillanatokon belül kialakul. Amilyen jól gyorsul, olyan hirtelen meg is áll az S3-as, fáradhatatlan fékrendszere és széles kerekei a helyzet magaslatán tartják.

Húsz év alatt a tengelyenkénti elosztású quattro hajtást tovább és tovább tökéletesítették, az S3-asban pedig különösen ütőképes. Szériaként kiegészül ugyanis elektronikus differenciálzárral, új generációs ABS-szel, fékerőelosztóval és menetstabilizáló rendszerrel, amelyek együttes ténykedésükkel sínautót varázsolnak az Audiból. Az Audit az ésszerűség legszélesebb határain belül sem lehetett kihozni a sodrából: 110 km-es sebesség mellett, falevelekkel borított nedves úton, kanyarban, ráfékezéssel el sem mozdult(!) a kijelölt ívről.

Csak aki igazán értékelni tudja az S3-as kivételes képességeit, biztonsági arzenálját, profi megoldásait és ínyencségeit, az fogja érte zokszó nélkül kifizetni a több mint 11 milliós vételárat, amely majd a duplája a 150 lóerős turbóváltozat alapárának.

*

Műszaki adatok
• Jelleg: alsó-középkategóriás személyautó, variálható utas-csomag térrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, állandó négykerék-hajtás.
• Hajtómű: négyhengeres, soros, turbó benzinmotor. Hengerenként öt szelep. 1781 cm3. 154 kW/210 LE 5800/min-nál. Max. nyomaték 270 Nm 2100–5000/min-nál. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
• Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,9 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS, elektronikus fékerő-elosztó (EBD). Kerékméret 7,5J x 17, gumiméret 225/45 R 17. Üzemanyag 62 liter.
• Méretek, súlyok: hosszúság 4159 mm, szélesség 1763 mm, magasság 1415 mm, tengelytáv 2519 mm. Csomagtér 270/1020 liter. Önsúly 1400 kg, összsúly 1960 kg.
• Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 238 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 6,8 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 12,2/7,2/9,1, tesztfogyasztás 12,5 liter.

*

Gazdasági adatok
• Alapár (Audi S3 1,8 5V Turbo Quattro „Ambition”): 11 863 000 forint.
• Alapfelszereltség: indításgátló, központi zár, riasztó, vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsákok elöl, függönylégzsák, ABS + EDS + ASR (kipörgésgátló), ESP, elektromos ablakemelők, elektromosan állítható Recaro sportülések, elektromosan állítható-fűthető külső tükrök, tengely- és magasságirányban állítható kormány, automata klímaberendezés, fényszórómosó, ködlámpák elöl, sportfutómű, tető- és küszöbspoiler, Vezető-Információs-Rendszer, xenonfényszóró, Concert rádió 6 hangszóróval és CD-váltóval, könnyűfém keréktárcsák.
• Fontosabb extrák (bruttó árak): polírozott külső tükörház 102 200 forint, bőr üléshuzat 515 100 forint, fűthető első ülések 124 500 forint, sebességszabályozó 114 900 forint, elektromos üvegtető 270 200 forint.
• Garancia: 1 év kilométer-korlátozás nélkül, 3 év szavatosság, 12 év átrozsdásodás ellen.
• Szervizperiódus: 1 év vagy 15 000 km.
• Alkatrészkosár (bruttó, közelítő árak): fékbetét 15 000 forint, szélvédő 50 000 forint, első oldalablak 10 000 forint, xenonfényszóró 209 000 forint, hátsó lámpa 21 000 forint, külső tükör 36 000 forint, első lökhárító 91 500 forint.
• Súlyadó: 7000 forint/év.
• Kötelező felelősségbiztosítás: 53 912 forint/év.
• Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 200 ezer forintos önrésszel 538 404 forint/év, 20 százalékos vagy 500 ezer forintos önrésszel 417 240 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Porsche Hungária Kft.

Megjelent a Piac és Profit magazin 2000. novemberi számában.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • alsó-középkategóriás ferde hátú autó
  • Motor
  • 1781 cm3
  • négyhengeres, soros, turbó benzinüzemű motor, hengerenként öt szelep
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 115 kW (154 LE) @ 5800 RPM
  • 270 Nm @ 2100 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4159 mm
  • Szélesség: 1763 mm
  • Magasság: 1415 mm
  • Tengelytáv: 2519 mm
  • Csomagtér: 270-1020 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 238 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 6 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    12 / 7 / 9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 12 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 11863000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Danee
2019-10-03 - 16:48

Egy nagyon szép korszakom után (200Sx S13) , váltottam egy 2000/7-es évjáratú APY motorkódos kis S3-ra. Már a gyártás után kapott egy ABT elektronikai teljesítmény növelést. Így 250LE/370NM-t tud a pici.
Rendkívül megbízható autó, mind a motor és a vezetés terén.
Nálam Motul Competition 5W-40-et kapott. Az emissziós (vákum) gumicsöveket javallott erősebb szilikonokra cserélni mindenhol, turbo szívó/nyomó ágnál is egyaránt. Egy kis repedés a csövön, és máris fals dolgokat produkál.
Közel 19 éves a kocsi, de belül egy zörejt nem lehet hallani.
1 szó mint 100, ajánlom mindenkinek 🙂


Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!