/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új Lexus GS

2012. március 28. 19:43   |   Autoblog
címkék:  

Már kapható Magyarországon az új, negyedik generációs Lexus GS. A benzinmotoros GS 250 209 lóerős, míg a GS 450h hibrid összteljesítménye 345 lóerő. A GS 250 már 11 990 000 forintért elvihető, a GS 450h hibridért azonban minimum 14 990 000 forintot kell letenni az asztalra.

Sportos külső

A negyedik generációs GS vadonatúj külső formaterve a Lexus L-finesse formanyelvének újraértelmezése; ennek köszönhető az autó látványos és még dinamikusabb megjelenése. Az új formaterv egyik legfontosabb eleme az autó orr-részének jóval agresszívebb kialakítása; ennek révén az új GS sportszedán külső megjelenése erőt sugárzó és tekintélyt parancsoló. Újak a fényszórók és a nyílhegyet formázó nappali fényt adó LED-füzérek. A hibrid hajtású GS 450h esetében háromosztatú a lámpatest, ami közös, vízszintes sorban magába foglalja az irányjelzőt, valamint a LED-technológiájú fényszórót és tompított világítást.

Az autó hossza változatlan maradt, ám az első túlnyúlás 10 mm-rel rövidebb, a hátsó túlnyúlás pedig ugyancsak 10 mm-rel hosszabb lett, s a jármű 30 mm-rel magasabb, mint elődje volt. Azért, hogy a GS nagy sebesség mellett stabilabb legyen, az első nyomtáv 40, a hátsó pedig 50 mm-rel nőtt. A jármű teljes szélessége 20 mm-rel gyarapodott. A karosszéria összességében áramvonalasabb lett: a légellenállási együttható értéke Cd 0,26.

A GS teljes modellkínálatához megrendelhető az F Sport csomag is. Ez a változat olyan külső dizájnelemeket kínál, mint az exkluzív hűtőrács, a légterelővel egybeépített első lökhárító, a 19 collos könnyűfém keréktárcsák, valamint a felszereltségi szintet jelző különleges emblémák.

A GS 11 különféle fényezéssel rendelhető, amelyek közül három szín új a Lexus-palettán: a bíborvörös, a meteor kék és a szaténezüst.

Vezetőközpontú kialakítás

A műszerfalat két külön zónára tagolták: a felső zónában látható az ultra-széles, 31 centiméteres multimédiás LCD-kijelző, ami a legnagyobb a sorozatgyártású autókban kínált rendszerek között, és egyetlen pillantással leolvashatók a rajta megjelenített adatok. Az alsó zónában találhatók a könnyen elérhető kezelőszervek, például a Lexus díjnyertes technológiája, a számítógép-egerek stílusában kialakított, második generációs Remote Touch Interfész (RTI).

A vezető látóterében helyezkednek el a könnyen leolvasható, nagy átmérőjű Optitron műszerek. S hogy még kevésbé kelljen elfordítania tekintetét az útról, az új Head-Up Display (HUD) a szélvédőre, az autós látóterébe vetíti a legfontosabb adatokat, például az éppen használt sebességfokozatot, a motor fordulatszámát, vagy éppen a navigációs rendszer utasításait.

Kézműves kidolgozás

Bár az autó tengelytávolsága nem változott, az új GS utasai mégis tágasabb teret és magasabb szintű komfortot élvezhetnek. Az elöl ülők kényelmesebben utazhatnak az új kialakítású üléseken, amelyek már a magasabb utasok számára is kifejezetten kényelmesek. A nagyobb mérettartományban állítható ülések révén nőtt a lábtér, és a fejtér is 30 mm-rel gyarapodott. A megújult ülések kényelmét a hátsó utasok is élvezhetik, hiszen az átformált ülőlapok és a megváltozatott dőlésszögű háttámla nagy mértékben fokozza a komfortérzetet. Az első ülések áttervezett, vékonyabb vázának köszönhetően 20 mm-rel több hely jut a térdüknek, a fejtér pedig 25 mm-rel nőtt.

Az új GS jobban kihasználható és tágasabb csomagtartót kínál (564 liter, ami 31 százalékkal nagyobb a jelenlegi GS 350 modellénél), és a hibrid hajtás akkumulátorának új formája révén a GS 450h csomagtere is tágasabb lett (482 liter, ami 60 százalékkal nagyobb a jelenlegi GS 450h modellénél).

A belső tér új színvilága a hagyományokhoz híven kéttónusú maradt, ám a választható színek palettája sokkal változatosabb. Az egymáshoz passzoló ülés- és ajtókárpitok ötféle (fekete, elefántcsont, szürke, cserszínű és topáz barna) színben rendelhetők meg. Az eddigi elefántcsont, dió és bambusz fabetétek mellett a kínálatban most megjelenik a fényes fekete és az alumínium felület is. A GS 450h kormánykereke valódi bambuszfelülettel is megrendelhető.

Az F Sport modellek belső terében az egymáshoz illő ajtó- és üléskárpitozás gránátvörös színben is megrendelhető, amit látványosan egészítenek ki az alumínium díszítőelemek, a 16 irányban motorosan állítható első ülések, a fekete tető- és oszlopkárpitozás, a perforált bőrrel borított kormánykerék és váltógomb, az alumínium pedál- és műszerfalbetétek, az exkluzív, logóval díszített küszöbdíszlécek és a volán közepét díszítő F Sport embléma.

Menetdinamika

Az új Lexus GS karosszériája 14 százalékkal merevebb az elődénél, emellett adaptív változó felfüggesztést (AVS) kapott Sport üzemmóddal. Az AVS a vezetési stílustól, a jármű mozgásától és az útviszonyoktól függően, automatikusan változtatja a futómű viselkedését mind a négy kerék esetében – egymástól függetlenül.

A GS 450h F Sport változatot a Lexus Dynamic Handling rendszerrel is felszerelték, így ez az első hibrid jármű a világon, amelyben gyárilag integrált összkerék-kormányzás működik. A rendszer egymástól függetlenül képes beállítani az első és a hátsó kerekek kormányzási szögét, majd ezek figyelembe vételével nagyban segíti a kanyarbemeneti reakciót, és növeli a jármű kanyarstabilitását.

GS 250

A Lexus GS modellcsalád kínálatában megjelent a 2,5 literes, V6-os benzinmotorral szerelt GS 250 alapváltozat. A V6-os erőforrásban D4-S közvetlen befecskendezés és Dual VVT-i rendszer (kettős, intelligensen változó szelepvezérléssel) működik mind a szívó, mind a kipufogó vezérműtengely esetében.

A motor teljesítménye 209 LE, a forgatónyomaték pedig 253 Nm 4800-es fordulaton; a GS 250 így 8,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 230 km/óra. Fogyasztása 8,9 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 207 g/km. Az erőforrás ‘6 Super ECT’ típusú automata váltóműhöz csatlakozik, ami manuális üzemmódban is használható.

GS 450h

Az új GS 450 modellt a második generációs Lexus Hybrid Drive rendszerrel szerelték fel, amelynek révén a fogyasztás, CO₂-, NOx- és részecske-kibocsátás egyaránt jelentősen javult, miközben a teljesítmény nem csökkent. Az összesen 343 LE teljesítményű hajtási rendszerrel felszerelt GS 450h 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/óra. Ugyanakkor a fogyasztása 23 százalékkal, 5,9 l/100 km-es értékre javult, és a CO₂-kibocsátás is csupán 137 g/km.

Az összes Lexus hibridhez hasonlóan a GS 450h is full hibrid, azaz képes tisztán benzines és tisztán elektromos üzemmódban haladni, illetve a két erőforrás kombinációjával is. A Lexus Hybrid Drive rendszer egy ultra-finom járású, 290 LE teljesítményű, 3,5 literes V6-os Atkinson-ciklusú benzinmotorból és egy kompakt, vízhűtéses, állandó mágneses elektromotorból áll; e két erőforrás a hátsó kerekeket hajtja külön-külön, egymástól függetlenül, vagy szükség esetén közös erővel.

Az új Lexus GS modellt minden ma elérhető biztonsági felszereléssel ellátták. Ezek közül kiemelendő az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), amely csökkenti a balesetek miatt bekövetkező sérüléseket és a károkat, a vezetőfigyelő kamera, az adaptív sebességtartó automatika (ACC), ami akár állóra fékezi a járművet, a sávtartó asszisztens (LKA), a holttérfigyelő rendszer (BSM), valamint az éjjellátó rendszer.  

Árak


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!