BMW 530dA
címkék:
A modellfrissítés alkalmával a BMW mérnökei apró optikai változtatásokkal tették karakteresebbé az 5-ös sorozatot. A legszembetűnőbbek az új fényszórók és lámpatestek. A fényszórókat egy-egy fényvezető gyűrű veszi körül, amelyek egyrészt parkolófényként funkcionálnak, másrészt hangsúlyozzák a BMW kettős fényszóróit. Tesztautónk emellett megkapta az M sportcsomagot, amely kívülről teljes M aerodinamikával, fekete oldalvédő csíkokkal, 17 colos könnyűfém […]
A modellfrissítés alkalmával a BMW mérnökei apró optikai változtatásokkal tették karakteresebbé az 5-ös sorozatot. A legszembetűnőbbek az új fényszórók és lámpatestek. A fényszórókat egy-egy fényvezető gyűrű veszi körül, amelyek egyrészt parkolófényként funkcionálnak, másrészt hangsúlyozzák a BMW kettős fényszóróit. Tesztautónk emellett megkapta az M sportcsomagot, amely kívülről teljes M aerodinamikával, fekete oldalvédő csíkokkal, 17 colos könnyűfém felnikkel és fehér irányjelzőkkel vértezte fel az 5-öst.
A tesztautóban fekete bőrkárpitozás, valamint az M sportcsomag részeként elektromosan állítható sportülések, antracit tetőkárpit, M emblémás ajtóküszöbök, M bőr sportkormány, matt alumínium belső szegélyezés, M könnyűfém lábtartó, illetve matt krómszegélyű műszerek fogadják a beülőt. A csodálatos fogású háromküllős kormányhoz hasonlóan a pazar sportülések minden részét, még a combtámaszt és a fejtámlát is elektromotorok mozgatják, így sofőrnek és utasának páratlan lehetősége van az elhelyezkedésre. A hátul ülők széles és hosszú üléspadon foglalhatnak helyet, viszont csak középkategóriás lábtérrel gazdálkodhatnak. A sportos hangulatú utastér kimunkálása és összeszerelése csúcsminőségű, emellett a szigetelés is elsőrangú.
A BMW dízelmotor-fejlesztő központja – Anisits Ferenc vezetésével – további 9 lóerőt, valamint 20 newtonmétert csalogatott elő a korábban is nagyszerű hathengeres, common rail dízelmotorból. Az eredmény: a benzinmotorokéval egyenlő teljesítmény, nagyobb rugalmasság és alacsonyabb fogyasztás. A BMW 530d-ben csak alapjáraton, hidegen lehet beazonosítani a dízel hajtóművet, amúgy megtévesztésig úgy viselkedik, mint egy benzinmotor: hangja hasonló, járása finom, vibráció nincs. Az ötsebességes automata váltó rángatásmentesen, gyorsan kapcsol – a kézi üzemmód sem gyorsabb nála –, a fokozatok pedig igen hosszúak: ötödikben, 160-as tempónál az erőforrás alig pörög többet 2000-nél. A lehengerlő 410 newtonméteres nyomaték könnyen elbánik a hátsó 255-ös „papucsokkal” is, de a kipörgésgátló és a DSC minden helyzetben pedánsan, hatékonyan tartja kordában a kocsit. Az ültetett sportfutómű és a peres gumik ellenére a kocsi nem nélkülözi a menetkényelmet, fölényesen veszi a hosszú gödröket, rázós úton is kíméli az utasok gerincét.
A BMW 530d nem okoz csalódást a márka híveinek, sőt alaposan feladja a leckét benzines társainak. Megfontolandó ajánlat, mert ára visszafogott, és még a modellváltás előtt a márkaképviselet négy csomagot ajánl hozzá kevesebb, mint tized áron.
Jelleg: felső-középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Hosszában álló orrmotor, hátsókerék-hajtás. Ötfokozatú, automatikus váltómű.
Hajtómű: soros hathengeres, közvetlen befecskendezéses common rail turbódízel-motor. Hengerenként négy szelep. 2926 cm3, 142 kW/193 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 410 Nm 1750–3000/percnél.
Fogasléce szervokormány, fordulókör átmérője 11,3 méter. Elöl és hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS, ASC+T kipörgésgátló.
Méretek, súlyok: hosszúság 4775 mm, szélesség 1800 mm, magasság 1435 mm, tengelytáv 2830 mm. Üzemanyag 70 liter. Kerékméret (gyári) 7J x 16, gumiméret 225/55 R 16. Önsúly kb. 1700 kg, terhelhetőség 510 kg.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 230 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 8 s, fogyasztás (átlag) 8,3 liter, tesztfogyasztás 9,8 liter (város).
Alapár (BMW 530dA): 13 663 000 forint.
Alapfelszereltség: EWS III indításgátló, riasztó, központi zár, 6 légzsák, négy irányban állítható kormány, fedélzeti számítógép, ködlámpa, sebességfüggő ablaktörlő, elektromosan állítható és fűthető tükrök, automata légkondicionáló, elektromos ablakemelők, állítható magasságú első ülések, kartámla elöl-hátul, krómozott kilincsek, bőr váltógomb és kormány, könnyűfém keréktárcsák, Business rádió 6 hangszóróval.
Extrák (bruttó, forint): M sportcsomag 199 000, DSC + DBC 176 900, levehető vonóhorog 255 100, multifunkciós kormány és tempomat 131 300, oldallégzsák hátul 176 900, napfénytető 371 900, parkolást segítő 230 100, Montana bőrkárpit 637 500, bi-xenon lámpa 202 000.
Garancia: 2 év
Szervizperiódus: 22 000 km.
Alkatrészek (bruttó, forint): szélvédő 86 164, oldalablak 23 288, első/hátsó lökhárító 90 821/98 972, külső tükör 45 993, első/hátsó lámpa 93 538/35 319, első fékbetétek 29 560.
Kötelező biztosítás: 82 944 forint/év.
Forrás: Wallis Duna Kft.
Megjelent a Piac és Profit üzleti magazin 2003. januári számában.
- Jelleg
- felső-középkategóriás limuzin
- Motor
- 2926 cm3
- soros hathengeres, közvetlen befecskendezéses common rail turbódízel-motor, hengerenként négy szelep
- Teljesítmény, nyomaték
- 106 kW (142 LE) @ 4000 RPM
- 410 Nm @ 1750 RPM
- Fizikai paraméterek
- Hosszúság: 4775 mm
- Szélesség: 1800 mm
- Magasság: 1435 mm
- Tengelytáv: 2830 mm
- Csomagtér: 460 liter
- Menetteljesítmény
- Csúcssebesség: 230 km/h
- Gyorsulás 1-100 km/h: 8 s
- Fogyasztás (város / országút / vegyes):
9 / 5 / 6 l/100 km - Tesztfogyasztás: 9 l/100 km
- Árak
- Alapár: 13663000 Ft
- Tesztautó ára: 0 Ft