/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

BMW X3 3.0d

2005. január 26. 09:24   |   Autoblog
címkék:  

A BMW nem tűrhette tovább, hogy a konkurencia újabb és újabb modelleket küldjön a kompakt SUV-ok egyre élénkülő piacára, s ott learassa a babérokat. Az X5-ös mellett ezért szüksége volt egy olyan kisméretű hobbiterepjáróra, amely az összes BMW-erényt megcsillogtatja.


A BMW X3-as valójában nem is SUV, hanem sportos beállítottságú SAV (Sport Activity Vehicle), amely kategóriát 1999-ben épp e márka X5-öse teremtette meg. Az X3-as a Chris Bangle-féle tervezési irányvonalat képviseli: konvex és konkáv vonalai kereszteződnek, ám formája nem meghökkentő, hanem inkább izgalmas. Magas építésű, masszív és robusztus autó erőteljes lökhárítókkal, hangsúlyos kerékívekkel, rövid túlnyúlásokkal és körbefutó fekete burkolattal. Azonban nem kemény terepre készült, de nem is állna jól neki a kartervédő vagy az ötödik ajtóra telepített pótkerék.

Az autóban ülőt hamisítatlan BMW-s hangulat fogadja, szokványos kezelőszervekkel és funkcionális műszerfallal. Minden ott van, ahol ösztönösen keresnénk. Külsejéből-belsejéből árad a masszivitás: a határozott, éles vonalak, a kiterjedt, kemény felületek, a vaskos szerelvények, például az ajtófogantyúk vagy a volán, mind ezt sugallják. Menet közben egy zörejt sem hallani, olyan precíz az összeszerelés, és annyi a beépített anyag. A felületek zöme, sajnos, kőkemény műanyag, ám a hűvös tapintású matt alumíniumbetétek, a BMW-s tálalás és harmónia elűzi a csalódottságot. Különben a termetes utasok is jól el tudnak helyezkedni, a fejtér nagyvonalú, de a váll- és lábtér is elegendő. S a végén még mindig marad 480 liternyi poggyásztér.


A BMW X3-as két legnagyszerűbb része talán az új, intelligens xDrive összkerék-hajtás és a háromliteres, soros hathengeres dízelmotor. Alapesetben a hajtónyomaték a hátsó kerekekre jut, de az elektronikusan vezérelt, többtárcsás tengelykapcsoló a másodperc töredéke alatt az első tengely felé irányítja a motor erejét, ha a körülmények úgy kívánják. A keresztirányú differenciálzár, amelynek révén az erő a két első és hátsó kerék között áramolhat, a DSC menetstabilizátor elektronikus fékének segítségével működik: ha bármikor bármelyik kereket a kipördülés veszélye fenyegeti, azt a fékek lelassítják, és a differenciálzár automatikusan több erőt juttat a tengely másik végén lévő keréknek. Az xDrive – más rendszerekkel ellentétben – proaktív, fel tudja ismerni azokat a helyzeteket, amikor az összkerékhajtás előnyösebb, így gyakorlatilag nem csúsznak meg a kerekek. Elsősorban jó minőségű, aszfaltozott úton csillogtatja tudását, így a BMW-t nem lehet kihozni a sodrából, ragaszkodik a kijelölt ívhez.

A fantasztikus útfogásnak viszont nagyon rázós és kemény rugózás a velejárója, ami az X3-as BMW egyetlen kompromisszumot követelő eleme. Aki a hátsó ülésen végigzötykölődik Budapest útjain, tudja, mire gondolunk. Élvezet vezetni azonban az autót a városból kiérve, ahol a 410 newtonméter nyomatékú, kulturált turbódízel-motor bármikor az ülésbe préseli az utasokat, előzéseknél pedig bámulatos rugalmasságról tesz tanúbizonyságot.

A BMW X3-as legalább annyit tud, mint bátyja, az X5-ös, és menettulajdonságaival is elkápráztatja a márka rajongóit. A prémium szabadidő-autók új, kompakt képviselője Magyarországon is nagy sikert arathat.

Műszaki adatok

Jelleg: kompakt szabadidő-autó. Önhordó acélkarosszéria, hosszában álló orrmotor, összkerék-hajtás. Hatfokozatú manuális váltómű.
Hajtómű: soros hathengeres, második generációs common rail befecskendezéses turbódízel-motor. Hengerenként négy szelep. 2993 cm3, 150 kW/204 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 410 Nm 1500-3250/percnél.
Sebességfüggő szervokormány, fordulókör átmérője 11,7 méter. Elöl-hátul hűtött tárcsafék, DSC III menetstabilizáló rendszer (HDC, DBC, CBC, ABS, ASC-X, ADB-X, utánfutó-stabilitás ellenőrzés). Elöl-hátul független felfüggesztés; elöl MacPherson-rugóstag két alsó lengőkarral, hátul több lengőkaros felfüggesztés.
Méretek, súlyok: hosszúság 4565 mm, szélesség 1853 mm, magasság 1674 mm, tengelytáv 2795 mm. Csomagtér 480/1560 liter. Saját tömeg 1930 kg, megengedett össztömeg 2355 kg. Kerékméret 8J x 17, gumiméret 235/55 R 17.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 218 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 8,2 s, fogyasztás 12,1/7,3/9,1 liter, tesztfogyasztás 10,3 liter.

Gazdasági adatok

Alapfelszereltség: EWS III indításgátló, központi zár, riasztó, 8 légzsák, automata légkondicionáló, elektromos ablakemelők, állítható magasságú első ülések, első és hátsó kartámasz, fedélzeti számítógép, 4 irányban állítható bőrkormány, matt titán fényezésű díszítőelemek, bőr kézifékkar, alumínium küszöbbetétek, bőr váltógomb, csomagtérroló, CD rádió, 17″ könnyűfém keréktárcsák, tetőspoiler, gumiabroncsnyomás-ellenőrzés és defektkijelzés, kétfokozatú féklámpák, ködfényszóró, follow-me-home funkció.
Extrák (bruttó, forint): Steptronic automata váltó 565 500, bőrkárpit 466 600, sportcsomag 565 500, levehető vonóhorog 212 100, tetősín 62 200, elektromos és memóriás első ülések 339 300, panoráma üvegtető 395 900, sízsák 50 900, multifunkciós kormány 110 300, xenonlámpa 183 800, kanyarfény 113 100, parkolóradar 197 900, navigációs rendszer + tv 579 700, business mobiltelefon-előkészítés Bluetooth egységgel 226 200.
Garancia: 2 év km-korlátozás nélküli általános, 12 év átrozsdásodásra.

Forrás: BMW Magyarország Kft.

Megjelent a Piac és Profit üzleti magazin 2005. januári számában

Tesztadatok
  • Jelleg
  • kompakt szabadidő-autó
  • Motor
  • 2993 cm3
  • soros hathengeres, második generációs common rail befecskendezéses turbódízel-motor, hengerenként négy szelep
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 112 kW (150 LE) @ 4000 RPM
  • 410 Nm @ 1500 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4565 mm
  • Szélesség: 1853 mm
  • Magasság: 1674 mm
  • Tengelytáv: 2795 mm
  • Csomagtér: 480-1560 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 218 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 8 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    12 / 7 / 9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 10 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 11995000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!