/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Honda Accord Type-S

2003. október 27. 19:07   |   Autoblog
címkék:  

A Honda Accord Type-S nem érdemelhette ki a Type-R elnevezést, hiszen nem kapott erősebb motort, és futóműve is teljes mértékben megegyezik például a 2,4 Executive változatáéval. Megjelölése sportos külső és belső jegyekre utal. Persze az Accord 0.26 alaktényezőjű karosszériája önmagában is dinamikus hatású, amiben a magas, emelkedő övvonal és a nagy fémfelületek sokat segítenek. Az […]

A Honda Accord Type-S nem érdemelhette ki a Type-R elnevezést, hiszen nem kapott erősebb motort, és futóműve is teljes mértékben megegyezik például a 2,4 Executive változatáéval. Megjelölése sportos külső és belső jegyekre utal. Persze az Accord 0.26 alaktényezőjű karosszériája önmagában is dinamikus hatású, amiben a magas, emelkedő övvonal és a nagy fémfelületek sokat segítenek. Az autó gyári aerodinamikai csomagot is kap, amely agresszívebb első lökhárítóból (beépített ködlámpákkal), hangsúlyosabb oldalküszöbökből, valamint formázott hátsó lökhárítóból áll. Az utóbbi alól kikandikáló két öblös kipufogóvég, illetve a faron elhelyezett piros Type-S felirat egyértelművé teszi, hogy nem akármilyen Hondával van dolgunk.

Az új Honda Accord hosszabb, magasabb és szélesebb elődjénél, ám tengelytávolsága nem változott. A hátsó lábtér csak átlagos, s az alacsony tetőív következtében a hátsó fejtér is kimért. Sebaj, ez esetében a legjobb japán minőséget kapjuk, vonatkozzon ez a kidolgozottságra, az összeszerelésre vagy az illesztésekre. Még akkor is, ha a műanyagok az utastérben mindenhol a vártnál keményebbek. A Type-S-ben ügyeltek a kellő hangulatra, így bőr-szövet kombinációjú, remek tartású sportülések, vörös színű, háromdimenziós műszeregység, alu- és kevlárutánzatú betétek és csiszolt fémgombos, hatgangos váltó fogadja a beülőket. No és a karos ülésmagasság-állítás meg a tág határok közt mozgatható kormány miatt a vezető még ideálisabb pozíciót alakíthat ki magának, mint az Executive változatban.

A Type-S Accord a nagyobbik, 190 lóerős motort kapja meg, amely a Honda zseniális, hatfokozatú manuális váltójával együtt a rendkívül élvezetes vezetés élményét nyújtja – ha a sofőr éppen úgy akarja. Ugyanis kettős személyiségű: kiváló utazóautó és sportlimuzin egyszerre. Nincs meg benne a Type-R autók brutalitása, motorhangja nem igazán vérpezsdítő, a korábbi Hondákkal ellentétben egyenletesen húz, s futóműve sem kőkemény (alulkormányzottságra hajlamos). Normális bánásmód mellett kifejezetten keveset is fogyaszt. Mindezek ellenére a Type-S természetesen nagyon gyors, mintaszerű váltója rövid utakon jár, széles abroncsaival erősen tapad az útra, s fékei is átlagon felül teljesítenek. További jó hír, hogy – amellett, hogy karosszériájának csavarodási merevsége igen jó – minden ma elvárható biztonsági felszerelés benne van, így például a VSA stabilizáló elektronika is.

A Honda Accord Type-S sportos csúcsmodell lévén nagyon dögösen néz ki, s ehhez méltó menettulajdonságaival lenyűgözi vezetőjét. Nagyszerűen vezethető, kulturált autó – városban sem kényszeríti kompromisszumokra utasait –, 7,4 milliós alapára pedig a minden fontosabb, s ma elvárható tételt tartalmazó felszereltségével együtt baráti.

Műszaki adatok

Jelleg: középkategóriás limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Hajtómű: soros négyhengeres, i-VTEC szelepvezérlésű benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 2354 cm3, 140 kW/190 LE 6800/percnél. Max. nyomaték 223 Nm 4500/percnél.

Hidraulikus rásegítésű, fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,6 méter. Elöl hűtött tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBD, vészfékasszisztens, VSA menetstabilizáló. Elöl kettős keresztlengőkaros futómű, hátul öt lengőkaros független felfüggesztés.

Méretek, súlyok: hosszúság 4665 mm, szélesség 1760 mm, magasság 1450 mm, tengelytáv 2670 mm. Kerékméret (opció) 7J x 17, gumiméret 225/45 R 17. Csomagtartó 459 liter. Saját tömeg 1419 kg, megengedett össztömeg 1920 kg. Üzemanyag 65 liter.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 227 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 7,9 s, fogyasztás 12,8/6,9/9,1 l/100 km, tesztfogyasztás 11,5 liter.

Gazdasági adatok

Alapár: 7 390 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák, kétzónás automata klíma, 4 irányban állítható kormány, elektromos ablakok, elektromos és fűthető tükrök, esőérzékelős ablaktörlő, elektronikus gázpedál, bőr multifunkciós kormány, tempomat, állítható első kartámasz, 16” könnyűfém kerekek, ködlámpák, xenonlámpa, fémhatású belső díszítések, aerodinamikai csomag, krómozott kilincsek, prémium audiorendszer.

Extrák (bruttó, forint): levehető vonóhorog 153 038, tolatóradar 107 800.

Garancia: 3 év vagy 100 000 km, 3 év a fényezésre, 6 év az átrozsdásodásra.

Szervizperiódus: 20 000 km.

Kötelező biztosítás: 31 260 forint/negyedév (Allianz Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Honda Hungary Kft.

Megjelent a Piac & Profit üzleti magazin 2003. július-augusztusi számában.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • középkategóriás limuzin
  • Motor
  • 2354 cm3
  • soros négyhengeres, i-VTEC szelepvezérlésű benzinüzemű motor, hengerenként négy szelep
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 105 kW (140 LE) @ 6800 RPM
  • 223 Nm @ 4500 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4665 mm
  • Szélesség: 1760 mm
  • Magasság: 1450 mm
  • Tengelytáv: 2670 mm
  • Csomagtér: 459 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 227 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 7 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    12 / 6 / 9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 11 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 7390000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!