/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Honda HR-V 1,6i VTEC

2001. február 03. 00:15   |   Autoblog
címkék:  

Öt ajtóval kifejezetten rendezett külsőt öltött a Honda, bár ettől még feltűnő jelenség marad a magyar utakon. A magas építés, az attraktív első és hátsó lámpatestek, a szokatlan formavilág, a nagy kerekek és a speciális harmadik féklámpát tartalmazó tetőlégterelő szárny kiemeli a HR-V-t a forgalomból. Aki ilyet vesz, új kategóriát teremtő, magas építésű, modern középkategóriás […]

Öt ajtóval kifejezetten rendezett külsőt öltött a Honda, bár ettől még feltűnő jelenség marad a magyar utakon. A magas építés, az attraktív első és hátsó lámpatestek, a szokatlan formavilág, a nagy kerekek és a speciális harmadik féklámpát tartalmazó tetőlégterelő szárny kiemeli a HR-V-t a forgalomból. Aki ilyet vesz, új kategóriát teremtő, magas építésű, modern középkategóriás kombit (HR-V – High Riding Vehicle/magas üléshelyzetű jármű) tudhat a magáénak, nem pedig terepjárót. Erre a Honda alacsonyan vezetett kardántengelye is utal.

A belvilág üde és fiatalos: kék alapú a kárpitozás, és ez a szín visszaköszön a kormányon elhelyezett emblémán, a műszerfalon a fűtés és szellőzés tekerőin, valamint a fordulatszám- és a sebességmérőn. Az anyagok mind kiváló minőségűek, és szembetűnőek a praktikus részletek: az egy helyett két kesztyűtartó, a csomagtér alja alatti dupla rekesz, valamint a hátsó ülések ledöntésével teljesen síkká tehető padló.

Az utastérből tökéletes a kilátás, az autó eleje és hátulja remekül behatárolható. A sofőr a jármű jellegéhez mérten magasan ül, és bár nem állítható az ülésmagasság, könnyű megtalálni az ideális távolságokat. A hátul ülőknek elegendő a térd- és fejtér, de kényelmesen csak ketten utazhatnak egymás mellett. A Honda csomagtere alapállapotában elég kicsi.

A 16 szelepes VTEC motor erősebb, mint az alap 1,6-os, Civic-ből átvett változat, alapjáraton szinte hangtalan, és zaja kihúzatva is visszafogott. A változó szelepvezérlés 3000-es fordulatszám fölött érezteti jelenlétét: ekkor a HR-V-t fürge menetteljesítményekre sarkallja. Menet közben, sajnos, a Honda merev hátsó tengelye néha dobogással-pattogással nyugtázza a főváros útjait, de a futómű hangolása egyébként is kemény. Az egyenesfutással és az irányíthatósággal semmi baj, ha pedig az első kerekek megcsúsznak, automatikusan bekapcsol a hidraulikus – más konstrukciókhoz képest súlytakarékos – összkerékhajtás. Ennél sem több, sem kevesebb nem áll rendelkezésre: robusztus felépítés, differenciálzárak és felező hiányában nem nehéz terepre szánták a Hondát.

A praktikus, biztonságos és jó minőségű Honda HR-V igazi színfolt, amelyet 99 százalékban a városban fogunk látni. De, tapasztalatunk szerint, télre még városban is feltétlenül szükséges hozzá a téli gumi.

Műszaki adatok

Jelleg: középkategóriájú szabadidő-kombi, variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, automatikus összkerékhajtás.

Hajtómű: négyhengeres, soros benzinmotor. Hengerenként négy szelep, VTEC változó szelepvezérlés. 1590 cm3, 91 kW/124 LE 6600/min-nál. Max. nyomaték 144 Nm 4900/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.

Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,8 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul dobfék, ABS. Elöl McPherson-felfüggesztés keresztlengőkarral, hátul DeDion-rendszerű felfüggesztés, Panhard-rúddal. Gumiméret 205/60 R 16. Üzemanyag 55 liter.

Méretek, súlyok: hosszúság 4110 mm, szélesség 1695 mm, magasság 1675 mm, tengelytáv 2450 mm. Csomagtér 285 liter. Önsúly 1310 kg, összsúly 1665 kg.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 162 km/h, gyorsulás 0—100 km/h-ra 11,2 s, fogyasztás 10,6/7,8/8,6 (város/országút/átlag), tesztfogyasztás 10,5 liter.

Gazdasági adatok

Alapár (Honda HR-V 1,6 VTEC 5 ajtós): 5 380 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, vezető- és utasoldali légzsák, ABS, elektromos ablakemelők, állítható magasságú kormány és biztonsági övek, légkondicionáló, elektromosan állítható és behajtható tükrök, színre fújt lökhárítók, tükrök, kilincsek, 16”-os könnyűfém keréktárcsák, tetőspoiler.

Extrák nem, hanem különböző kiegészítők rendelhetők az autóhoz.

Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 6 év átrozsdásodás ellen.

Szervizperiódus: 15 000 km.

Alkatrészkosár (nettó árak): első fékbetét 24 300 forint, szélvédő 73 300 forint, első oldalablak 31 100 forint, fényszóró 71 000 forint, külső tükör 54 600 forint, első lökhárító 106 700 forint.

Kötelező felelősségbiztosítás (34 év feletti budapesti tulajdonos esetén A0 osztályban): 62 200 forint/év.

Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 100 000 forintos önrésszel 306 240 forint/év, 20 százalékos vagy 200 000 forintos önrésszel 246 962 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: Honda Hungary Kft.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • középkategóriájú szabadidő-kombi
  • Motor
  • 1590 cm3
  • négyhengeres, soros benzinüzemű motor, hengerenként négy szelep, VTEC változó szelepvezérlés
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 68 kW (91 LE) @ 6600 RPM
  • 144 Nm @ 4900 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4110 mm
  • Szélesség: 1695 mm
  • Magasság: 1675 mm
  • Tengelytáv: 2450 mm
  • Csomagtér: 285 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 162 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 11 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    10 / 7 / 8 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 10 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 5380000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!