/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hummer H2

2003. október 02. 19:10   |   Autoblog
címkék:  

Az egyedülálló élményt először is az autó elképesztő méretei nyújtják. Amerikában a Hummer H2 normális méretű SUV-nak számít, Európában azonban valóságos óriás: majd 5 méter hosszú, 2 méter magas, és a tükrökkel együtt 2,4 méter széles! Férfias, kemény vonások Alapvető vonásai ennek a változatnak is férfiasan kemények, erősek. A csaknem függőleges szélvédő, a négyszögletes, kisméretű […]

Az egyedülálló élményt először is az autó elképesztő méretei nyújtják. Amerikában a Hummer H2 normális méretű SUV-nak számít, Európában azonban valóságos óriás: majd 5 méter hosszú, 2 méter magas, és a tükrökkel együtt 2,4 méter széles!

Férfias, kemény vonások

Alapvető vonásai ennek a változatnak is férfiasan kemények, erősek. A csaknem függőleges szélvédő, a négyszögletes, kisméretű ablakok, a vízszintes tető, az egyenes hátfal és a kör alakú első, illetve kocka hátsó lámpák, a két hátsó, vastag vonószem, valamint az emelőkarokkal kívülről nyitható, műanyag motorháztető mind a military stílus túlhangsúlyozott jegyei. A viszonylag egyszerű lökhárítók a funkcionalitást erősítik, a brutális kinézetű, hetes tagolású, krómozott hűtőrács és a gazdag körbekrómozás azonban a tábornoki luxust sugallja. Tény, amerre jártunk, az autó közfeltűnést keltett irdatlan méreteivel és lenyűgöző megjelenésével.

A Hummer H2 utasterét is az amerikai civil igényekhez igazították: tágas és kifejezetten kényelmes. Az alapesetben öt-, opciósan hatszemélyes terepjáró széltében és hosszában tágas helyet kínál utasainak, ám a magas növésűek hátul szűkösnek érezhetik a fejteret. Tipikus amerikai stílusjegyek a vékony, négyküllős multifunkciós kormány, valamint a kör alakú légbeömlő nyílások. Az utastér finom bőrkárpitozásával szöges ellentétben áll a szándékosan elnagyolt kidolgozású, kőkemény műanyagokból összecsavarozott, fémes hatású műszerfal és a széles, kisrepülőgépeket idéző középkonzol a hatalmas váltókarral. A fehér számlapos műszerek és a klímaszabályozó rendszer kialakítása a legújabb divatot követi.

A bébi Hummer meglepően kezes jószág: változó rásegítésű kormánya, elektronikus gázpedálja és 6 literes V8-as motorja révén közúton és terepen is otthonosan viselkedik. A szelídített hangú Vortec motor 315 lóerejére azonban szükség van a nagy test mozgatásához, s nagy sebességnél a légellenállás leküzdéséhez. A nyomatékos V8-as 1500-as fordulatszámtól egyenletesen húz, de 130 kilométer/órás sebességtől némiképp alábbhagy a lendülete. Útviszonyoktól függően a H2-es 21–25 litert fogyaszt, de a teljesítmény forszírozásával akár 30 litert is leguríthat a torkán.

Terepen elemében van

A H2-es terepen érzi igazából elemében magát. Itt egészen finoman irányítható. Fejlett összkerékhajtási rendszere és masszív felfüggesztése, rövid túlnyúlásai, nagy kerekei, valamint 25–27 centis hasmagassága szinte mindenen átsegítik. Magától értetődő természetességgel közlekedik a 60 százalékos emelkedőn, a 40 százalékos oldallejtőn vagy az 50 centiméter mély vízben is. A váltó két magas és két alacsony fokozattal fölszerelt, amelyek a normál összkerékmeghajtás (40/60) mellett síkos úton automatikusan zárják a központi differenciált (50/50), sziklamászásnál csökkentik a váltóáttételt, nagyon nehéz akadályok leküzdésénél pedig zárják a hátsó differenciálművet is. A kipörgésgátló jóvoltából a H2 három pörgő kerékkel is fölkapaszkodik az enyhe emelkedőn, a TC2 bekapcsolásával pedig mély hó sem jelent számára akadályt. Tapasztalatunk szerint csupán a meredek emelkedő és a mély sár párosa okozhat számára gondot, a gumik eltömődése után a nagy önsúly pörgő kerekek mellett is visszahúzhatja. Ezzel együtt érdemes megtanulni vezetni, s tény: az Egyesült Államokban erre külön tanfolyamokat szerveznek!

Minden évszakban ideális

Aki extravagáns járműre vágyik, vagy egyszerűen csak minden évszakban használható, masszív, vontatáshoz is ideális járművet keres, Magyarországon 22,85 millió forintért hozzájuthat egy Hummer H2-höz. Az alapváltozathoz terep- és luxuscsomagot – az USA-ban különböző tuningkitteket – is lehet kérni, így a teljes felszereltségű verzió 25–26 millió forintba kerül.

Műszaki adatok

Jelleg: ötajtós szabadidő-terepjáró. Háromrészes, hegesztett létraalváz, acél felépítmény. Hosszában álló orrmotor, állandó összkerék-hajtás. Négyfokozatú, automatikus váltómű.

Hajtómű: V elrendezésű, nyolchengeres benzinmotor. Hengerenként két szelep. 5967 cm3, 236 kW/316 LE 5200/percnél. Max. nyomaték 488 Nm 4000/percnél.

Golyócirkulációs, változó áttételű szervokormány, fordulókör átmérője 13,5 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS, EBV, TCS kipörgésgátló. Elöl független felfüggesztés torziós rugóval, hátul 5 fokozatú torziós tekercsrugó, stabilizálórúd, illetve fokozatmentesen állítható levegőrugó.

Méretek, súlyok: hosszúság 4820 mm, szélesség 2063 mm, magasság 1977 mm, tengelytáv 3118 mm. Kerékméret 8,5 x 17, gumiméret 315/70 R 17. Saját tömeg 2909 kg, megengedett össztömeg 3500 kg. Üzemanyag 121 liter. Csomagtér 1132/2452 liter.

Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 160 km/h, gyorsulás 0–100 km/h 10,5 s, hatótávolság 500 km, tesztfogyasztás 23 liter.

Gazdasági adatok

Alapár: 22 850 000 forint.

Alapfelszereltség: központi zár, riasztó, 2 légzsák, nyolc irányban állítható elektromos első ülések, vezetőinformációs rendszer, kétzónás légkondicionáló, elektromos ablakemelők, Bose hangrendszer 9 hangszóróval és CD-rádióval, multifunkciós bőrkormány, elektrokróm belső tükör iránytűvel, teljes alvázborítás és -védelem, elektromosan állítható, fűthető, intelligens külső tükrök, futófények, ködlámpák.

Extrák: légrugós automata szintszabályozás hátul kompresszorral, napfénytető, kiegészítő fényszórók, lámpavédők, terepcsomag (teljes légrugózás, fekete tetőlécek, 6 lemezes CD-váltó, bozótrács, elsősegélycsomag, szerszámosláda), luxuscsomag (fűtött bőrülések, krómcsomag – tetőlécek, kilincsek, tükörházak, rendszámtábla-keret, oldalfellépő vagy tetőlétra, 6 lemezes CD-váltó).

Garancia: 1 év teljes körű garancia.

Megjelent a Piac és Profit üzleti magazin 2003. július-augusztusi számában.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • ötajtós szabadidő-terepjáró
  • Motor
  • 5967 cm3
  • V elrendezésű, nyolchengeres benzinüzemű motor, hengerenként két szelep
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 176 kW (236 LE) @ 5200 RPM
  • 488 Nm @ 4000 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4820 mm
  • Szélesség: 2063 mm
  • Magasság: 1977 mm
  • Tengelytáv: 3118 mm
  • Csomagtér: 1132-2452 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 160 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 10 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    0 / 0 / 0 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 23 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 22850000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!