Ki mondta, hogy egy kombinak feltétlenül igáslónak kell lennie? A luxuskörülményeket kínáló Volvo V70 is bizonyítja, hogy a praktikumot minden további nélkül össze lehet kapcsolni a simogató lágysággal.
A Volvo palettáján régóta fontos szerepet játszik a V70-es kombi, hazai pályán, Svédországban például az egyik legnépszerűbb modellnek számít. Ha hinni lehet a különböző összesítéseknek és statisztikáknak, az északi államban az autóflotta tíz százaléka az elegáns kombiból áll, nos igen, ők megengedhetik maguknak. Szerényebb körülmények között tengődő országokban, mint például itthon is, a Volvo bizony a belépőt jelenti a luxuskategóriába, ezt a szintet pedig egyelőre kevesen engedhetik meg maguknak. Beszédes adat, hogy az importőr ugyan rekordévet zárt 2007-ben, de ez is összesen 1418 eladott autót jelentett, a V70-esből – igaz, csak öt hónap alatt – pontosan 23 darab kelt el.
Nincs ezen sok csodálkoznivaló, amíg van olcsóbb, prémium alatti alternatíva, a V70-es rétegautó lesz itthon, legyen akármilyen nagyszerű is. Formailag nincs szégyenkeznivalója nemhogy az alacsonyabb kategóriás kombik, de egyetlen igazi konkurensével szemben sem, elölről hozza az egységes márkaarculatot, vonalvezetése egyszerre letisztult és elegáns. Sehol egy zavaró vonal vagy tolakodó részlet, komoly érzelmeket nem kelt, viszont árasztja magából a nyugalmat és biztonságot.
A Volvo V70-ben alapfelszerelés az első-, oldal- és függönylégzsák, de a svéd gyár még öv alá becsúszást gátló üléseket és WHIPS-rendszert, azaz ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelmet is kínál. Ez a biztonságérzet határozza meg beülve az autó alaphangulatát, melyben az a legjobb, hogy kicsit sem akar tolakodó, hivalkodó lenni, sőt, a V70 belterére éppen az otthonos, békés és rendezett jelzők illenek leginkább. Körbenézve ugyanaz a letisztultság köszön vissza, ami a külső vonalvezetést is jellemzi, még a fekete bőrkárpitozás is illik a környezetbe, nem feltétlenül hiányoznak a vidámabb, világos színek.
Az autó használati tárgy, annak, aki sokat használja, második otthonnak számít. A V70 minden egyes részletmegoldásából érződik a tervezők igyekezete, hogy valami olyasmit alkossanak, amibe jó beleülni, amiben kellemesen telik az idő A pontból B-be jutásig, ha rajtam múlna, minden gyártónál meghonosítanám ezt a szemléletet. Rég éreztem magam olyan jól autóban, mint a V70-ben, a volán mögött ülve olyan, mintha körénk öntötték volna az egész karosszériát. Furcsa, de pontosan olyan az autó, ahogy a biztonsági övet az elöl ülők “kezébe adja”: a siklás döbbenetesen puha és lágy.
A kellemes hangulat megteremtéséért sokat tesznek még a tökéletes tömésű ülések, a különös formájú, egyedien volvós középkonzol, melyet lebegőként szokás emlegetni, és az okosan elhelyezett műszerek és vezérlőgombok. Jól mutatnak az inkább matt felületűként leírható alubetétek a műszerfalon és az ajtókon, ezek azonban igény szerint más színben is rendelhetőek. A V70 magyarul kommunikál tulajdonosaival, csak az extraként rendelhető, a Budapest környéki településeken már kicsit nehezen eligazodó, de különben egyszerűen kezelhető, műszerfalból előliftező navigáció beszél angolul.
Hatalmas piros pont jár a fabetétek mellőzéséért, a legkevésbé sem hiányoznak, az összképet a szintén Volvo-védjegy klímavezérlő koronázza meg: az ücsörgő figura a legszerethetőbb apróság, a legmegátalkodottabb dugóban is jó kedvre derít. És ha már klíma, idekívánkozik azért egy bosszantó apróság, még a dízelmotor ellenére is kifejezetten lassan lesz meleg az autóban, automata funkcióban, esetleg mindent csutkára tekerve, egy ideig didergés van. A 2816 milliméteres tengelytávnak hála a hátsó ülésen utazók sem érezhetik korlátozva magukat, a helykínálat talán hangyányival kisebb, mint mondjuk egy A6 Avantban, de így is tágas és szellős. Átlagos méretekkel élmény az utazás, akad lehajtható pohártartó, ráadásul az utasok kaptak 12 voltos csatlakozót és fülhallgató dugóval kombinált audióvezérlő panelt (extra), így akár hallgathatnak mást is, mint az elöl ülők, rádiót, cédét, ahogy tetszik.
A csomagtartóhoz hátrasétálva dől meg végleg az a tétel, hogy egy kombinak feltétlen igáslónak kell lennie, hát melyik “munkaeszköz” kedveskedik elektromos fedélnyitással és gombnyomásos zárással? Az alaphelyzetben 555 literes rekesz kialakítása is ötletes, a “földszint” alatt még további két tárolót alakítottak ki lefelé, tuti helyre lehet pakolni minden mütyürt. Ugyanakkor a mérnökök arra is figyeltek, hogy semmi ne menjen a funkcionalitás rovására, ha úgy alakul, nyugodtan el lehet menni a V70-nel a kék-sárga, származásilag honfitársnak tekinthető bútoráruházba. Két darab, két méter hosszú csomag lazán befért hátra, imponáló volt a hátsó ülések lehajthatósága is: a kar meghúzása után először okosan a fejtámla billen le, majd utána a támla, természetesen teljesen sík padlót eredményezve.