/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett az új Toyota Auris

2012. augusztus 23. 12:51   |   Autoblog
címkék:  

A dinamikusabb, merészebb, jobban felszerelt és minden korábbinál takarékosabb új Auris a Toyota C-szegmensbeli európai modelloffenzívájának előhírnöke. Vadonatúj külső és belső dizájnjának köszönhetően az új Auris a C-szegmens modelljei közül a legalacsonyabb építésű.

Az új Auris dizájnja merészebb és magabiztosabb. Az autó még jobb minőségű utasteret és fejlettebb menetdinamikát kínál – mindehhez pedig a takarékosság jegyében továbbfejlesztett hajtásláncok társulnak. Az új Auris a C-szegmens modelljei közül a legalacsonyabb építésű. Az új külső formaterv maximálisan kihasználja az alacsony orr-rész előnyeit: a jármű magassága 55 milliméterrel csökkent, a légellenállási együttható értéke 0,28-ra módosult. Ennek köszönhetően javult az Auris vezethetősége és stabilitása, illetve jelentősen csökkent fogyasztása.

Az új Auris orrkiképzése a Toyota új arculatát mutatja. Az oldalvonalak mintája hosszan, három karosszéria-panelen is átnyúlik, a B-oszlopok lakk-fekete fényezéssel is megrendelhetők, a C-oszlop formája pedig dinamikusabb lett, mindehhez hangsúlyosabb, krómozott díszcsíkkal kiemelt övvonal társul. A szélesebbre nyíló hátsó ajtó domború és homorú formát kapott, a sarkokat körülölelő lámpatestek és az új lökhárító-dizájn a korábbinál sportosabb megjelenést kölcsönöznek az új Auris hátuljának.

A belső tér tágasabb, komfortosabb és világosabb lett, javult a minőségérzet. A légbeömlők  a műszerek, a középkonzol és a váltókar kerete, a légkondicionáló berendezés és a fedélzeti audiorendszer kezelőszervei, valamint az ajtókárpitok betétei ezüst színűek, magasabb felszereltségi szinteken a műszerfal bőrbevonatú is lehet.

A 20 milliméterrel megemelt hátsó üléssorban nagyobb lett a lábtér, a csomagtér pedig 90 milliméterrel hosszabb. A ferde hátú változatok csomagtere jelentősen, 360 liternyire bővült. A hibrid változatok akkumulátorait a hátsó ülések alá építették, így a normál változatokéval megegyező csomagtérrel lehet kalkulálni. A 4275 milliméteres hosszúság 30 milliméteres növekedést jelent, a szélesség (1760 mm) és a tengelytávolság (2600 mm) nem változott.

Az irányíthatóság közvetlenebb és precízebb lett,  a menetkomfort is tovább javult, amiben a hátsó futómű kettős keresztlengőkaros kialakítása is nagy szerepet játszik. Nagy figyelmet fordítottak a tömegcsökkentésre is: az új Auris szerkezetéhez még több helyen használtak nagyszilárdságú acélt, különösen a karosszéria-struktúra felső részén. Ennek köszönhetően tíz százalékkal merevebb lett a karosszéria és (modelltől függően) akár 40 kilogrammal csökkent a tömeg.

Az összes motor (1,33-as és 1,6-os benzines, 1,4-es dízel, 1,8-as hibrid) ismerős lehet a régi generációból, a BMW-vel közösen fejlesztett új dízelek később érkeznek. Arra számít a Toyota, hogy a három féle motortípus egyenlő arányban részesül majd az eladásokból. Az autó hivatalosan szeptember 27-én mutatkozik be a Párizsi Autószalonon.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!