/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött az összkerekes Volkswagen Caddy

2009. március 18. 11:20   |   Autoblog
címkék:  

A Caddy zárt áruszállító, Kombi és Life kivitele mostantól 4MOTION négykerék-hajtással is megvásárolható Magyarországon. A 4MOTION modelleket a jól bevált 1,9 literes, 105 lóerős PD TDI mozgatja, 250 Nm-es nyomatékkal, melyhez hatfokozatú kézi váltót csatlakoztattak. Az emelkedőn elindulást segítő rendszer és az elektronikus menetstabilizáló (ESP) a szériafelszereltség része, ugyanígy a dízelrészecske-szűrő (DPF) is. A zárt dobozos kivitel nettó 4 662 000 forinttól (bruttó 5 594 400), a Kombi 6 343 400, a Life változat pedig 6 877 400 forinttól érhető el.

A Caddy zárt áruszállító, Kombi és Life kivitele mostantól 4MOTION négykerék-hajtással is megvásárolható Magyarországon. A 4MOTION modelleket a jól bevált 1,9 literes, 105 lóerős PD TDI mozgatja, 250 Nm-es nyomatékkal, melyhez hatfokozatú kézi váltót csatlakoztattak. Az emelkedőn elindulást segítő rendszer és az elektronikus menetstabilizáló (ESP) a szériafelszereltség része, ugyanígy a dízelrészecske-szűrő (DPF) is. A zárt dobozos kivitel nettó 4 662 000 forinttól (bruttó 5 594 400), a Kombi 6 343 400, a Life változat pedig 6 877 400 forinttól érhető el.  

A Caddy 4MOTION konstrukcióját a tervezők az elsőkerék-hajtású modellekhez képest számos ponton átdolgozták, illetve új elemekkel egészítették ki. Utóbbiak között a negyedik generációs, elektronikus szabályozású Haldex tengelykapcsoló mellett a kétrészes kardántengely, a hátsó kiegyenlítőműhöz és az átalakított kardánhoz igazodó kipufogórendszer, illetve az új tervezésű üzemanyagtartály is szerepel. A karosszériát mindemellett további megerősítésekkel látták el. A tervezők az első felfüggesztést egyszerűen átvették a Caddy elsőkerékhajtású változatából, hátul azonban robosztus merev hidat alkalmaztak.

A Haldex rendszer
A motor nyomatékának az első és a hátsó kerekek közötti elosztására az egyik legfejlettebb megoldás az elektronikus szabályozású tengelykapcsoló. A Haldex konstrukció olajfürdőben futó tengelykapcsoló, közvetlen csatlakozással a hátsó kiegyenlítőműhöz. A nyomástárolót elektromos szivattyú látja el olajjal, amelynek üzemi nyomása 30 bar. A hátsó kerekek számára ideális nyomatékot a központi számítógépes egység határozza meg, s egy szelepen át szabályozza a tengelykapcsoló munkahengereire ható olajnyomást. Ennek megfelelően növekszik a lamellákat összenyomó erő, mégpedig a hátsó kerekekre szánt forgatónyomaték arányában. A kifejtett nyomóerő függvényében így fokozatmentesen változtatható a tengelykapcsolón átvihető forgatónyomaték nagysága. A negyedik generációs Haldex rendszer már a kerekek kipörgésétől függetlenül működik, mivel üzemi nyomása folyamatos. Extrém esetben akár a teljes nyomaték is a hátsó kerekre irányítható.

Zárt áruszállító és kombi

A Caddy 4MOTION zárt áruszállító hátulról és a jobb oldalról egyaránt könnyen hozzáférhető 3,2 köbméteres rakterével bőséges helyet kínál a kisebb rakományok rövid távú szállításához. Hátul aszimmetrikus osztású, kétszárnyú hátsó ajtót találunk, az ajtószárnyak üvegezett vagy teli kivitelben egyaránt rendelhetők. A kínálatban egyrészes, felfelé nyíló ajtókonstrukció is szerepel. A Caddy bal oldali tolóajtóval is kiegészíthető, de akár a jobb oldali is elhagyható. A maximális rakodószélesség 1558, a kerékdobok közötti távolság 1170 milliméter. Az 1781 milliméter hosszú, sík rakfelületen egy euro raklap is elhelyezhető. A Caddy 4MOTION hasznos teherbírása felszereltségétől függően a 720 kilogrammot is elérheti, a maximális vontatható tömeg pedig 1500 kilogramm. A Kombi háromszemélyes hátsó üléspaddal érkezik.

A mindennapos használhatóságot számos rakodóhely segíti. A hétköznapi munka apró tárgyai számára nyitott kesztyűtartó, a műszerfal tetején pedig további két kisebb rakodótálca is kínálkozik. Az álló, akár 1,5 literes palackok biztonságosan helyezhetők el az ajtókárpitok rekeszeiben. A középkonzolban, a kézifékkar környezetében összesen négy pohártartó és további különböző rakodóhelyek találhatók. A tetőn a szélvédő hosszában végighúzódó galériapolc A4 méretű mappáknak is helyet kínál.

Caddy Life

A Caddy Life 4MOTION az összkerékhajtású Caddy-család személyautó-tagja, s ötülésesként kényelmes utasteret kínál az egész család számára is. A hátsó üléspad tágas lábteret és magas fokú kényelmet kínál, kívánságra azonban egy harmadik üléspad is rendelhető. A beszállást mindkét oldalon 70 centi széles tolóajtók könnyítik. A 2850 literes maximális csomagtérrel a Caddy Life 4MOTION kedvező adottságú minden feladatra. Méretesebb tárgyak szállításához a háromszemélyes második üléssor 1:2 arányban lehajtható, míg az opcionális kétszemélyes üléssor mindössze néhány kézmozdulattal kivehető. A csomagtartó hosszúsága ezzel 1354 mm-re növelhető. Ha a hétüléses változat 546 kilogramm maximális terhelhetősége nem lenne elég, a Caddy Life 4MOTION akár 1500 kilogrammos utánfutót is vontathat.

A Caddy 6,6 (zárt áruszállító), illetve 6,7 liter (Kombi és Life) gázolajat igényel 100 kilométerenként, a 60 literes tartállyal így elméletileg akár 900 kilométeres hatótávolság is elérhető. A Caddy 4MOTION minden változata 164 km/óra csúcssebességre képes, a zárt áruszállító 13,7, a Kombi és a Life 13,9 másodperc alatt gyorsulnak fel 100 km/órára.

Árak

A dobozos Caddy 4MOTION 1,9 PD TDI akciós alapára nettó 3,65 millió forint, a Bluemotion kivitelé 4 186 000 forint, DSG váltóval felszerelve pedig nettó 4 416 000 forintot kérnek érte. A részecskeszűrős, kézi váltós 4MOTION ennél még 250 ezer forinttal kerül többe. A Kombi kivitel ára bruttó 6 343 400 forint, a Life-ért pedig 6 877 400 forintot kell fizetni.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!