/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mercedes-Benz E 220 CDI

2002. április 17. 23:54   |   Autoblog
címkék:  

4,8 méteres hosszával valódi cirkáló az E-osztály – széltében-hosszában szokni kell az autó méreteit –, ám dízelmotorral is tempós haladásra képes. A tájékozódásban elöl a csillag segít, a fart illetően viszont csak az érzékeinkre hagyatkozhatunk. A mértéktartó elegancia tetten érhető az egész karosszérián, a típus ismertetőjegyei – ha mondanunk kellene ilyet – a kör alakú […]

4,8 méteres hosszával valódi cirkáló az E-osztály – széltében-hosszában szokni kell az autó méreteit –, ám dízelmotorral is tempós haladásra képes. A tájékozódásban elöl a csillag segít, a fart illetően viszont csak az érzékeinkre hagyatkozhatunk. A mértéktartó elegancia tetten érhető az egész karosszérián, a típus ismertetőjegyei – ha mondanunk kellene ilyet – a kör alakú első fényszórók. Oldalindexek sem törik meg az oldallemezt, ezek korábban felkerültek a visszapillantó tükrökre. A Mercedes formája letisztult, de korántsem unalmas.

Az utas- és poggyásztér mérete káprázatos. Az ember elöl-hátul elterpeszkedhet az ülésekben, s csak azt bánja, hogy sofőr nem jár az autóhoz. Ahogy az elvárható, az anyagminőség, a megmunkálás és az illesztések kifogástalanok. A gazdagon felszerelt műszerfal a nívós fabetétekkel díszítve luxuskörülményeket és -hangulatot teremtenek, az ergonómia tökéletes. A Mercedes üléseinél keresve sem találni remekebbet, az állíthatóságuk kitűnő, és minden irányban jó tartást adnak. A könyök pontosan illeszkedik az ajtón és a középső kartámaszon, ahol optimálisan több kezelőszervet is – például az ablakemelőket – elhelyeztek. A váltó is tökéletesen passzol a tenyérhez. A csomagtartó felnyitásával pedig elénk tárul egy 520 literes űr.

Az ötfokozatú automata váltó és a sorban a második legerősebb – az E 200 CDI után – turbódízelmotor együtt jól végzi a dolgát, tökéletesen illenek az autó karakteréhez. A motor tekintélyes nyomatéka finoman, fokozatosan felépülve jut a hátsó kerekekre, rángatásról vagy heves reakciókról szó sincs. A belső nyugalmat a motor- és gördülési zaj sem töri meg, előbbi csak nagyon kipörgetve hallható. A váltó normál üzemmódban észrevétlenül végzi a dolgát, ha kedvünk tartja, szekvenciálisan is használhatjuk, de erre ritkán kerül sor.

Az első osztályú kényelem és rugózás, no meg a takarékos és korszerű dízelmotor a sokat utazóknak a legideálisabb kombináció, a Mercedes előnyei ekkor mutatkoznak meg igazán. Fenomenális rugózása miatt az autót rázós városi utakon is élmény vezetni.

A dízel-Mercedesek Magyarországon eddig is népszerűek voltak. A 220 CDI ezt a hírnevet bizonnyal öregbíti. Valóban, elméletileg ennél talán csak egy jobb választás adódna: ha az E-osztályt dízelmotorral, négykerék-hajtással is készítené a gyár.

*

Műszaki adatok
• Jelleg: négyajtós felsőkategóriás limuzin variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, hátsókerék-hajtás.
• Hajtómű: négyhengeres, soros, direkt befecskendezéses common-rail (közös nyomócsöves) turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 2148 cm3, 105 kW/143 LE 4200/min-nál. Max. nyomaték 315 Nm 1800-2600/min-nál. Ötfokozatú, automatikus váltómű szekvenciális üzemmóddal.
• Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 11,3 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, BAS (fékasszisztens), ASR (kipörgésgátló), ESP (elektronikus stabilitásprogram). Elöl-hátul MB térlengőkaros futómű, hajtó- és féknyomaték-kitámasztás, csavarrugók, stabilizátorok, elöl két háromszög lengőkar. Kerékméret (alap) 7J x 15, gumiméret 205/65 R 15. Üzemanyag 65 liter.
• Méretek, súlyok: hosszúság 4818 mm, szélesség 1799 mm, magasság 1440 mm, tengelytáv 2833 mm. Csomagtér 520 liter. Saját tömeg 1590 kg, megengedett össztömeg 2090 kg.
• Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 212 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10,7 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 9,1/5,3/6,7 liter, tesztfogyasztás 8,4 liter.

Gazdasági adatok
• Alapár (Mercedes-Benz E 220 CDI): 10 873 750 forint.
• Alapfelszereltség (Elegance, 665 125 forint): elektronikus indításjogosultsági rendszer, központi zár, vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl és ablaklégzsák elöl-hátul, elektromos ablakemelők, magasság- és tengelyirányban állítható multifunkciós kormány, részben elektromosan állítható első ülések, hátul 3 dönthető fejtámla, oldalanként külön szabályozható automata klímaberendezés, elektromosan állítható, fűthető és színre fújt külső tükrök, ködlámpa elöl, kartámasz tárolórekesszel elöl, hátul pohártartóval, csomagháló, krómozott hűtőmaszk, aluküszöb, automatikusan sötétedő belső és külső tükrök, bőrkormány és váltókar, diófagyökér borítás, színre fújt lökhárítók és kilincsek, könnyűfém keréktárcsa, Audio 10 CC rádió 8 hangszóróval.
• Extrák (bruttó árak): Nappa kétszínű bőrkárpit 931 625 forint, szintszabályozás a hátsó tengelyen 288 125 forint, elektromos tolótető 437 625 forint, levehető vonóhorog 335 875 forint, xenon fényszóró 357 500 forint.
• Garancia: 1 év kilométer-korlátozás nélkül, 30 év átrozsdásodási.
• Szervizperiódus: 20 000 km.
• Kötelező felelősségbiztosítás: 89 320 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).

Forrás: MB-AUTO Magyarország Kft.

Megjelent a Piac és Profit magazin 2001. júliusi számában

Tesztadatok
  • Jelleg
  • négyajtós felsőkategóriás limuzin
  • Motor
  • 2148 cm3
  • négyhengeres, soros, direkt befecskendezéses common-rail (közös nyomócsöves) turbódízelmotor, hengerenként négy szelep
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 79 kW (105 LE) @ 4200 RPM
  • 325 Nm @ 1800 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4818 mm
  • Szélesség: 1799 mm
  • Magasság: 1440 mm
  • Tengelytáv: 2833 mm
  • Csomagtér: 520 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 212 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 10 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    9 / 5 / 6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 8 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 10873750 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!