Peugeot 407 SW 2,0 HDi Supreme
címkék:
Az új 407 SW jó eséllyel versenyezhetne a legszebb kombi címért, dizájnja remekül sikerült. Ennek azonban ára van; az autó nem igazán nagy, nem is a legpraktikusabb, ám minden olyan igényt kielégít, amelyet egy átlagautós támaszthat egy ötajtós puttonyos kocsival szemben.
Az SW a márka új formanyelvének köszönhetően épp olyan erős érzelmeket vált ki, mint a limuzin, azonban annál harmonikusabb megjelenésű. A négyajtósnál majdnem 9 centiméterrel hosszabb, 4,76 méteres kombinál ugyanis nemcsak az első, hanem a hátsó túlnyúlás is tetemes, kiegyensúlyozva a karosszériát. A 407 SW az új tetővonal és a tetősínek következtében 4 centiméterrel magasabb is, mint a limuzin. Az első túlnyúlás az esztétikai élmény mellett egyéb célt is szolgál, nevezetesen gázolásnál minimálisra próbálja csökkenteni a gyalogosok sérüléseit – egy majdnem félméteres gyűrődő-ütközési zóna. A mérnökök tudatosságát a hátsó traktus finoman esztétikus vonalai tovább hangsúlyozzák, gyönyörűen kivitelezett például a csomagtérajtó, valamint a hátsó lámpák.
Az utastér kénytelen a kompromisszummentes külső következményeit viselni, úgy mint a hátrébb tolt első üléssort, a 2,7 m-es tengelytáv ellenére a szűkös láb- és térdhelyet a hátsó ülések előtt, illetve az erősen behajló oszlopok miatt a széltében és magasságában is behatárolt rakodóteret. És még egy megszokandó dolog: az erősen döntött A-oszlop és a merész ívelésű hátsó C-oszlop értékes területet vesz el a vezető látómezejéből. Amúgy az általános beltéri hangulat rendkívül kellemes: illatosak és puhák a bőrülések, az összeszerelés precíz, finoman kimunkáltak a részletek, és a felhasznált anyagok minősége a legjobbak között van a kategóriában. A jó feelinget tovább emeli az 1,6 négyzetméteres üvegtető, amely nem nyitható, csak világossá varázsolja a belső teret. Az első üléseken utazók pozíciója könnyen beállítható, a kényelmes, széles fotelek hosszú távon sem viselik meg az embert. A műszerezettség jó, a külső tükrök viszont lehetnének nagyobbak. Az első utasülés lehajtható a hosszú tárgyak szállításának érdekében, a hátsó ajtó ablaka pedig külön nyitható. A csomagtérben síneken csúsztathatjuk a bőröndöket.
Tesztautónkat a továbbfejlesztett, a Ford Focusban is szolgáló 2 literes, részecskeszűrős HDi motor mozgatta, a közel 1600 kg-os önsúlyhoz mérten kissé erőtlenül. A Peugeot a nyugodt, zavartalan haladást részesíti előnyben, csak a gázpedál erőteljes lenyomására lódul meg. A fogyasztás dízelmotorhoz képest így is, úgy is elfogadhatatlanul magas; nekünk csalódást okozott, hogy visszafogott autózással sem sikerült 9 literes átlagnál jobbat produkálnunk. Utazni persze, hatodik sebességfokozatban bizonyára sokkal kevesebb gázolaj elégetésével is lehet. A futómű szintén kényelmesre hangolt, keresztbordákon és lyukakba tévedve azonban a kerekek elpattognak, mintha a lengéscsillapítók nem szorítanák le megfelelő erővel az útra a kereket. Sima úton azonban nyoma sincs idegességnek. A fékek kiválóak, a vezetési stílushoz alkalmazkodó ESP menetstabilizáló rendszer észrevétlenül és hatásosan teszi a dolgát, az autó szigetelése pedig remek. Vészfékezéskor a 407 SW-n is bekapcsolódik a vészvillogó; reméljük, nem olyan rapszódikus mint a rádió, amely az egyik nap csak maximális hangerőn volt hajlandó szólni.
A Peugeot 407 SW-t ajánlani tudjuk mindazoknak, akik a szépséget és a stílust jobban szeretik, mint a hétköznapi funkcionalitást és a csomagcipelő célszerűséget. A 407 SW egy igazi életstílus kombi.
Műszaki adatok
Jelleg: középkategóriás kombi. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Hajtómű: soros négyhengeres, közös nyomócsöves (common rail) turbódízelmotor. Hengerenként négy szelep. 1997 cm3, 100 kW/136 LE 4000/percnél. Max. nyomaték 320 Nm, ideiglenesen 340 Nm 2000/percnél.
Változó rásegítésű szervokormány, fordulókör átmérője 11,75 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS, EBD, vészfékasszisztens, kipörgésgátló, ESP. Elöl kettős háromszög lengőkaros, hátul többlengőkaros felfüggesztés integrált hidraulikus lengéscsillapítókkal.
Méretek, súlyok: hosszúság 4763 mm, szélesség 1811 mm, magasság 1471 mm tetősín nélkül, tengelytáv 2725 mm. Csomagtér 448/1365 liter. Saját tömeg 1560 kg, megengedett össztömeg 2195 kg. Gumiméret 215/55 R 17. Üzemanyag 66 liter. Menetteljesítmények: csúcssebesség 203 km/h, gyorsulás 0-100 km/h-ra 11,5 mp, fogyasztás 7,9/5/6 liter, tesztfogyasztás 9 liter.
Gazdasági adatok
Alapár (promóciós): 7 250 000 forint.
Alapfelszereltség: központi zár, indításgátló, 6 légzsák + térdlégzsák, automata klímaberendezés, elektromosan állítható, fűthető és behajtódó külső tükrök, elektromosan állítható és fűthető első ülések deréktámasszal, elektromos ablakemelők, bőr kormány és váltógomb, elektrokróm visszapillantó, automata fényszóró, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat, tolatóradar, fedélzeti számítógép, első és hátsó könyöktámasz, xenon lámpa, csomagtérháló, kormányról vezérelhető RD4 CD-rádió CD-tárral, 17″ könnyűfém keréktárcsa.
Extrák (bruttó, forint): hátsó oldallégzsákok és övfeszítők, napellenző rolók 80 000, többrétegű oldalüvegek, hátul sötétítéssel 170 000, JBL erősítőrendszer 100 000, bőrkárpitozás 400 000, navigációs rendszer telefonnal 550 000.
Garancia: 2 év teljes körű, 3 év a fényezésre, 12 év átrozsdásodásra.
Forrás: Peugeot Hungária Kft.
Megjelent a Piac és Profit üzleti magazin 2005 áprilisi számában.
- Jelleg
- középkategóriás kombi
- Motor
- 1997 cm3
- soros négyhengeres, közös nyomócsöves (common rail) turbódízelmotor, hengerenként négy szelep
- Teljesítmény, nyomaték
- 75 kW (100 LE) @ 4000 RPM
- 340 Nm @ 2000 RPM
- Fizikai paraméterek
- Hosszúság: 4763 mm
- Szélesség: 1811 mm
- Magasság: 1471 mm
- Tengelytáv: 2725 mm
- Csomagtér: 448/1365 liter
- Menetteljesítmény
- Csúcssebesség: 203 km/h
- Gyorsulás 1-100 km/h: 11 s
- Fogyasztás (város / országút / vegyes):
7 / 5 / 6 l/100 km - Tesztfogyasztás: 9 l/100 km
- Árak
- Alapár: 7250000 Ft
- Tesztautó ára: 0 Ft