Peugeot 607 3,0 V6 Tiptronic Executive: Oroszlánkirály
címkék:
Tegyük fel, hathengeres komfort limuzinra van szükségünk, amely méreteiben impozáns, megjelenését tekintve elegáns, és kényelem szempontjából is előnyös tulajdonságai vannak.
Eredetileg a 2,7 V6 HDI dízelre fájt a fogam, de a hosszú várakozási idő miatt elsőként a csúcsmodellt ajánlotta fel a vezérképviselet. Kicsit előre lelőve a poént, nem bántam meg a háromliteres benzinessel eltöltött hetet, ugyanis átlagát tekintve jó vélemény alakult ki bennem.
A reklámok “új” 607-esnek hirdetik, de a kocsi ugyanazt a szellemiséget hordozza magában, mint anno néhány éve, amikor piacra került. Közel ötméteres, jellegzetes Peugeot-s részletekkel felruházott limuzinról van szó, amely mindamellett, hogy teljesíti a felsőkategória elvárásait, még némi extravaganciát is nyújt tulajdonosának. Joggal mondhatni, hogy a 607-es az igazi “cicaautó”, lapos, széles karosszériájával úgy lopakodik, mint a vadászó nagymacska, élesen világító xenon “szemei” pedig este mindent látnak.
Komolyra fordítva a szót, valóban impozáns és karakteres autóról van szó. Az idei modellévtől több a krómdíszítés, szépen hangsúlyozott az ablakok keretezése, a lökhárító vonalában diszkrét csík fut végig, és az első ködlámpák szintén csillogó, kerek házba kerültek. Szem nem veszi észre, de hiszünk a sajtóanyagnak, hogy nagyobbak az oroszlános emblémák, és immáron minden 607-eshez széria komfort csomagtartófedél mozgatás jár. A könnyűfém felnik stílusukban és méreteikben egyaránt változtak, mostantól a 17 colos kerék a standard (esetünkben ötküllős Tosca), és opcióként 18 colos rendelhető.
Átvételkor a slusszkulcs kissé lelombozott, a transzponderes tokban lötyögő toll valahogy nem illik egy 11 milliós autóhoz, de az ajtónyitás után helyreállt a világ rendje. A behajtott tükrök halk zümmögéssel felvették eredeti pozíciójukat, és máris hívogatott a tágas, bőrborítású szalon belseje. Jó érzés ülni a 607-esben. A minden irányban elektromosan állítható, fűthető ülések nélkülözik a sportos oldaltartást, de kényelmesek, ergonómiailag jó a műszerfal kialakítása, az anyagokkal sincs baj, csupán az a bosszantó, hogy ugyanazok a bajuszkapcsolók és egyebek kerültek a csúcs Peugeot-ba, mint például a PSA konszern-rokon Citroen C3-asba, ami negyedennyibe kerül…
A hivatalosan 2,9-es V6-os halk duruzsolással kel életre, és utazás közben mindvégig háttérben marad a hangja. A 211 lovas erőforráshoz kizárólag hatfokozatú, Tiptronic rendszerű automata sebességváltót párosít a gyár, ami logikus, hiszen voltaképpen presztízsautóról van szó. Sima “D” fokozatban öregurasan, finoman kapcsolgatva suhan a limuzin, nem igazán szereti a padlógázos visszakapcsolásokat (kickdown), kézi üzemmódban viszont dinamikusabban terelgethető. Ilyenkor érezhetően gyorsabb a kapcsolás, sőt, a lengéscsillapítást is át lehet váltani “Sport” állásba, de csodát ekkor sem szabad remélni, ugyanis a 607-es alapvetően autópályára született, és nem a szerpentinek kanyarbajnoka.
Visszatérve még kicsit az autó műszakiságához, érdemes néhány apróságot külön is megemlíteni. Ötletes, hogy tolatásnál nemcsak a jobb, hanem a bal tükör is beprogramozható lebillenésre, és manőverezésnél további plusz segítség az “előre is látó” parkoló radar. Szintén jópofa, egyben elegáns megoldás, hogy ha nem távirányítóval nyitjuk a csomagtartót, akkor ezt a 607 embléma nullájának megérintésével tehetjük meg, és így nem csúfítja el külön zárszerkezet a hátfalat. A belső visszapillantó este automatikusan sötétedik (elektrokróm), nappal pedig egy gombnyomással motoros napellenző húzható fel a hátsó szélvédőnél.
Fenntartását tekintve nem olcsó mulattság a nagy Peugeot, de ebben a kategóriában, ekkora benzinmotorral senki ne keressen diszkont árakat. A 211 lovat etetni kell, városban 16-18 liter a 100 kilométerenkénti étvágy, de figyelembe véve az autó önsúlyát, automata váltóját, hengerűrtartalmát, ez nem kiugróan magas érték. Cserébe magas fokú kényelmet, presztízst és eleganciát nyújt a 607-es, így aki sokallja a fogyasztást, az válassza inkább a valamivel drágább V6 HDI dízelt.
Zárszóként a kocsi ár-érték arányát emelném ki, hiszen átnézve a szegmensben éllovas német márkákat, a Peugeot gyakorlatilag full extrás modellt kínál azok majdnem alapáráért. A V6-oshoz elérhető Executive szint minden fontos tételt magában foglal, a rendelhető opciós lista igen rövid: tolótetőt, metálfényt, navigációs rendszert, bőrülést, valamint Bluetooth telefonkihangosítót lehet felárért kérni. Megjelenését tekintve semmit, minőségileg pici hátrányt véltem felfedezni, de a Peugeot 607-esnek megérdemelten bérelt helye van a felsőkategóriában.
Peugeot 607 Executive 3,0 V6 Tiptronic
Jelleg: felsőkategóriás limuzin
Motor: 2946 cm3, V6, 24 szelepes benzines
Teljesítmény: 155 kW/211 LE 6000 1/percnél
Nyomaték: 290 Nm 3750 1/percnél
Méretek: hosszúság 4902 mm, szélesség 1835 mm, magasság 1442 mm, tengelytáv 2800 mm
Saját tömeg: 1644 kg
Csomagtér: 468 liter
Csúcssebesség: 235 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 9,9 mp
Fogyasztás (város/országút/átlag): 14,9/7,5/10,2 l/100 km (gyári adat)
Tesztfogyasztás: 17,3 l/100 km
Üzemanyag: 80 liter
Alapár: 11,300,000 forint (bruttó reg. adóval növelt)
Tesztautó ára: 11,900,000 forint (bruttó reg. adóval növelt)
Kapcsolódó cikkek:
- Jelleg
- felsőkategóriás limuzin
- Motor
- 2946 cm3
- hat hengeres, V elrendezésű benzinüzemű motor, hengerenként négy szelep
- Teljesítmény, nyomaték
- 116 kW (155 LE) @ 6000 RPM
- 290 Nm @ 3750 RPM
- Fizikai paraméterek
- Hosszúság: 4902 mm
- Szélesség: 1835 mm
- Magasság: 1442 mm
- Tengelytáv: 2800 mm
- Csomagtér: 468 liter
- Menetteljesítmény
- Csúcssebesség: 235 km/h
- Gyorsulás 1-100 km/h: 9 s
- Fogyasztás (város / országút / vegyes):
14 / 7 / 10 l/100 km - Tesztfogyasztás: 17 l/100 km
- Árak
- Alapár: 11300000 Ft
- Tesztautó ára: 11900000 Ft