Rover 45 2,0 V6 Club
címkék:
A Rover 45 orrkiképzésével teljessé vált az új, angolosabb Rover-arculat. A 75-ös és a 25-ös után most itt is négy első fényszórót találunk, a szélső lámpatestekbe integrált fehér burájú irányjelzőkkel. A motorháztető vonala magasabban húzódik, mélyebben van a hűtőmaszk, a szintén megújult lökhárítókon klasszikus krómdíszítést fedezhetünk föl. A hathengeres csúcsváltozat sportos könnyűfém felnije pedig még […]
A Rover 45 orrkiképzésével teljessé vált az új, angolosabb Rover-arculat. A 75-ös és a 25-ös után most itt is négy első fényszórót találunk, a szélső lámpatestekbe integrált fehér burájú irányjelzőkkel. A motorháztető vonala magasabban húzódik, mélyebben van a hűtőmaszk, a szintén megújult lökhárítókon klasszikus krómdíszítést fedezhetünk föl. A hathengeres csúcsváltozat sportos könnyűfém felnije pedig még exkluzívabbá teszi a kocsit.
A Rover 45 beltere – elsősorban az ülések és a kárpitok – erősen emlékeztet a 75-ösre. Tesztautónkban még az ajtókon is szép kék plüsskárpitozás volt. A nem igazán modern műszerfalat fabetétek gazdagítják, de a műanyagok és a néhol logikátlanul elhelyezett kapcsolók kivitelezése kívánnivalót hagy maga után. A háromküllős sportkormány pedig nem kifejezetten ide illő. Az ülések kényelmesek, elöl tág határok közt állíthatók, de comb- és oldaltartásuk lehetne jobb. A 45-ös hosszú, de nem széles, így hátul három utas már szűkölködik. Itt a vártnál kisebb a hely – nem a fejnek, hanem a térdnek –, amit részben a tekintélyes méretű poggyásztér okoz.
Az ötfokozatú, manuálisan is kapcsolható Jatco Steptronic automata váltó és a hathengeres motor ideális párost alkot. A finom járású, jellegzetes hangú erőforrás sportos menettulajdonságokat ad a Rovernek, és a váltó is ehhez mérten végzi a dolgát. Szinte észrevétlenül, kellő gyorsasággal kapcsolgat még szekvenciális üzemmódban is. Sportfokozatban a motor ténylegesen élénkebben reagál a gázpedál parancsára, és a visszaváltások hamarabb történnek. Mindennek azonban a benzinkutasok is hasznát látják: a Rover 12 liter benzinnel éri be átlagosan. A motor zaját, sajnos (vagy szerencsére?), nem sikerült teljesen kiszűrni az utastérből. Kipörgetve felhangosodik, de menet közben a szél és a futómű is lármázik. A rugózás feszes, a fékek megfelelőek, ellenben a nehéz motor befolyásolhatja a Rover 45 kanyarvételi tulajdonságait.
Az angolosan elegáns Rover 45 V6-os motorral és Steptronic váltóval izgalmas választás, hiszen ebben a méretkategóriában általában négyhengeres motorokat találni. A „club”-tagságit 6,6 millió forintért válthatjuk ki, amely összeg soknak mondható, azonban ezért magas felszereltségű, tucatautónak nem nevezhető Rovert kapunk.
Műszaki adatok
• Jelleg: alsó-középkategóriás limuzin, variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
• Hajtómű: hathengeres, soros benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1997 cm3, 110 kW/150 LE 6500/min-nál. Max. nyomaték 185 Nm 4000/min-nál. Ötfokozatú, manuálisan is kapcsolható Steptronic automata váltómű.
• Fogasléces szervokormány, fordulókör átmérője 10,4 méter. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafék, ABS. Kerékméret 6,5J x 16, gumiméret 205/45 R 16. Üzemanyag 55 liter.
• Méretek, súlyok: hosszúság 4360 mm, szélesség 1700 mm, magasság 1390 mm, tengelytáv 2620 mm. Csomagtér 480/820 liter. Saját tömeg 1265 kg, megengedett össztömeg 1720 kg.
• Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 200 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 10,3 s, fogyasztás (átlag) 10,8 liter, tesztfogyasztás 12 liter.
Gazdasági adatok
• Alapár (Rover 45 2,0 V6 Club): 6 647 000 forint.
• Alapfelszereltség: központi zár, riasztó, indításgátló, vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, 5 db 3 pontos automata biztonsági öv, 2 db fejtámla hátul, könyöktámasz, elöl rakodórekesszel, magasságállítható vezetőülés és kormány, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, elektromos ablakemelők elöl, 6 hangszórós rádió-előkészítés, színre fújt lökhárítók (krómbetéttel) és tükörházak, krómozott hűtőrács, kilincsek, küszöbök és rendszámtábla-keret.
• Extrák: klímaberendezés 318 600 forint, elektromos ablakemelők hátul 115 400 forint, téli csomag 324 900 forint, 16”-os könnyűfém keréktárcsák 116 700 forint, bőr kormánykerék és váltógomb 50 200 forint.
• Garancia: 1 év kilométer-korlát nélkül.
• Szervizperiódus: 25 000 km.
• Kötelező felelősségbiztosítás: 62 200 forint/év.
• Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 100 000 forintos önrésszel 306 240 forint/év, 20 százalékos vagy 200 000 forintos önrésszel 246 696 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Wallis Motor
Megjelent a Piac és Profit magazin 2001. júniusi számában.
- Jelleg
- alsó-középkategóriás limuzin
- Motor
- 1997 cm3
- hathengeres, soros benzinüzemű motor, hengerenként négy szelep
- Teljesítmény, nyomaték
- 82 kW (110 LE) @ 6500 RPM
- 185 Nm @ 4000 RPM
- Fizikai paraméterek
- Hosszúság: 4360 mm
- Szélesség: 1700 mm
- Magasság: 1390 mm
- Tengelytáv: 2620 mm
- Csomagtér: 480/820 liter
- Menetteljesítmény
- Csúcssebesség: 200 km/h
- Gyorsulás 1-100 km/h: 10 s
- Fogyasztás (város / országút / vegyes):
11 / 8 / 10 l/100 km - Tesztfogyasztás: 12 l/100 km
- Árak
- Alapár: 6647000 Ft
- Tesztautó ára: 0 Ft