/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Seat Toledo 1,6 16V

2001. szeptember 18. 00:09   |   Autoblog
címkék:  

Az új generációs Seat Toledo ízig-vérig más autó, mint elődje. A VW-konszern közös padlólemezére épülő autó karosszériája gyönyörű, harmonikus, egyéni formavilágú. Az orr-részt a sima felületű, sötétített lámpaburák és az Alfásan hangsúlyos, előretolt márkaembléma markánssá teszi, a hátsó rész pedig a kissé lekerekített vonalak és új lámpatestek következtében lágy. Nem igazán praktikus megoldás viszont az, […]

Az új generációs Seat Toledo ízig-vérig más autó, mint elődje. A VW-konszern közös padlólemezére épülő autó karosszériája gyönyörű, harmonikus, egyéni formavilágú. Az orr-részt a sima felületű, sötétített lámpaburák és az Alfásan hangsúlyos, előretolt márkaembléma markánssá teszi, a hátsó rész pedig a kissé lekerekített vonalak és új lámpatestek következtében lágy. Nem igazán praktikus megoldás viszont az, hogy a harmadik féklámpa a rendszámtábla felett helyezkedik el, mint ahogy az sem, hogy – ellentétben az előző generációval – nincs ötödik ajtó, csak csomagtérfedél.

A Toledo most is óriási, és tovább bővíthető poggyásztérrel büszkélkedhet (500 liter), amely a hátul ülők lábterét korlátozza. Az autó elég széles öt ember számára, és ez különösen elöl nyilvánvaló. A kormány két irányban állítható, a vezetőülés is könnyen testre szabható, de a belógó középkonzol arra készteti a sofőrt, hogy hátrébb tolja székét. A fejtér magas üléspozícióban is több mint kielégítő, az állítható kartámaszról az alkar jól eltalálja a pontosan járó váltót, az ergonómia tehát rendben van. Tetszett, hogy az ablakemelő gombok a vezető bal kezére döntötten állnak, és jelentősen megkönnyítik a vezérlést. Az érdes fekete műanyaggal borított műszerfal funkcionális, a műszerek, kezelőszervek egységes vörös fényben pompáznak.

Az új, 105 lóerős, 16 szelepes motor főként a fogyasztás terén hozott változást. Járása finomodott, de sajnos, a zaját nem tudták kellően elszigetelni. Tempós, egyenletes haladásnál – például autópályán – 4-ezres fordulatszám körül kellemetlen lehet a motor sportos búgása, amely a 6500-as határig csak fokozódik. De az 1,6-os jól viseli a légkondicionálót, gyorsítóképessége kiegyensúlyozott és határozott, valamint fogyasztása 8-8,5 liter között marad. A megállás biztonságos a Seat négy tárcsafékének köszönhetően, amelyek ebben a kategóriában egyedülállóan hatásosak és a futómű is semleges, jóindulatú. A rugózási komfort a puha és a feszes között van valahol félúton, és remekül szűri meg az útegyenetlenségeket.

A régi 100 és az új 105 lóerős, 16 szelepes motorváltozat között árban elhanyagolható a különbség (alig több mint 50 ezer forint), és szerintünk mindenképpen megéri a Toledót az utóbbival megrendelni. Így saját osztályában bármivel felveheti a versenyt.

Műszaki adatok
• Jelleg: alsó-középkategóriás limuzin, variálható utas- és csomagtérrel. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
• Hajtómű: négyhengeres, soros benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1597 cm3, 77 kW/105 LE 5700/min-nál. Max. nyomaték 148 Nm 4500/min-nál. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
• Fogasléces kormánymű, fordulókör átmérője 11,2 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, EBV (elektronikus fékerő-elosztó). Elöl McPherson-felfüggesztés keresztstabilizátorral, hátul félfüggetlen tengely hosszirányú lengőkarokkal, spirálrugóval és keresztstabilizátorral. Kerékméret 6J x 15, gumiméret 195/65 R 15. Üzemanyag 55 liter.
• Méretek, súlyok: hosszúság 4439 mm, szélesség 1742 mm, magasság 1436 mm, tengelytáv 2513 mm. Csomagtér 500/830 liter. Saját tömeg 1159 kg, megengedett össztömeg 1669 kg.
• Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 192 km/h, gyorsulás 0—100 km/h-ra 10,9 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 9,4/5,6/7 liter, tesztfogyasztás 8,4 liter.

Gazdasági adatok
• Alapár (Seat Toledo 1,6 16V Signo): 4 710 000 forint.
• Alapfelszereltség: központi zár, riasztó, indításgátló, vezető- és utasoldali légzsák, elektromos ablakemelők, elektronikus klímaberendezés, tengely- és magasságirányban állítható kormány, magasságállítható első ülések, elektromosan állítható, behajtható és fűthető tükrök, 3 fejtámla hátul, könyöktámasz elöl, ködlámpa, multifunkciós kijelző, bőr sportkormány, Aura rádió 8 hangszóróval.
• Extrák (forint): bőr üléshuzat 511 100, elektromos üvegtető 204 400, esőérzékelős ablaktörlő 34 300, oldallégzsák elöl 104 900 forint, tempomat 76 300.
• Garancia: 1 év teljes körű, 2 év a főbb alkatrészekre, 12 év átrozsdásodás ellen.
• Szervizperiódus: 15 000 km.
• Szervizköltségek (forint): 15 000-es 25 ezer, 30 000-es 50 ezer.
• Alkatrészkosár (bruttó, forint): szélvédő 74 621, oldalablak 14 174, első fékbetét 15 603, első/hátsó lökhárító 81 620/68 781, fényszóró 46 970, hátsó lámpa 13 601.
Kötelező felelősségbiztosítás: 62 200 forint/év.
• Casco biztosítás: 10 százalékos vagy 100 ezer forintos önrésszel 239 544 forint/év, 20 százalékos vagy 200 ezer forintos önrésszel 193 716 forint/év (Hungária Biztosító Rt.).
Forrás: Porsche Hungária Kft.

Megjelent a Piac és Profit 2001. szeptemberi számában.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • alsó-középkategóriás limuzin
  • Motor
  • 1597 cm3
  • négyhengeres, soros benzinüzemű motor, hengerenként négy szelep
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 58 kW (77 LE) @ 5700 RPM
  • 148 Nm @ 4500 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4439 mm
  • Szélesség: 1742 mm
  • Magasság: 1436 mm
  • Tengelytáv: 2513 mm
  • Csomagtér: 500/830 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 192 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 10 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    9 / 5 / 7 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 8 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 4710000 Ft
  • Tesztautó ára: 0 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!