/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Volkswagen Passat Variant 2,0 PD TDI Comfortline: Családi kedvenc

2006. január 16. 07:04   |   Autoblog
címkék:  

A hatodik generációs Passat Variant a sorozat eddigi legnagyobb, legjobb és kétségkívül a legszebb tagjai. Az ára pedig továbbra is kedvező.


A Passat Variant funkcionalitását új és izgalmas dizájn egészíti ki, az autó több érzelmet ébreszt, mint eddig a sorozat bármelyik tagja. A tiszta és időtlen stílus ugyanakkor ezen az autón is érvényesül. Ahogy a limuzin, úgy a kombi esetében is a Volkswagen új védjegyén, a krómozott embléma-hűtőrács egységen és a jellegzetes első fényszórókon akad meg először a szem. A limuzin és a kombi a B-oszlopig megegyezik egymással, így a Variant esetében az irányjelzőket hasonlóképpen a lökhárítókba tették, az oldalindexeket pedig a tükrök aljára szerelték. Oldalról a karosszéria kiegyensúlyozott arányokat mutat, a manapság nélkülözhetetlen sportosságról pedig az enyhén emelkedő övvonal, a lejtő tetővonal, valamint a hátrafelé szűkülő ablakok gondoskodnak. Jól néznek ki a hátsó LED-es lámpák, ám az igazán dögös megjelenéshez a Passat kombi esetében is nagy átmérőjű könnyűfém kerekekre van szükség. Az új Passat Variant beállhat a szép kombik táborába, az biztos.


Természetesen a hatodik generációs modell mindenben felülmúlja elődjét. Az új Variant az egyik legnagyobb középkategóriás autó a piacon, elődjénél 9,2 centiméterrel hosszabb, 7,4 centiméterrel szélesebb és 1,9 centiméterrel magasabb is, ami az áramvonalas forma miatt kívülről nem látszik, beülve viszont azonnal érezhető. Az ember szinte elveszik az ülésekben, még egy 190 centiméteres sofőrnek is magasabbra kell állítania az ülést, hogy kilásson a szélvédőn. A sofőr körülbelül hasonló méretű hellyel gazdálkodhat itt, mint az előző generációs kombinál, pusztán a szélvédő kisebb méretű. A modern középkonzol ebben az autóban is nyomja picit a térdet, de ettől eltekintve kényelmesen el lehet helyezkedni a vezetőülésben.

A nagyobb méreteknek köszönhetően öt felnőtt is elfér a Passat kombiban, a lábtér óriási, az újfajta párnázású ülések pedig kényelmesek, bár az ülőlapjuk lehetne hosszabb is. No de nézzük a csomagteret! A csomagtér rolóig mért térfogata ugyan kisebb, mint a limuziné (513 liter), a hátsó ülések ledöntésével azonban 1641 literesre bővíthető. Pakolni rendkívül könnyű az autóba, mert a csomagtérajtó 2,06 méteres magasságig emelkedik és a rakodóperem is alacsony. A csomagtér hossza alapesetben is több mint 110 centiméter, az üléstámlákat lehajtva pedig majdnem 2 méter hosszú sík rakodófelület jön létre. Szériafelszerelés emellett a lehajtható támlával szerelt utasülés, ezért végül akár 2,9 méter hosszú tárgyak is szállíthatók. A terhelhetőség is kivételesen jó, 638 kilogramm. Felárért csomagkezelő rendszer is rendelhető, amely lehetővé teszi a különféle méretű csomagok hatékony rögzítését és szállítását.


A Passat kombi utastere kifejezetten ízlésesen berendezett, kellemes anyagokból készült, a műszerfal pedig az ezüst betéttel együtt nagyon szép. Egyébként öt különböző dekorberakás rendelhető, a legelegánsabb a diófagyökér – bézs bőr összeállítás. A Comfortline sötét belvilágához remekül illik az ezüstszínű középkonzol, és nem is kelt olcsó hatást. A felhasznált anyagok minősége és az összeszerelés első osztályú, érzésem szerint még talán jobb is, mint a limuzinban. Az ergonómia és a kezelhetőség nagyon jó, mindent a helyén találunk, bár a motorindítást kissé körülményesen oldották meg. A krómozott indítókulcsot a műszerfalon lévő nyílásba kell behelyezni – először a gyújtás következik, majd a második, már hosszas nyomásra beindítható az autó. Új elem még az elektronikus rögzítőfék, amelyet indulásnál csak a fékpedálra való lépéssel együtt lehet kioldani.


A kétliteres PD TDI motor jól illik a Passat családi autó karakteréhez, mert teljesítménye elegendő a testes karosszéria lendületes mozgatásához és jól fogyaszt, így a 70 literes tank jóvoltából 1000 km-t is meg lehet tenni egy tankolással. Városban 8 liter fölé megy a fogyasztás, ahogy a PD TDI-knél általában, de például a részben autópályás, 30 kilométeres Budapest – Veresegyház szakasz 5,8 literes átlagfogyasztással abszolválható. A motor a kombiban egyébként lustábbnak tűnik, mint a limuzinban, nehezebben pörög fel és lassabban veszi fel a ritmust. A gázpedál lenyomására megindul ugyan a hatalmas test, de korántsem akkora vehemenciával, mint a limuzin.

A Passat Variant egy kitűnő utazóautó, 160-nal sztoikus nyugalommal falja a kilométereket, a motor pedig jellegéhez képest csendesen, vibrációmentesen végzi a dolgát, nem zavarja a családi békét. A rugózás szerencsére nem olyan feszes, mint a limuzinban, hanem kényelmesebb, sőt, remekül eltalált. Ideges reakcióktól ennek ellenére nem kell tartani, a Passat kombi kanyarban is semlegesen viselkedik – a far a karosszéria felépítésénél fogva provokálásra kitörne, de ez az autó nem szlalomversenyre való. A lényeg a kényelmes utazás, és a Passat ennek a kritériumnak maradéktalanul megfelel. A kormánymű és a fékrendszer kiváló, csakúgy, mint a hatfokozatú váltó, amely könnyen, akadás nélkül jár a kulisszában.


A Passat kombi kedvező ár/érték aránya megmaradt, az arany középutat képviselő Comfortline felszereltségű Variant 7 090 000 forintba kerül. Egy-két extrát azonban még érdemes választani a listáról, például a multifunkciós bőrkormányt, a fedélzeti számítógépet, a hátsó szintszabályzást és a Bi-Xenon fényszórókat. Aki télen is sokat közlekedik, illetve sűrűn vontat, válassza az összkerekes kivitelt 400 ezer forinttal többért.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • középkategóriás kombi
  • Motor
  • 1968 cm3
  • soros négyhengeres, porlasztószivattyús közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor hengerenként négy szeleppel
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 77 kW (103 LE) @ 4000 RPM
  • 320 Nm @ 1800 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4774 mm
  • Szélesség: 1820 mm
  • Magasság: 1517 mm
  • Tengelytáv: 2709 mm
  • Csomagtér: 513/1641 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 206 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 10 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    8 / 5 / 6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 7090000 Ft
  • Tesztautó ára: 7641978 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá
Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!