/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Volkswagen Passat Variant Comfortline 2.0 PD TDI 4Motion: Szolgalelkű

2007. május 22. 15:55   |   Autoblog
címkék:  

Volt már valaki Wolfsburgban? Vicces egy hely, a Volkswagen jótékony jelenlétének köszönhetően szinte mindenki a gyár valamelyik típusával autózik. Passat kombiból is ijesztő mennyiség közlekedik az utakon, de persze nemcsak Wolfsburgban: egész Németország imádja ezt a bálnát. Kétliteres dízelmotorral és összkerékhajtással tényleg szerethető. Autoblog teszt.

Volt már valaki Wolfsburgban? Vicces egy hely, a Volkswagen jótékony jelenlétének köszönhetően szinte mindenki a gyár valamelyik típusával autózik. Passat kombiból is ijesztő mennyiség közlekedik az utakon, de persze nemcsak Wolfsburgban: egész Németország imádja ezt a bálnát. Kétliteres dízelmotorral és összkerékhajtással tényleg szerethető.

Hogy egy átlagos Hans miért vesz kombit? Mert felelősen gondolkozik. Ha csak a kölykökről és suliba fuvarozgatásról lenne szó, elég lenne neki mondjuk egy sima Passat is, de Hans jól tudja: ha nyáron le akar autózni Horvátországba, egy limuzinnal biztosan nem tudja elszállítmányozni a kétheti konzervélelmet, gumimatracot, labda- és babahadsereget, meg ami még az asszony és a gyerekek eszébe jut. Úgyhogy Hans nem kockáztat: franc a formatervbe és az egyéb hülyeségekbe, sóhajtja a szalonban, a kombit kérem, majd csak megbarátkozom vele valahogy.

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!

Hans típusember, és úgy egyébként a nyugati gondolkodásmód testesül meg benne. Arrafelé kevés olyan családapa akad, aki nem kombit vesz a pereputtynak, ha a szépség és sportosság nevű szempontokat gondosan félretesszük, igazuk is van. Mert őszintén, mi szól a kombik ellen azt leszámítva, hogy legtöbbjük úgy néz ki, mint egy túlméretes párna? Nem kaphatók jó motorokkal? De. Nincs bennük elég hely az utasoknak? Naná, hogy van. Nem adnak ugyanolyan komfortérzetet, mint a Kelet-Európa-szerte imádott négyajtósok? Dehogynem. És akkor ezeken felül még praktikusak, variálhatóak, tökig megpakolhatóak, ami engem illet, sokáig kombiellenes voltam, de mostanra kezdek megváltozni.

Jó, ez nyilván összefüggésben van azzal, hogy éppen most készülök/készülünk kertes házba költözni, ez a fajta szemléletváltás bizonnyal alaposan befolyásolja a kombikhoz való hozzáállásomat is. De itt volt most ez a Passat, nem először, valószínűleg nem is utoljára ültem ilyenben, s most először éreztem azt, hogy kellene nekem egy ilyen kombi. Nem feltétlen Passat, tök mindegy nekem, egyik olyan, mint a másik, ugye ha már nagy segg, mindegy, hogy az ember a Pa-Dö-Dö egyik vagy másik tagját választja.

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!

Szóval itt ez a Passat, s ahogy egy-két háznál a nagy keresgélés közben, szinte csak a lehetőség látszik benne. A Variantnak önmagában akkora a puttonya, hogy a tescós nagybevásárlás szatyrai csak kóvályognak ide-oda, a hátsó üléseket lehajtogatva viszont egészen félelmetes tér kerül elő. Két személlyel és egy-egy polifoammal számolva tökéletes hálófülke a raktér, és akkor az egyéb hasznosítási lehetőségek még csak szóba sem kerültek. Mindenesetre egy-két mozdulat, és nem kell, hogy bárkinek a hátába váltó vagy kormány álljon bele. De visszatérhetünk Hanshoz is, aki a horvátországi nyaralás miatt (is) vesz ilyet, én nagyszüleimet és nyár végéig kitartó cuccmennyiségüket hordtam le Balatonalmádiba, és még csak le sem kellett hajtogatni az üléseket. A fedél jó magasra nyílik, a rakodás is egyszerű, blablabla.


Lehetne ezt még tovább is ragozni, csak éppen teljesen felesleges, a végkövetkeztetés egyszerű: a kombik rondák (persze, hogy az Alfák kivételek), de annál hasznosabbak, amolyan szolgalelkűek. Na de ami a Passat Variantot illeti, a B oszlopig egy az egyben megegyezik a limuzinnal (a táskás szemek uralkodnak), onnantól vesznek új irányt a vonalak. Fájó, hogy a tervezők nem vacakoltak sokat a hátsó lámpákkal, hiába a ledes technika, az autónak ez a része kifejezetten fantáziátlannak tűnik. A tengelytáv viszont több, mint 2,7 méter, így a hátsó ülésen kifejezetten kényelmes az élet, a nagyi nem is hitte el, hogy a Passat Variant nincs öt méter hosszú, pedig pontosan 4,774 méter szerepel az adatlapon.

Passat Variantból annyi van a piacon, hogy győzze az autós újságíró megszámolni, összesen nyolcféle motorral és 4Motion összkerékhajtással is rendelhető. Mi most egy ilyen 4×4-eset kértünk, hadd lássuk, mit tud alapon, elsősorban azzal az apropóval, hogy nem nagyon van konkurense a piacon. A középkategóriás kombik között ugyanis a gyártók nem igazán nyomulnak összkerékhajtásban, akár a Ford Mondeóra, a Citroen C5-re vagy az Opel Vectrára gondolunk hasraütésszerűen, az árlistáikon nem találkozni 4×4 jelöléssel. Egy igazi vetélytárs vagyon, mégpedig házon belül, a Skoda Octavia 4×4 Combi, mely ráadásul nem is sokkal olcsóbb a 4Motionös Passatnál. Tessék kapaszkodni, az Octaviát a 140 lóerős, kétliteres dízelmotorral mindössze hatvanezerrel adják olcsóbban, mint a Comfortline felszereltségű Passatot, pedig hát presztízs tekintetében – a Skoda emelt hasmagassága ellenére is – ennél sokkalta nagyobb különbség van a két modell között. De ez aztán kicsit sem a Passat baja.

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!

Korábban vezettem már kétliteres dízellel szerelt Passat kombit, az összélmény most gyakorlatilag ugyanolyan volt, mint akkor. Mert hát jó dolog, hogy ott az összkerékhajtás a legnemesebb testrész alatt, de egy kombival azért nehéz olyan helyzetbe keveredni, hogy a Haldex-kuplungos rendszerre tényleg szükség is legyen. Arra jó, hogy lámpánál a sok bamba meg legyen alázva, de egyébként dimbes-dombos, saras, latyakos terepviszonyok híján nem nagyon van rá szükség.

A kétliteres dízelmotorról sok rosszat nem lehet mondani, kétezres fordulat környékéig persze lusta, mint én vasárnap reggel, de onnan az 1,6 tonnás önsúly ellenére székbe ragasztóan brutálisat tol a 320 Nm. Mint minden dízel, ez is gyorsan leforog, gyakran kell a váltóhoz nyúlni, ez azonban VW-termék esetében ritkán szokott kellemetlen lenni. A hatsebességes kézi váltó a Passatban is könnyedén kapcsolható, rövid úton és biztosan jár, nem mellesleg tökéletes áttételezéssel: 140-nél, hatodikban 2500-at forog a főtengely. Ekkora tempónál nem zavaró a szél- és menetzaj sem, kellemesen csendes az utastér. A motor ellen annyi még feltétlen álljon itt, hogy az üzemi hőmérséklet eléréséig kicsit kellemetlen a hangja, de ennél sokkal zavaróbb, hogy lefulladásra kifejezetten hajlamos.

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!

A futóművet illetően a Variant finom kényelmes, macskakövön, kátyún átzökkenve sem ráz, kanyarban ugyan billen, de kicsit sem rémisztően. A tökéletes méretű kormánnyal könnyen irányítható, igazi apukák kedvence. A Passat Variant 4Motion alapára Comfortline felszereltséggel és kétliteres dízelmotorral 7 823 800 forint.

Oldal tetejére
Tesztadatok

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!