villanykorszak
Új korszak kezdődött a magyarországi járműgyártásban
időpont:2021. október 22. 16:35
szerző:Autoblog
címkék:elektromos, EQB, járműgyártás, kecskemét, mercedes-benz, mercedes-eq
Ünnepélyes keretek között mutatták ma be Kecskeméten Magyarország első tisztán elektromos, sorozatgyártásban készülő autóját, az új EQB kompakt SUV modellt.
amts
Magyarok a világ járműgyártásában
időpont:2016. március 18. 19:10
szerző:Autoblog
címkék:amts, autós nagykoalíció, hungexpo, járműgyártás, magyar
Ma megnyitotta kapuit a 11. nemzetközi Autó, Motor és Tuning Show a Hungexpón. A napot a D pavilonban, a magyar autóipari szakemberek, valamint az általuk megálmodott és létrehozott autócsodák tiszteletére rendezett tematikus kiállításon kezdtük.
Fejlesztés
Világsiker a magyar kormánymű
A világ vezető autógyárai már évek óta felfigyeltek azokra a speciális elektromechanikus kormányrendszerekre, amelyeket a ThyssenKrupp budapesti központjában fejlesztenek, ezek a rendszerek ma már világszerte több mint egymillió személyautóban találhatók meg az utakon.
Járműipar
Miskolcon gyártja a légzsákokat a Takata
A Takata első magyarországi gyárában, Miskolcon, idén ősszel kezdődik meg a termelés, ahol mintegy 1000 embernek adnak majd munkát. A cég ötvenedikként kötött együttműködési megállapodást a magyar kormánnyal.
KECSKEMÉT
A nap képe: a magyar Mercedes!
Új Mercedes B-osztályú gépkocsi a kecskeméti Mercedes Hovány Autószalonban. Az új modell első darabjai 2011. november 19-től, azaz mától lesznek megvásárolhatóak. A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában többek között ezt a modellt is készítik majd.
KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNET
A hazai járműgyártás kezdetei – 9. rész
A főváros közlekedési problémái nem voltak egyediek, a vidék vonatkozásában is komoly nehézségek adódtak. A MÁVAUT viszonylag hamar kilábalt abból a mély gödörből, amelybe a harci események viszontagságai lökték.
KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNET
A hazai járműgyártás kezdetei – 8. rész
A harci események után romokban hevertek a hidak, az úthálózat tönkrement, a tömegközlekedési eszközök java része megsemmisült. Minden közlekedési ágazat küszködött a nehézségekkel, néhol embertelen körülmények között dolgoztak.
KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNET
A hazai járműgyártás kezdetei – 7. rész
Amíg Mátyásföldön az Ikarus világszerte ismert autóbuszokat gyártott, addig hajdanán Győr nem az Audi, hanem a Rába által szerzett magának hírnevet.
KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNET
A hazai járműgyártás kezdetei – 6. rész
Az államosítás után átalakultak a viszonyok: megalomániás tervszámok repkedtek a levegőben, és gigantikus méretű építkezéseket kellett kiszolgálni.
KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNET
A hazai járműgyártás kezdetei – 5. rész
Sorozatunk ezen részében a taxikkal foglalkozunk: a vállalati forma mellett csakhamar megjelentek az utcákon a magánfuvarozók, akik autóik színével is elkülönültek a jellegzetesen szürke kocsiktól.
KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNET
A hazai járműgyártás kezdetei – 4. rész
A századforduló környéke egyben a tömegközlekedés motorizációs fejlődésének kezdete is. A lovas kocsikat felváltotta a tehergépkocsi, a városokban megjelent a villamos, az autóbusz és a taxi.
KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNET
A hazai járműgyártás kezdetei – 3. rész
Sorozatunkat folytatva, ezúttal két olyan óriásvállalatról ejtünk szót, ahol a gépkocsik mellett hajókat, repülőgépeket és mozdonyokat is gyártottak.