
trabi restomod
A nap képe: Trabant, ahogy még nem láttuk
Lehet utálni és lehet szeretni, de kétségtelen, hogy a szocialista éra egyik ikonikus járművéről van szó, amely mobilizálta az egész keleti blokkot. Íme egy kései, már Volkswagen motoros példány, amelybe a bolgár Vilner lehelt új életet.

keletnémet csoda
A nap képe: a Porsche-gyilkos Trabant
Ez a barna Trabant első látásra egy ízlésesen átalakított példánynak tűnik, amelyet valószínűleg már nem az öreg kétütemű, 26 lóerős blokk hajt. Azt azonban senki sem gondolná róla, hogy komolyabb sportautókat is állva hagy.

A külső nem minden
Dávid és Góliát harca – videó
időpont:2014. április 12. 08:30
szerző:Kőrössy Balázs
címkék:gyorsulási verseny, nissan gt-r, trabant, videó
Míg egy eredeti Trabanttal maximum a lovaskocsi ellen mernénk kiállni, addig egy elvetemült tulajdonos egyenesen a Nissan csúcsgépét, a GT-R-t hívta párbajra. Ám Trabantunk nem épp originál állapotban érkezett a megmérettetésre…

DIZÁJN
A nap képe: egy nem hétköznapi Trabant!
Az autó különlegessége a tetején elterülő vasúti terepasztal, amelyen az élet különböző jelenetei láthatók. Horváth Attila autóépítő dizájner egy 1989-as évjáratú Trabant 601 típusú személygépkocsit alakított át két hónapos munkával.

RETRO
A rendszerváltás túlélői: Dacia és Skoda
A szocialista autóipar remekeire az előleg befizetésétől számítva négy-öt évet is vártak gazdáik. Sőt, ha az átvétel napján nem akadt olyan színű kocsi a Merkur átadótelepein, amilyenről a tulajdonos álmodott, jött még pluszban a színre várás.

FRANKFURT 2009
Három év múlva jöhet az új Trabant
Két évvel ezelőtt, a Trabant márka 50. születésnapján merült fel az ötlet az autómodellekkel foglalkozó német Herpa munkatársaiban, hogy újra kerékre kellene állítani a Trabantot. Az idei Frankfurti Autószalonra elkészült az első példány.

ÚJJÁSZÜLETHET
Elektromos Trabant Frankfurtban
A Herpa jóvoltából feltámadhat az 1957 és 1991 között gyártott kultikus Trabant. A Herpa tavaly megvette a márkához fűződő jogokat, az idei Frankfurti Autószalonon pedig már egy új, elektromos Trabival szeretné meglepni a közönséget.

POFAVIZIT
A Trabant szomorú, a BMW dühös tekintetű
Autók "pofatesztelését" végezték el a Bécsi Egyetem kutatói, amelynek keretében 40 fiatal nőt és férfit kérdeztek meg 38 jelenleg futó modellről. Az alanyoknak azt kellett eldönteniük, hogy nőies vagy férfias tekintetűek-e a járművek, barátságosak vagy ellenségesek-e, boldognak tűnnek-e vagy inkább félnek.

VÁLTÁS
Elkezdődött az új Trabant fejlesztése
A Frankfurti Autószalon egyik legnagyobb sztárja az új Trabant volt, melyet a Herpa modellgyártó cég 1:10-hez méretarányú ízelítőként mutatott be. Magát a Herpát is meglepte az a lelkesedés, mellyel a közönség az új Trabantot fogadta, ezért megígérte, hogy elkészíti a modell prototípusát. Ehhez azonban a Herpának nincs megfelelő kapacitása és szakértelme, ezért a technikai fejlesztést átadta az IndiKar (Individual Karosseriebau) nevű cégnek. Utóbbi egyedi járművek, alkatrészek és prototípusok fejlesztésére szakosodott, többek között páncélozott autókat is gyártott politikusok számára. Nagyjából száz alkalmazottat foglalkoztat az IndiKar, közülük harmincan mérnökök, a prototípus elkészítését 2009-re ígérik. "Büszkék vagyunk rá, hogy részt vehetünk ebben a projektben" - szól az IndiKar közleménye.

EGYBEN MARADT
Videó: törésteszt Trabanttal
Jé, a Trabantnak is volt töréstesztje. A lassított felvételből persze nem derül ki, mennyivel küldték a falnak, de 25 km/óránál sokkal nagyobb nem lehetett a tempó...

TELJES SIKER
A nép akarja az új Trabantot
A Herpa a Frankfurti Autószalonon úgymond szondázta a közvéleményt, a modellgyártó kíváncsi volt, hogy elképzelései az új Trabantról mennyire jönnek be a látogatóknak. Az új Trabantot modellként osztogatta a Herpa a német városban, mellé pedig egy kérdőívet adott, melyen lehetett tetszést, vagy esetleg nem tetszést nyilvánítani. 11 500-an vettek részt a felmérésben, közülük elsöprő többség, 93 százalék nyilatkozott úgy, hogy az új Trabit szívesen látná viszont az utcán. "Ez az arány jóval felülmúlta a várakozásainkat" - lelkendezett Klaus Schindler, az Initiative New Trabi alapítója. "Az eredmények még tovább erősítették eltökéltségünket, következő lépésben elkészítjük az első prototípust." A Herpa most szponzorokat keres a projekthez.

ÚJRA AZ UTCÁN?
Visszatérhet a Trabant
Újjáéledhet a Trabant, miután a német Herpa modellgyártó cég komoly előkészületekbe kezdett az esetleges gyártás beindítására. A Frankfurti Autószalonon mutatták be a megújított változat kicsinyített mását, s egyelőre szondázzák a közvéleményt, mit szólnának ahhoz, ha új Trabantok közlekednének ismét a forgalomban. Ha a kisautó fogadtatása sikeres lesz, a német cég a sorozatgyártást is szeretné elindítani. Természetesen ehhez már egy komoly autógyárra lenne szükség. Folytatás és galéria a címre kattintva!