Teljesen átváltozott a Kia Niro
címkék: elektromos, hibrid, kia, kia niro, niro, plug-in hibrid, új niro
A Kia alapjaiban új és friss szerkezetű Nirót alkotott, kifejezetten környezettudatos és modern hajtásláncokkal. A megújult külsejű modell háromféle villamosított hajtáslánccal érkezik, utasterében újrahasznosított alapanyagokkal és rendkívül fejlett technológiákkal.
Az új Niro háromféle hajtásláncból álló választékot kínál, így bármilyen életstílushoz megfelelhet. Ez az új modell piaci stratégiájának alapja. A plug-in hibrid és a hibrid Niro hajtásában a Kia magas hatásfokú Smartstream motorcsaládjának 1.6 literes, közvetlen befecskendezéses benzines tagja dolgozik együtt a márka hatfokozatú duplakuplungos sebességváltójának legújabb változatával.
A 32 kW/43 LE teljesítményű, állandó mágneses szinkron villanymotorral felszerelt hibrid modellváltozat maximális kombinált rendszerteljesítménye 141 LE. A plug-in hibrid kivitel villanymotorja 62 kW/84 LE leadására képes, így az összteljesítmény is magasabb: 183 LE. Ez a változat 65 km-es tisztán elektromos hatótávolságot kínál, így az átlagos napi futásteljesítmény a legtöbb esetben a benzinmotor beindítása nélkül is teljesíthető vele.
A Niro plug-in hibrid a Hyundai Motor Group 5,5 kW-os, pozitív hőmérsékleti együtthatójú (PTC) fűtési rendszerét használja. Ezzel a megoldással jelentősen növelhető a tisztán elektromos hatótávolság hideg időben is. A rendszer önszabályozó kerámia fűtőelemei kiegészítik az autó hagyományos fűtési rendszerét, és elektromos üzemben is folyamatos, egyenletes fűtési teljesítményt nyújtanak.
Az új Niro hibridek és plug-in hibridek Green Zone Drive üzemmódja a navigációs rendszer információi alapján képes a helyszínhez és a környezethez igazítani a hajtáslánc működését, így például lakóövezetekben, kórházak, vagy iskolák közelében, ahol a navigáció szerint zöld zónákat alakítottak ki, a hajtáslánc automatikusan tisztán elektromos üzemre kapcsol. A működésbe a vezető is beleszólhat, és saját zöld zónákat állíthat be.
A tisztán elektromos hajtású Niro EV hosszú, akár 463 km-es (WLTP) tisztán elektromos hatótávját nagy teljesítménnyel kombinálja: villanymotorja 150 kW/204 LE leadására képes, és már közvetlenül az elindulás pillanatában eléri 255 Nm-es forgatónyomatéki maximumát. Végsebessége 167 km/óra, és mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Légellenállási együtthatója 0.29, ami jelentősen hozzájárul a teljes hajtás hatásfokának emeléséhez.
Egyenáramú gyorstöltéssel a Niro EV 64,8 kWh kapacitású, lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátora mindössze 43 perc alatt 10-ről 80%-ra telíthető. Hidegben, az autó akkumulátorfűtő rendszere automatikusan előmelegíti az akkut, amennyiben a beállított cél egy töltőállomás, így gyorsabb a töltés, és egyenletesebb a teljesítményfelvétel. Az új Niro alapáras felszerelései közé tartozik a CCS töltőcsatlakozó. A hibrid és plug-in hibrid változatok maximális vontatási képessége fékezett vontatmány esetén változatlanul 1300 kg, a Niro EV pedig 750 kilót vontathat. A Niro emellett megkapta az EV6-ból már ismerős V2L (Vehicle to load: autóból a hálózatba) funkciót, így az autó akkumulátorának energiája külső fogyasztók ellátására is felhasználható.
Feltűnő megjelenésével az új Niro stílust hoz a kompakt szabadidő-autók kategóriájába. Az autó elején a Kia jellegzetes ‘tigrisarca’ immár a teljes szélességen keresztülhúzódik, sárvédőtől sárvédőig. A széles szélvédő alsó és felső részének kialakítása egymásra rímelve teszi még összefogottabbá a Niro orrképét. A “szívdobbanás” vonalú szögletes nappali menetfények hangsúlyt adnak a modern formáknak, az első lökhárító középső betétje pedig erőt sugároz.
A tisztán elektromos hajtású Niro EV egyedi, kéttónusú zárt hűtőmaszkjával, és egyedi acélszürke oldalsó elemeivel tér el a többi változattól, ugyanakkor alsó hűtőmaszkja is más, és 17 colos könnyűfém keréktárcsái szintén egyediek. A töltőcsatlakozót az első maszk közepébe építették be. Az új Niro oldalnézetén határozott kontúrvonalak vezetik végig a tekintetet a jellegzetes, repülés inspirálta C-oszlopok felé. A bumeráng vonalú LED-es hátsó lámpák sportossá teszik az oldalképet, a hátsó rendszám helyének kialakítása a csomagtérajtón, a fölötte elhelyezett Kia felirattal pedig letisztultságot sugároz.
Az új Kia Niro utasterének valamennyi részletét körültekintően tervezték meg, az esztétika mellett a fő hangsúly a kezelhetőségen és a kiegyensúlyozottságon volt.
Az új K padlólemezzel az autó arányai is megváltoztak, ugyanakkor utastere jelentősen tágasabb lett. Az első ülések támláinak keskeny támlakialakítása hatásosan növeli a hátsó lábteret, az ülésekbe épített USB-C portok pedig az okoseszközök töltését teszik egyszerűvé.
A vezetőközpontú kialakítású műszerfalon és annak környezetében valamennyi kezelőszerv könnyen elérhető, és egyszerűen használható. Két nagyfelbontású, 10,25 col (26 cm) képátlójú kijelző közvetíti az információkat a vezető felé, a középkonzoli érintős kialakítású, és az infotainment, valamint a hűtési-fűtési rendszer kezelésén kívül a navigáció is innen irányítható. A head-up kijelző is nagyméretű, képátlója 10 col, és a menetadatokon kívül a biztonsági asszisztensrendszerek (ADAS), valamint a navigáció információit is képes a vezető előtti szélvédőfelületre vetíteni.
A Niro EV használói a Kia Connect rendszerén keresztül távolról is nyomon követhetik és szabályozhatják is a töltést, beállíthatják a navigációt (online), szinkronizálhatják naptárukat, és olyan funkciókat is elérhetnek, mint a töltőpontok keresése, az élő időjárási-, és a valós idejű forgalmi információk.
A gazdaságos hajtásláncokhoz igazodóan a finom tapintású utastéri anyagok szintén környezettudatos kialakításúak. A tetőkárpit alapanyaga újrahasznosított tapéta, az ajtókárpitok alacsony illékony szerves vegyület tartalmú festéssel (VOC) készülnek, a Vegán-műbőr üléshuzatok pedig eukaliptusz rostokból készített cellulóz-alapú Tencelt tartalmaznak. A csomagtér padlója 75%-ban újrahasznosított szálakból áll.
Az új Niro tágas utastere mellett fő versenytársainál nagyobb csomagtartót is kínál. 475 literes hátsó csomagterével és 20 literes első tárolójával a Niro EV teljes kapacitása 495 liter. A hibrid és a plug-in hibrid modellek csomagtere sorrendben 451 illetve 348 liter, a hátsó ülések előre döntésével pedig 1445 és 1342 literre bővíthető. A Niro EV maximális csomagbefogadó képessége 1392 liter.
Az új Niro fejlett vezetéstámogató rendszereit csokorba gyűjtő ADAS rendszerének fontos eleme a sávkövető rendszer, az autópályán vezetést támogató asszisztens, a vezetőéberség-figyelmeztetés, a navigáció alapú adaptív sebességtartó, az aktív fékezés funkcióval kiegészített holttérfigyelő, a kereszteződés asszisztens, a tolatókamera és a hátsó keresztirányú ütközés-elkerülő is. A távirányítós parkolósegéddel az autó önálló, egyenes vonalú parkolási mozgásokra is képes, akár úgy is, hogy a vezető nem tartózkodik az autóban.