/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

40 éves a Lamborghini Miura

2005. április 25. 12:52   |   Autoblog
címkék:  

Olaszország egyik leghíresebb sportkocsija, a Lamborghini Miura 40. születésnapját ünnepli. Ez volt az a forradalmi koncepciójú, keresztben elhelyezett középmotoros szuperautó, amely a Lamborghini hírnevét világszerte megalapozta. A Miura-val a nagyközönség először 1965 őszén, a Torino-i Autószalonon találkozhatott.


A ‘TP400’ elnevezésű nyers kaszni (‘Trasversale Posteriore 4.0 litre’) hajlított, vágott, hegesztett és fúrt acéllemezekből állt, ám sokkal inkább légi-, mint autóipari technikával készült. Ez a bonyolult acélstruktúra adta a jármű keretét, erre erősítették rá a futóművet, de a műszerfal középrésze, valamint a kardánalagút is ebből készült. A Miura volt az újkori középmotoros sportautók első képviselője. A 12 hengeres, 3929 köbcentiméteres, 350 lóerős motor Bologna-ból származott és jól ismert sportkocsikat hajtott, ám a mérnökök a Miura-ban egybeépítették a kuplunggal, a váltóval és a differenciállal.


A motor-váltó-differenciál egységet tehát közvetlenül az utaskabin mögé és a hátsó kerekek elé építették be, az autó tömegközéppontja felé, amely kivételesen jó súlyelosztást tett lehetővé. Az új, izgalmas alap köré végül a Bertone műhely építhetett karosszériát 1966 februárjától kezdve. Marcello Gandini lett a Miura fő tervezője, aki már korábban, közvetlenül a Torino-i Szalon után egyébként is elkezdett dolgozni a projekten. A végleges jármű rekordidő alatt, mindössze 5 hónap alatt készült el, és az 1966-os márciusi Genfi Autókiállításon mutatták be.     

Az autóipari tervezés egyik mesterműve Spanyolország egyik legfélelmetesebb és legrettegettebb harci bikájáról, Miura-ról kapta a nevét.   


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/