916 lóerővel jön a McLaren P1
A Genfi Autószalonra időzített világpremierjét megelőzően már egészen sok mindent megtudhattunk a McLaren új szuperautójáról, a P1-ről. A P1 egy benzin-elektromos hibrid, amely 916 lóerős összteljesítményt zúdít a kerekekre, ugyanakkor tisztán elektromos üzemben is képes közlekedni. A Forma 1-ben alkalmazott DRS és IPAS technológiákkal felvértezett P1 a jövő sportautója.
Nem könnyű megemészteni, hogy egy 916 lóerős szuperautó átlagos széndioxid-kibocsátása 200 gramm kilométerenként és kis távolságon zéró emisszióval is tud haladni. Pedig a McLaren P1 képes erre. Az MP4-12C modellből ismerős 3,8 literes ikerturbós V8-as erőforrást a mérnökök középre építették be, alaposan átdolgozott formában. A blokk 600 helyett 737 lóerőt ad le 7500-as fordulaton és 720 Nm nyomatékot szolgáltat 4000-es fordulatszámon. Rendhagyó megoldásként viszont egy villanymotort szereltek közvetlenül a benzines aggregátra, amely szintén a cég saját fejlesztése. 179 lóerőt és 260 Nm nyomatékot termel már álló helyzettől.
A haladás kétféle módon lehetséges a McLarennel, vagy a két motor együttes erejével, vagy kizárólag villanymotorral. Utóbbi esetben a szuper-sportkocsi 10 kilométert képes megtenni. Amint az akkumulátor kimerül, a benzinmotor bekapcsol és megkezdi annak töltését. De a telep otthoni hálózatról is feltölthető mindössze 2 óra alatt. A P1 teljesítménye azonban még két, a Forma 1-ből átvett megoldással tovább fokozható. Egyik a DRS (Drag Reduction System), másik az IPAS (Instant Power Assist System) rendszer, amelyek a kormánykerékre helyezett gombokkal aktiválhatók. A DRS-szel gyorsabb lesz az autó, a gomb megnyomásával és nyomva tartásával ugyanis a hátsó szárny szöge módosul és 23 százalékkal csökken a leszorító erő. Ha pedig azonnali teljesítménylöketre van szükség, az IPAS-sal előhívható a villanymotor 179 lóereje, így a P1 elképesztő gyorsulást produkál. A két erőforrás együttes teljesítménye 916 lóerő és 900 newtonméter. Az erőátvitelt egy 7-sebességes duplakuplungos váltó végzi.
A McLaren P1 célja, hogy utcán és versenypályán a világ legjobban vezethető autója legyen. Ezért a kabinja is teljes mértékben a sofőrre fókuszál. Olyan, mint egy vadászrepülőgép cockpitja, ahonnan remek kilátás nyílik. Mindent a lehető legkönnyebb anyagból, szénszálas műanyagból alakítottak ki, ilyen a komplett műszerfal, a padló, a mennyezet, az ajtók, s a középkonzol is. A kárpitozott felületek aránya minimális; még a hangszigetelést is mellőzték, hogy súlyt takarítsanak meg. Szőnyeg is csak felárért rendelhető az autóba. A karbon versenyülések egyenként csupán 10,5 kilogrammot nyomnak, és magasságukat a szervizben állítják be!