A Bentley Flying Spur éke, a forgókijelző
A Bentley Motors filozófiájának alapjait már akkor is a páratlan minőségű kézműves kidolgozás adata, amikor W.O. Bentley 1919-ben megalapította a vállalatot. Az új Flying Spur és Continental GT modellekben megtalálható Bentley Rotating Display tökéletes példája a filozófia modern, technológia-központú megvalósításának.
A Bentley pedig most bemutatja, hogy miképpen vált valósággá a három oldalú kijelző, amely több mint 150 alkatrészből áll, mégis 0,5 mm-nél is kisebb toleranciával épül fel. A Bentley Rotating Display forgókijelző a bemutatás óta a Bentley kínálatának egyik legnépszerűbb opciója: az ügyfelek kb. 70 százaléka megrendeli az innovatív rendszert.
A megvalósítás érdekében formatervezők és mérnökök egész csapata dolgozott azon, hogy egyesítsék a kézműves kidolgozást a csúcstechnológiával, gombnyomásra változtatható módon. A csapat egy különleges központi egységet alkotott, amelyben az ügyfelek választhatnak a 12,3 colos infotainment érintőképernyő, a három analóg műszer (külső hőmérséklet, iránytű és kronométer), valamint az aprólékosan megmunkált műszerfali betét között, méghozzá olyan módon, amire még James Bond – eredetileg Bentley vezetőként – is büszke lenne.
A Bentley Rotating Display (BRD) fejlesztése az első vázlatoktól kezdve több mint három évig tartott, az átfogó tesztelés pedig lehetővé tette, hogy a legmagasabb minőségi mércének is megfeleljen a megoldás. A forgókijelző 153 különálló alkatrészből épül fel, innovatív mechanizmussal mozgatva a három oldalt. Védjegyzett megoldás teszi lehetővé a mindössze +/-0,3 mm-es toleranciával történő tökéletes beállítást.
A kimagasló szintű precízió elérése érdekében a Bentley egyedi mechanizmusa 40 mozgó alkatrészt tartalmaz, beleértve a lineárisan forgó váltóegységet, ami különösen csendes mozgatómotorokhoz csatlakozik, melyeket egy erre a célra készült vezérlőegység (ECU) irányít.
Annak érdekében, hogy a forgathatóság szélsőségesen szűk, oldalanként 0,5 mm-nél kisebb toleranciával is megvalósítható legyen, három különálló, de összehangolt mozgás szükséges. Az első hátrahúzza az egységet a műszerfalba, helyet biztosítva a második mozdulatnak – a forgásnak –, mielőtt az egység ismét elfoglalja méltó helyét.
A toleranciák megtartása érdekében a rendszer öntanító – a vezérlő ECU nem csak megtanulja a mechanizmus fizikai dimenzióit az összes tartózkodási helyzetben, de intelligens szabályozásával módosítja a motorok sebességét, kiküszöbölendő a mechanikus súrlódásból és az akkumulátor feszültségének ingadozásából eredő befolyásoló jelenségeket.
A mechanizmuson belül egy pár független ventilátor segít a fő érintőképernyő hidegen tartásában a hőmérséklettől függetlenül, akár 50 °C-os hőségben is. Az ECU folyamatosan szabályozza a forgás sebességét és az egység helyzetét a tökéletes minőség szavatolása érdekében, uralkodjon bármilyen forróság vagy fagy.
Jogi követelményként a tolatókamera képének két másodpercen belül meg kell jelennie, miután a hátramenetet kiválasztották. Ez jelentette az egyik legnagyobb kihívást a mérnökcsapat számára, akik jelentős mértékben továbbfejlesztették a váltómű és a BRD mechanizmusa közötti kommunikáció sebességét, biztosítva, hogy a szükséges kép megjelenjen a rendelkezésre álló időn belül, akármelyik üzemmódban is volt az egység a hátramenet kapcsolása előtt.
A BRD úgy készült, hogy az ügyfél személyre szabási lehetőségeit is biztosítsa, ennek köszönhetően nyolcféle betét elérhető hozzá, akár szimpla, akár kettős kialakításban. A műszerfali betétek klasszikus és elegáns alternatívát nyújtanak a 12,3 colos érintőképernyővel szemben, elénk tárva az ékszernek ható analóg műszereket vagy a kézzel megmunkált panelt, annak megszakítás nélküli, teljes valójában.