/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (6) |
| Több

A benzinesre esküszik a magyar

2014. október 07. 07:07   |   Autoblog
címkék:  

Még mindig a benzines autók vannak túlsúlyban Magyarországon. A magyarországi kocsik 85 százaléka benzines, 15 százaléka pedig dízel meghajtású, míg a gázüzemű, hibrid vagy egyéb meghajtású autók aránya statisztikailag még nem kimutatható a friss adatok szerint.

A magyarok 68 százaléka kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyben javíttatja gépjárművét. Ez gyakorlatilag megegyezik a 2012-es adattal, vagyis láthatóan tartós piaci átrendeződésről van szó. 2008 és 2012 között – a márkaszervizek rovására – dinamikusan emelkedett a független műhelyek népszerűsége (2008: 51 százalék, 2010: 61 százalék, 2012: 67 százalék). Az adatok tanúsága szerint a kisebb műhelyek használata az autó 5 éves kora után válik széles körben elterjedtté, és lényegesen gyakoribb vidéken, mint Budapesten – derül ki a  Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Robert Bosch Kft. a magyarországi lakosság autóparkját, autóhasználati, valamint autójavíttatási szokásait feltérképező felméréséből.

A márkaszervizek választása 2008, vagyis a válság kezdete óta drasztikusan visszaesett: átlagosan az ügyfeleik közel felét elveszítették. A legújabb adatok szerint a magyar autósoknak 12 százaléka viszi a garanciaidőn túl is márkaszervizbe kocsiját. Ez kissé alatta marad a 2012-es adatnak, és jelentős esés a válság előtti állapothoz képest, amikor még minden ötödik autós – a garanciaidő lejárta után is – a márkaszervizt kereste fel, ha problémája akadt kocsijával. Érthető módon a márkaszervizek használata a legfiatalabb autók javíttatása, karbantartása esetében a leginkább jellemző: a legfeljebb 5 éves autóval rendelkezők csaknem harmada – 29 százaléka – a márkaszervizbe viszi autóját akkor is, ha már nincs rá garancia.

A saját kezűleg végzett, otthoni autójavítás sem szűnt még meg teljesen. Minél idősebb egy autó, annál valószínűbb, hogy tulajdonosa házilag próbálja megszerelni, de ha szakemberre van szükség, akkor is inkább a kis műhelyek jönnek szóba. A 11-20 év közötti autók 8, a több mint 20 éves járgányoknak pedig 20 százalékát próbálják tulajdonosaik maguk megjavítani. Az új autóknál az ilyen javítás aránya már elhanyagolható.

 

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

lacko
2014-10-07 - 08:25

Elérték a gyártók amit akartak……Az új kocsik javíthatatlanok szinte kizárólag csak a szakműhelynek vannak szerszámaik hozzájuk. Ezért nem fogok soha új szart venni. Nincs tűrés méregdrága az alkatrész, méregdrága a szervíz és meg kell mondjam termeli az ipar meg az oktatás az analfabéta szakmunkás szerelőket mert csak egy tipust tanulnak meg a többihez lövésük sincs.

Attila
2014-10-07 - 12:17

Ha egy mai dízeles autó adagoló rendszere elromlik, akkor horror összeg a javítása. Márpedig elromlik. A régi, megbízható Tdi korszak már nagyon messze van!

bundás
2014-10-07 - 15:33

az a baj!,hogy az összes magyar szakszerviz,képzetlen pénzt lehuzó szarháziból áll ezért soha nem viszek autót magyar országon szervizbe .ausztria itt van a szomszédba .még az oda uttal számolva is olcsobb mint itthon ,és ráadásul ott korrekten csinálnak mindent.

droland
2014-10-07 - 17:30

Tisztelt Attila!

Egy mai korszerű dieselnek nincs adagolója. Semmi baj, csak néha jó tisztában lenni azzal, mit is írunk le : )

UI: Egy mai turbós benzines autó alig egyszerűbb. Szívót meg nem veszek, mert nem akarom szénné hajtani egy gyors előzéshez…

droland
2014-10-07 - 17:31

“Ha egy mai dízeles autó adagoló rendszere elromlik”… nem is olvastam tovább, csak egy jót nevettem 😉


*/