/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (6) |
| Több

A benzinesre esküszik a magyar

2014. október 07. 07:07   |   Autoblog
címkék:  

Még mindig a benzines autók vannak túlsúlyban Magyarországon. A magyarországi kocsik 85 százaléka benzines, 15 százaléka pedig dízel meghajtású, míg a gázüzemű, hibrid vagy egyéb meghajtású autók aránya statisztikailag még nem kimutatható a friss adatok szerint.

A magyarok 68 százaléka kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyben javíttatja gépjárművét. Ez gyakorlatilag megegyezik a 2012-es adattal, vagyis láthatóan tartós piaci átrendeződésről van szó. 2008 és 2012 között – a márkaszervizek rovására – dinamikusan emelkedett a független műhelyek népszerűsége (2008: 51 százalék, 2010: 61 százalék, 2012: 67 százalék). Az adatok tanúsága szerint a kisebb műhelyek használata az autó 5 éves kora után válik széles körben elterjedtté, és lényegesen gyakoribb vidéken, mint Budapesten – derül ki a  Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Robert Bosch Kft. a magyarországi lakosság autóparkját, autóhasználati, valamint autójavíttatási szokásait feltérképező felméréséből.

A márkaszervizek választása 2008, vagyis a válság kezdete óta drasztikusan visszaesett: átlagosan az ügyfeleik közel felét elveszítették. A legújabb adatok szerint a magyar autósoknak 12 százaléka viszi a garanciaidőn túl is márkaszervizbe kocsiját. Ez kissé alatta marad a 2012-es adatnak, és jelentős esés a válság előtti állapothoz képest, amikor még minden ötödik autós – a garanciaidő lejárta után is – a márkaszervizt kereste fel, ha problémája akadt kocsijával. Érthető módon a márkaszervizek használata a legfiatalabb autók javíttatása, karbantartása esetében a leginkább jellemző: a legfeljebb 5 éves autóval rendelkezők csaknem harmada – 29 százaléka – a márkaszervizbe viszi autóját akkor is, ha már nincs rá garancia.

A saját kezűleg végzett, otthoni autójavítás sem szűnt még meg teljesen. Minél idősebb egy autó, annál valószínűbb, hogy tulajdonosa házilag próbálja megszerelni, de ha szakemberre van szükség, akkor is inkább a kis műhelyek jönnek szóba. A 11-20 év közötti autók 8, a több mint 20 éves járgányoknak pedig 20 százalékát próbálják tulajdonosaik maguk megjavítani. Az új autóknál az ilyen javítás aránya már elhanyagolható.

 


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

lacko
2014-10-07 - 08:25

Elérték a gyártók amit akartak……Az új kocsik javíthatatlanok szinte kizárólag csak a szakműhelynek vannak szerszámaik hozzájuk. Ezért nem fogok soha új szart venni. Nincs tűrés méregdrága az alkatrész, méregdrága a szervíz és meg kell mondjam termeli az ipar meg az oktatás az analfabéta szakmunkás szerelőket mert csak egy tipust tanulnak meg a többihez lövésük sincs.

Attila
2014-10-07 - 12:17

Ha egy mai dízeles autó adagoló rendszere elromlik, akkor horror összeg a javítása. Márpedig elromlik. A régi, megbízható Tdi korszak már nagyon messze van!

bundás
2014-10-07 - 15:33

az a baj!,hogy az összes magyar szakszerviz,képzetlen pénzt lehuzó szarháziból áll ezért soha nem viszek autót magyar országon szervizbe .ausztria itt van a szomszédba .még az oda uttal számolva is olcsobb mint itthon ,és ráadásul ott korrekten csinálnak mindent.

droland
2014-10-07 - 17:30

Tisztelt Attila!

Egy mai korszerű dieselnek nincs adagolója. Semmi baj, csak néha jó tisztában lenni azzal, mit is írunk le : )

UI: Egy mai turbós benzines autó alig egyszerűbb. Szívót meg nem veszek, mert nem akarom szénné hajtani egy gyors előzéshez…

droland
2014-10-07 - 17:31

“Ha egy mai dízeles autó adagoló rendszere elromlik”… nem is olvastam tovább, csak egy jót nevettem 😉


*/