A BMW a legnépszerűbb prémiummárka itthon
címkék: audi, bmw ix, elektromos autó, mercedes-benz, prémium márka, statisztika, új bmw
A stagnáló magyar új autó piacon meglepően jól szerepelnek a prémiummárkák, ám ezek között is kiemelkedők a BMW eladásai: a bajor márka az idei első félévben 15%-kal haladta meg a tavalyi rekordév értékesítési számait. A legkeresettebb propellermárkás az X5-ös modell.
A stagnáló magyarországi új autó piacon 2023 első félévében a prémium szegmens esetében növekedés figyelhető meg, többek között köszönhetően a BMW Group teljesítményének. A BMW a prémiumkategória legnépszerűbb márkája lett az első fél évben idehaza, a tavalyi hasonló időszakhoz képest 15%-kal nőttek a BMW eladások, míg a MINI eladásai 43%-kal gyarapodtak. Utóbbi márka a tavalyi, egyébként rekordot jelentő egész éves értékesítési volumenének a 73%-át elérte már az idei év első hat hónapjában.
Az első félév legnépszerűbb modellje – megőrizve a tavalyi egész évre vonatkoztatott eredményét – a BMW X5 lett 330 db értékesített modellel, rögtön a nyomában a 3-as (326 db) és a 4-es (320 db) sorozattal, melynél kiemelkedően népszerűek voltak a 4-es Gran Coupé és az M4 Coupé modellek. A negyedik és ötödik helyet a BMW 5-ös sorozat (235 db) és az X3 (222 db) foglalta el. Nem mellesleg már a regisztrált modellek 12,6%-a elektromos meghajtású.
A legnépszerűbb MINI kivitel a 3-ajtós, 5-ajtós és Cabrio változat (198 db) volt az év első hat hónapjában. A Countryman mellett 124, a Clubman mellett pedig 29 ügyfél döntött.
A teljes BMW Group első féléves magyarországi értékesítésének 13%-át tették ki tisztán elektromos modellek, mely részarány az ősszel bemutatkozó BMW i5-össel tovább növekedhet.
„A folyamatos átalakulásban lévő, kihívásokkal teli gazdasági környezetben elért sikerek és különösen a prémium szegmensben elért vezető pozíció egyértelműen bizonyítják a BMW és a MINI erejét, valamint az ügyfeleink elkötelezettségét a márkák iránt. A stabil teljesítmény kapcsán feltétlenül fontos kiemelnünk a kiforrott márkakereskedői hátterünket és az országos partnerségi hálózatunkat, melyek elengedhetetlenek a megfelelő ügyfélkommunikációhoz. Az épülő debreceni BMW gyárat, mely még hangsúlyosabbá teszi majd a BMW Group hazai jelenlétét, rendkívül erős alapokkal várjuk” – mondta el Mester András, a BMW Group Magyarország értékesítési vezetője.