/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Mercedes és a Red Bull korai előnyre tehet szert 2025-ben

2025. január 03. 10:24   |   Autoblog
címkék:  

A McLaren és a Ferrari hátrányba kerül a top négy csapat között, legalább júliusig.

2021 óta az F1-es csapatok az Aerodinamikai Tesztelési Korlátozás (ATR) szabályai szerint tervezhetik autóikat.

Ennek célja, hogy csökkentsék a legsikeresebb csapatok szélcsatornában és számítógépes tervezésben eltöltött idejét, egy csúszó skála szerint, amely a bajnoki helyezésekhez igazodik.

Például a konstruktőri bajnok csapat 45%-kal kevesebb szélcsatorna-időt kap, mint az utolsó helyezett csapat.

A helyezéseket azonban félévente, június 30-án újraértékelik, és július 1-től friss szélcsatorna-idő áll rendelkezésre az aktuális konstruktőri rangsor alapján.

Az alábbi táblázat az idei év január 1. és június 30. közötti időszakára vonatkozó adatokat mutatja. A csapatoknak nemcsak a 2025-ös, hanem a 2026-os szabályváltozásokhoz igazított autók tervezését is kezelniük kell.

942A1971

Miután mind a Red Bull, mind a Mercedes két helyet visszacsúszott a 2024-es szezonban, jelentős előnyre tehetnek szert a bajnok McLarennel és a második helyezett Ferrarival szemben.

A Cadillac, amely 2026-ban lép be az F1-be, jelenleg nem kötelezett az ATR-szabályok betartására, így korlátlan szélcsatorna- és CFD-kutatást végezhet.

Amikor 2026. január 1-jén csatlakozik az F1-hez, rá is vonatkoznak majd a szabályok, és a maximálisan megengedett fejlesztési idővel kezdi meg a munkát. A szabályokat 2025 után, a négyéves ciklus végén újra átdolgozzák.

Fotó és borítókép: Tóth Zsombor/Sport365


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/