A Mercedes és a Red Bull korai előnyre tehet szert 2025-ben
A McLaren és a Ferrari hátrányba kerül a top négy csapat között, legalább júliusig.
2021 óta az F1-es csapatok az Aerodinamikai Tesztelési Korlátozás (ATR) szabályai szerint tervezhetik autóikat.
Ennek célja, hogy csökkentsék a legsikeresebb csapatok szélcsatornában és számítógépes tervezésben eltöltött idejét, egy csúszó skála szerint, amely a bajnoki helyezésekhez igazodik.
Például a konstruktőri bajnok csapat 45%-kal kevesebb szélcsatorna-időt kap, mint az utolsó helyezett csapat.
A helyezéseket azonban félévente, június 30-án újraértékelik, és július 1-től friss szélcsatorna-idő áll rendelkezésre az aktuális konstruktőri rangsor alapján.
Az alábbi táblázat az idei év január 1. és június 30. közötti időszakára vonatkozó adatokat mutatja. A csapatoknak nemcsak a 2025-ös, hanem a 2026-os szabályváltozásokhoz igazított autók tervezését is kezelniük kell.
Miután mind a Red Bull, mind a Mercedes két helyet visszacsúszott a 2024-es szezonban, jelentős előnyre tehetnek szert a bajnok McLarennel és a második helyezett Ferrarival szemben.
A Cadillac, amely 2026-ban lép be az F1-be, jelenleg nem kötelezett az ATR-szabályok betartására, így korlátlan szélcsatorna- és CFD-kutatást végezhet.
Amikor 2026. január 1-jén csatlakozik az F1-hez, rá is vonatkoznak majd a szabályok, és a maximálisan megengedett fejlesztési idővel kezdi meg a munkát. A szabályokat 2025 után, a négyéves ciklus végén újra átdolgozzák.
Fotó és borítókép: Tóth Zsombor/Sport365