/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Porsche már teszteli hibrid versenyautóját

2022. február 01. 18:50   |   Autoblog
címkék:  

A Porsche új LMDh prototípusa a 2023-as szezonban harcba száll a győzelemért a világ leghíresebb hosszútávú versenyein, például Le Mans-ban, Daytonában és Sebringben. A versenyautó rajthoz áll majd a FIA WEC Hosszútávú Világbajnokságon, valamint a North American IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságban a Porsche Penske Motorsport színeiben. A 2023-as januári premierre történő intenzív felkészítés megkezdődött.

A premier az IMSA sorozat hagyományos nyitó fordulóján, a Daytona 24 órás versenyen lesz. A szabályozások által meghatározott széria hibrid rendszerhez a Porsche egy nagyméretű, biturbó V8-as erőforrás személyében találta meg a tökéletes társat. Az erőteljes benzinmotor fenntartható üzemanyagot használ, ami a széndioxid-kibocsátás jelentős csökkenését eredményezi. Versenykörülmények között a hibrid rendszer összteljesítménye körülbelül 680 lóerő lesz.

Az LMDh járműkategória szabályozásai kimondottan nagy szabadságot tesznek lehetővé a hengerűrtartalom, a kialakítás és a hengerek számát illetően. A maximális fordulatszám 10 000/perc, a maximális elhaladási zaj pedig 110 decibel lehet. A motornak legalább 180 kilósnak kell lennie a szívó- és a kipufogórendszerrel, illetve a hűtéssel együtt. Ebbe beleszámítanak a turbófeltöltők is, amennyiben vannak, a töltőlevegő hűtésével együtt. A maximális teljesítmény 653 és 707 lóerő között lehet a szabályozások szerint.

Ez a tartomány lehetővé teszi a teljesítményegyensúly (BoP) alapján történő finomhangolásokat is, amelyek azért szükségesek, hogy egyenlő feltételekkel állhasson rajthoz minden LMDh versenyautó. A nyomatékgörbét is határozottan leírja a szabálykönyv. Versenykörülmények között a belsőégésű motor és a hibrid hajtás összteljesítménye 680 lóerő lehet a féltengelyeknél. A rekuperáció, az energiatárolás és az elektromos hajtás alkatrészei közösek. Az akkumulátor a Williams Advanced Engineeringtől, a hajtásra is képes generátor és a vezérlőelektronika a Bosch-tól, a váltó pedig az Xtrac-tól érkezik.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/