/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Renault leleplezte a Laguna utódját

2015. július 07. 20:15   |   Autoblog
címkék:  

A Renault büszkén mutatta be a Laguna szellemi utódját, a Talismant, amelynek minden tulajdonsága megvan ahhoz, hogy beleszóljon a „nagyok”, mint a Volkswagen Passat és a Ford Mondeo játékába. Az új nagyautóba a Renault minden tudását belerakta; a 4,8 méter hosszú, elegáns vonalvezetésű szedán az utasok kényelmét helyezi előtérbe, hangolható hajtáslánca és négykerék-kormányzása révén azonban kiemelkedő vezetési élményt is képes nyújtani. A márka megújításában is fontos szerepet játszó Talisman a kombi változattal együtt a Frankfurti Autószalonon debütál és év végétől lesz kapható.

A Talisman esetében a tervezők a klasszikus háromdobozos dizájnra voksoltak, és bölcsen tették, hiszen kecses, tökéletesen arányos karosszériát alakíthattak ki. Az üvegezett és lemezelt felületek aránya is tökéletes, egyharmad és kétharmad, a tengelytáv pedig 2,81 méteres. A Talisman egyébként 4,85 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,46 méter magas, így a középkategória legnagyobb modellje (a Laguna III hossza nem érte el a 4,7 métert).

A Talisman rendkívül szép, magabiztos megjelenésű autó, s nagy előnye, hogy nem hasonlít a kategória egyetlen másik képviselőjére sem. Ez adott esetben döntő lehet a vásárlásnál. Frontját az egyedi krómozott hűtőrácsa uralja a hatalmas rombusszal, vékony fényszórói pedig teljesen egyedi fénymintát formáznak. A lökhárítóba lenyúló C-alakú nappali fénycsík az új Renault modellek ismertetőjegye – full-LED-es fényszórókkal kombinálva igazán nagyot mutat. Az oldalnézetet a hátsó oldalablakok formái teszik lendületessé, a far pedig alacsony és széles kialakítása, illetve a háromdimenziós hatású világítótestek miatt kelt dinamikus hatást.

A tervezők hívogató és magas minőségű utasteret rendeztek be, amely dimenzióit tekintve a kategória egyik legnagyobbja. A hátsó lábtér például 262 mm-es, ami csúcsérték, a csomagtér pedig 608 literes. Nagy figyelmet fordítottak az ergonómiára és a dizájnra, köztük a belső alkotóelemek tapintására és díszítésére is. A széles első fotelek mélyek, kényelmes üléspozíciót garantálnak, a hátsó pad pedig három embernek megfelelő méretű. Az első ülések elektromosan állítható, szellőztethető és fűthető kivitelben, masszázsfunkcióval is megrendelhetők. Öt különböző belső környezet és dekoráció közül lehet választani, és öt felszereltségi szint érhető el (Life, Zen, Business, Intens, Initiale Paris). A luxuskivitelű csúcsváltozat az Initiale Paris, amely többek között exkluzív külső fényezést, 19 colos kerekeket, teljes nappabőr kárpitozást és laminált oldalablakokat tartalmaz.

A Talisman három különböző multimédiás rendszerrel szerelhető fel. Az alap rendszer 11 centiméteres kijelzővel ellátott CD-rádiót jelent, míg a középszinttől az ügyfelek megkapják az R-Link 2 tabletet, 18 centiméteres kijelzővel és Bose térhatású hangzást biztosító audiorendszerrel. A csúcsverzióban az R-Link 2 22 centiméteres kapacitív érintőkijelzőn jeleníti meg az adatokat. A vezetői asszisztens rendszerek kínálatában minden megtalálható, így az adaptív tempomat, az aktív vészfékrendszer, a sávelhagyásra figyelmeztetés, a holttérfigyelő, a közlekedési táblafelismerő, a szélvédő kijelző, a tolatókamera, valamint a parkolóasszisztens is.

A Renault Talisman a limuzinok közül igazából adaptív felfüggesztésével és 4Control négykerék-kormányzásával tűnik ki, ami már a Lagunában is kellemes perceket okozott. A 4Control technológia előnye városban az, hogy szinte eltűnteti az autó méreteit, országúton pedig elképesztően agilissá és stabillá teszi azt. Mindezt az Espace modellben megismert Multi-Sense menetdinamikai irányító rendszer egészíti ki, amely szabályozza a 4Control rendszer, az aktív csillapítás, a kormányzás, a motor és az EDC váltómű működését, ugyanakkor hatással van a műszerekre, a motorhangra és a belső környezetvilágításra is. Négy program közül lehet választani (Comfort, Sport, Eco és Neutral), emellett egy teljesen konfigurálható Perso mód is rendelkezésre áll.

A Talisman értékesítése két benzin- és három dízelmotorral indul. Az Energy TCe 150 és Energy TCe 200 erőforrások kizárólag 7-fokozatú duplakuplungos EDC váltóművel párosíthatók. A belépő, 110 lovas Energy dCi dízel 6-fokozatú kézi vagy duplakuplungos váltóval konfigurálható, akárcsak a 130 lóerős változat. A duplaturbós Energy dCi 160 egységhez hatgangos EDC váltó jár.

A stratégiailag kiemelten fontos új francia nagyautó szedán és kombi kivitelben a szeptemberi Frankfurti Autószalonon ünnepli világpremierjét, értékesítése az év végén indul.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/