A világ leggyorsabb crossovere
címkék: c-hr, c-hr r-tuned, leggyorsabb, sema, toyota c-hr, willow springs
A Toyota C-HR már eddig is fenekestül forgatta fel a crossoverek piacát, most pedig új bravúrt vitt véghez – igaz, ehhez minden porcikájában át kellett alakulnia. Egy tuningolt példány minden idők ötödik legjobb köridejét futotta a kaliforniai Willow Springs International Raceway versenypályán.
Rendszerint csak tanulmányautókon látható formai megoldások, takarékos hibrid hajtáslánc és rock-sztároknak kijáró piaci népszerűség: egyetlen mondatban így foglalható össze a C-HR crossover modellnek a lényege.
Nincs persze az a tökéletes termék, amit ne lehetne még jobbá tenni – ha nem is minden szempontból, egy-egy jellemzőjében feltétlenül. A Las Vegasban megrendezett SEMA kiállításon, a világ legnagyobb és legfontosabb tartozék- és tuningpiaci szakmai rendezvényén kiállított Toyota C-HR R-Tuned egy vadonatúj, gyakorlatilag nem is létező piaci szegmensbe, a szupersport-szabadidőjárművek osztályába vezeti be a modellt.
Az Európában 1.2 literes turbómotorral vagy 1.8 literes hibrid hajtáslánccal, Észak-Amerikában 2.0 literes szívómotorral szerelt városi crossover ezúttal egy negyedik erőforrást, egy 2.4 literes, négyhengeres benzinmotort kapott. A rettenetes méretű Garrett turbófeltöltővel szerelt blokk brutális 600 lóerőt küld az első kerekekre, amelyek a beépített részlegesen önzáró differenciálműnek köszönhetően nemcsak megbirkóznak az iszonyatos teljesítménnyel, de szuper-sportkocsikat megszégyenítő menetdinamikát tesznek lehetővé: az autó minden idők ötödik legjobb köridejét futotta a kaliforniai Willow Springs International Raceway versenypályán.
A pontos köridő 01:25:22 századmásodperc ez pedig azt jelenti, hogy a Toyota C-HR R-Tuned a világ leggyorsabb szabadidőjárműve. Az átépítés során a gyári autó kemény motortuningot, gigantikus Brembo versenyfékeket, egy felettébb harcias megjelenést és 130 kilogramm leszorítóerőt biztosító aerodinamikai csomagot, valamint 18 colos keréktárcsákra szerelt, fél-slick Toyo Proxes RR versenyabroncsokat kapott. A Toyota hivatalosan is megerősítette, hogy a fejlesztés több mint másfél éven át tartott, az autó prototípusai rendszeres vendégek voltak a versenypályán.
A SEMA kiállítás egyik legmeghökkentőbb sztárjának utastere is méltó a crossover átalakult funkciójához: a hátsó üléseket kiszerelték, a felületeket szénszálas panellel fedték le. Felesleges azonban a modell használati értékén töprengenünk, a C-HR R-Tuned sajnos minden bizonnyal megmarad egyedi, bár teljességgel feledhetetlen példánynak.
A Willow Springsi teljes kört itt tekintheti meg: