A BMW teljesíthetetlennek tartja a CAFE-t
Teljesíthetetlen a BMW szerint az USA CAFE vállalati átlagfogyasztási rendszere, ezért haladékot kért a kormánytól míg elérik a megfelelő értékeket
CAFE, ez a rövidítése a Corporate Average Fuel Economy-nak, azaz a vállalati átlagfogyasztásnak, amelyet az Egyesült Államok kormánya, pontosabban annak közlekedéssel foglalkozó intézménye, az NHTSA fogalmazott meg. Ennek alapján kell minden gyártónak minden egyes modellje súlyától függően kiszámítandó átlagfogyasztást elérnie, ami bizony a növekvő karosszériaméretek mellett nem egyszerű feladat.
Ennek kapcsán szólalt fel az BMW, amely vállalhatatlannak ítélte ezeket a megszorításokat, és azt kérte a Bush kormánytól, hogy vizsgálják felül a szigorításokat. A változtatások lényege az lenne, hogy a BMW (és a hasonlóan magas átlagfogyasztású gyártók) haladékot kapjanak, illetve évi 4,5%-kal meghaladhassák a szabályozást egészen 2010-ig.
Megjegyzendő, hogy sem a BMW és sem a rajta kívül az összes nagyteljesítményű autót gyártó cég (DaimlerCrysler, Volkswagen, Ferrari, Porsche és a Maserati) nem teljesíti 2006 óta a CAFE által meghatározott értéket és inkább kifizetik az ezért járó büntetést az Egyesült Államok kormányának, semmint óriási fejlesztésekbe kezdenének azért, hogy megvalósíthassák.