/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A kategória éléről adta fel a versenyt a BMW Team Hungary

2010. május 18. 16:44   |   Autoblog
címkék:  

A sikeres rajt és a kategória vezetése után, szombat este 7 óra körül a BMW Team Hungary vezetése úgy döntött, nem folytatják tovább a versenyzést. A hűtőrendszer ismét meghibásodott, és a folytatás nemcsak az autóban, de a pilóták testi épségében is kárt tehetett volna. A motorcsere lehetősége fel sem merült, hiszen azzal több órát vesztett volna a magyar egység. Ekkora kiesés után lehetetlenné vált volna az idei cél, a dízel kategória megnyerése. A 24 órás versenyt a gyári BMW M3 GT2-es autó nyerte, 154 kör megtétele után.

A sikeres rajt és a kategória vezetése után, szombat este 7 óra körül a BMW Team Hungary vezetése úgy döntött, nem folytatják tovább a versenyzést. A hűtőrendszer ismét meghibásodott, és a folytatás nemcsak az autóban, de a pilóták testi épségében is kárt tehetett volna. A motorcsere lehetősége fel sem merült, hiszen azzal több órát vesztett volna a magyar egység. Ekkora kiesés után lehetetlenné vált volna az idei cél, a dízel kategória megnyerése. A 24 órás versenyt a gyári BMW M3 GT2-es autó nyerte, 154 kör megtétele után.

A kezdeti balszerencse után a befejezés is rosszul alakult a BMW Team Hungary számára a nürburgringi 24 óráson. A szabadedzésen történt baleset után ugyanis a 177-es rajtszámú magyar egység többször is kiállt, hogy a melegedő hűtővíz okát orvosolják. Az éppen Wéber Gábor vezette versenyautó hűtőrendszere azonban meghibásodott: a hengerfejtömítés hibája miatt a levegőssé vált rendszerben már nem tudott keringeni a víz, azaz ha tovább versenyez a csapat, a motor szétrobbanása fenyegetett volna. Ezért a csapatvezetés biztonsági okokból a verseny feladása mellett döntött. A tavalyi sikeres teljesítés és az elmúlt két verseny eredményei alapján az idei cél a kategória megnyerése volt, ezt pedig egyértelműen ellehetetlenítette volna egy több óráig tartó esetleges motorcsere. A D1 kategória éléről sikeresen rajtoló 120d egészen az esti feladásig tartotta vezető pozicióját, és a kezdeti hideg és nedves időjárás is javulóban volt, így a magyar csapat még inkább csalódott. A műszaki hiba pontos kielemzése a Schubert Motorsportnál a verseny után azonnal megkezdődött, a pilóták pedig tovább folytatják a Semmelweis Egyetem munkatársai segítségével a fizikai felkészülést, hogy az októberi, Hungaroringen rendezendő 12 órás versenyen ismét bebizonyíthassák, ők a leggyorsabb dízel egység a hosszútávú autóversenyeken.

Mind a pilóták, mind a csapat vezetői természetesen igen csalódottak a verseny feladása miatt. Walter Csaba elmondta: „A verseny jól indult, az időmérő is nagyon jól sikerült, sőt a verseny elején is az élen haladtunk, és ez is volt a cél. Sajnos a műszaki hiba meghiúsította, hogy végig tartsuk ezt a pozíciót. A legjobb felkészítés mellett is történhetnek ilyen hibák, ugyanakkor megmutattuk, hogy versenyképesek vagyunk, és reméljuk legkozelebb több szerencsénk is lesz."

Vida János: „Nagyon szomorúak vagyunk, hogy nem tudtunk végigmenni, hiszen rengeteget készültünk, de sajnos ebben a sportágban, bármikor történhet hasonló balszerencse."

Henning Putzke: „Biztonsági okokból adtuk fel a versenyt, és határoztunk úgy, hogy nem kockáztatjuk az autó és pilótáink épségét. Ilyen az autóversenyzés, és ez azt is jelenti, hogy folytatjuk, viszlát a Hungaroringen!"

A versenyt 24 óra után összetettben a BMW Motorsport gyári BMW M3 GT2-es autója nyerte, összesen 154 kör megtételével, Jörg Müller, Augusto Farfus, Uwe Alzen és Pedro Lamy vezetésével.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/