A Szuper Méhecske
A Dodge a hagyományoknak megfelelően a 2012-es modellévű Chargerből is elkészítette a Super Bee változatot, amely november 16-án, a Los Angeles-i Autószalonon debütál. A jellegzetes sárga színű modell azoknak szól, akik szeretnek gyorsan menni: 6,4 literes HEMI motor hajtja 470 lóerővel. Decembertől rendelhető az Egyesült Államokban.
Az új Dodge Charger SRT8 Super Bee feketében is kapható lesz, de szerintem kötelező az ikonikus „Stinger Yellow" sárga fényezést választani az ikonikus Super Bee grafikával. Az amerikai autórajongók messziről felismerik a bukósisakos száguldó méhecskét, amely régen is egyet jelentett a kivételesen nagy teljesítménnyel. A sárga modelleken feketére fényezett a célkereszt-hűtőrács, emellett a géptető két csíkja, valamint a csomagtértetőn látható grafika is fekete színű. A „koromsötét" Super Bee autókon ezzel szemben világosszürke a grafika. S még egy apróság, amitől hevesebben ver az izomautó-imádó amcsik szíve: a „392 HEMI" felirat az első sárvédőkön.
A 392 köbhüvelyk pontosan 6,4 liternyi lökettérfogattal egyenlő. Ekkora az új V8-as HEMI motor hengerűrtartalma. Elődje még 6,1 literes volt és 425 lóerőt tudott, ez az erőforrás viszont már 470 lóerőre képes és 637 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. A Charger SRT8 Super Bee így körülbelül 5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a negyedmérföldes távot pedig 13 másodpercen belül futja. A 0-160-0 km/órás mutatványt 16 szekundumon belül hajtja végre, a végsebessége pedig 280 km/óra.
A kerékjáratokban egyedi, 9 x 20 hüvelykes ötküllős kerekek forognak, amelyek mögött Brembo fékrendszer lapul. Az elöl 14,2, hátul 13,8 hüvelykes vágott és szellőztetett tárcsákkal, valamint 4-dugattyús féknyergekkel felvértezett Super Bee 36 méteren belül megáll 100 km/óráról, ami kiváló eredmény.
A limitált példányszámban gyártott Super Bee modellekre decembertől lehet leadni a rendeléseket; az első darabok pedig a jövő év elején érkeznek meg az észak-amerikai márkakereskedésekbe.
Super Bee történelem
A Super Bee 1968-ban, a Dodge teljesítményorientált részlegének, a Scat Pack-nek egyik tagjaként mutatkozott be. A középméretű Coronet modellen alapult, és 383 köbinches (6,2 literes), 335 lovas motorral árulták. Plusz pénzért a legendás 426-os, 7 literes HEMI motorral is meg lehetett vásárolni. A négysebességes Hurst váltóval felvértezett Coronet Super Bee „púpos" motorházteteje jelezte, hogy nem egy hétköznapi járműről van szó. 6,8 másodperc alatt gyorsult fel 96 km/órára és 15 másodperc alatt tudta le a 402 méteres távot. Nem volt rossz egy olyan autótól, amelyet 3000 dollárért árultak. 1969-ben aztán tovább növelték a motorteljesítményt; bemutatkozott a 440 Six-Pack aggregát, amely brutális 390 lóerőt és 664 Nm nyomatékot adott le.
1971-ben a Coronet Super Bee-t felváltotta a robosztusabb felfüggesztéssel rendelkező Charger Super Bee modell, amely már 5,7 másodperc alatt sprintelt 96 km/órára és 13,7 szekundum alatt teljesítette a negyed mérföldes távot. Négyéves karrierje alatt legendává vált, ugyanis egyszerre volt hétköznapi, munkába járós autó és hétvégi versenyautó, amely mindenkit lenyomott a pályán.
2007-ben aztán újjászületett a Super Bee, 6,1 literes, 425 lovas és 570 Nm nyomatékú HEMI V8-cal. Pontosan 1000 darab készült belőle abban az évben. 2008-ban egy speciális kék színben is meg lehetett vásárolni, a darabszám pedig maradt 1000. 2009-ben dobták piacra az exkluzív Hemi Narancs színű modellt, és egész évben mindössze 425 darab Super Bee hagyta el a gyárkaput.