Abarth 695 Tributo 131 Rally – a legenda visszatér!
Az autórajongók egy teljes generációjának fantáziáját megmozgató jármű, az Abarth 131 Rally új külsővel tér vissza. A rali versenyautó utolsó győzelmének 40. évfordulójára ugyanis a skorpiós márka megalkotta az Abarth 695 Tributo 131 Rally speciális kiadást, amely tökéletesen hozza a legendás raligép hangulatát.
Az Abarth 695 Tributo 131 Rally-t a skorpiós márka bevált 1,4 literes négyhengeres turbómotorja hajtja, jelen esetben 180 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal. A kis méregzsák 6,7 másodperc alatt sprintel százra, a csúcssebessége pedig 225 km/óra, így az Abarth 695 modellsorozat legfürgébb tagja. Mindkét tengelyén ráadásul Koni FSD lengéscsillapítókat és dedikált fékrendszert találunk, 305-ös első és 240-es hátsó tárcsákkal, elöl 4-dugattyús Brembo féknyergekkel.
További egyedi jellemzők a fekete, 17 colos könnyűfém kerekek, a Record Monza Sovrapposto kipufogórendszer egymás fölé helyezett dupla kipufogóvégekkel, valamint a 12 pozícióban rögzíthető “Spoiler ad Assetto Variabile” hátsó légterelő szárny, amely a 0-60 fok között szabályozható dőlésszögével javítja a kanyarstabilitást. 60 fokos lapátszög mellett és 200 km/órás sebességnél a leszorítóerő például 42 kilogrammal nő.
Az Abarth 695 Tributo 131 Rally egyedi külsővel bír, számos közvetlen utalással a felmenőjére. Ilyen az új, háromrétegű, kéttónusú “Blue Rally” fényezés, továbbá az olyan karosszérián elrejtett “húsvéti tojások”, mint az ajtó alsó részébe, az Alcantara műszerfalba és a fejtámlákba gravírozott 131 Rally sziluett. A kabinba gusztusos, bőr-szövet huzatú Sabelt sportüléseket szereltek kék díszítésekkel és szegélyvarrással. A kormány karimája vadbőr borítást kapott.
Mindez emlékeztet minket a Fiat Abarth 131 Rally-ra, amely 1976-ban a Group 4-ben debütált. Hat évet töltött a Rali Világbajnokságban (1976-1981), három konstruktőri (1977, 1978, 1980), egy FIA Cup for drivers (1978, Markku Alén) és egy egyéni világbajnoki címet gyűjtött be (1980, Walter Röhrl).