/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Abarth 695 Tributo 131 Rally – a legenda visszatér!

2022. május 04. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

Az autórajongók egy teljes generációjának fantáziáját megmozgató jármű, az Abarth 131 Rally új külsővel tér vissza. A rali versenyautó utolsó győzelmének 40. évfordulójára ugyanis a skorpiós márka megalkotta az Abarth 695 Tributo 131 Rally speciális kiadást, amely tökéletesen hozza a legendás raligép hangulatát.

Az Abarth 695 Tributo 131 Rally-t a skorpiós márka bevált 1,4 literes négyhengeres turbómotorja hajtja, jelen esetben 180 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal. A kis méregzsák 6,7 másodperc alatt sprintel százra, a csúcssebessége pedig 225 km/óra, így az Abarth 695 modellsorozat legfürgébb tagja. Mindkét tengelyén ráadásul Koni FSD lengéscsillapítókat és dedikált fékrendszert találunk, 305-ös első és 240-es hátsó tárcsákkal, elöl 4-dugattyús Brembo féknyergekkel.

További egyedi jellemzők a fekete, 17 colos könnyűfém kerekek, a Record Monza Sovrapposto kipufogórendszer egymás fölé helyezett dupla kipufogóvégekkel, valamint a 12 pozícióban rögzíthető “Spoiler ad Assetto Variabile” hátsó légterelő szárny, amely a 0-60 fok között szabályozható dőlésszögével javítja a kanyarstabilitást. 60 fokos lapátszög mellett és 200 km/órás sebességnél a leszorítóerő például 42 kilogrammal nő.

Az Abarth 695 Tributo 131 Rally egyedi külsővel bír, számos közvetlen utalással a felmenőjére. Ilyen az új, háromrétegű, kéttónusú “Blue Rally” fényezés, továbbá az olyan karosszérián elrejtett “húsvéti tojások”, mint az ajtó alsó részébe, az Alcantara műszerfalba és a fejtámlákba gravírozott 131 Rally sziluett. A kabinba gusztusos, bőr-szövet huzatú Sabelt sportüléseket szereltek kék díszítésekkel és szegélyvarrással. A kormány karimája vadbőr borítást kapott.

Mindez emlékeztet minket a Fiat Abarth 131 Rally-ra, amely 1976-ban a Group 4-ben debütált. Hat évet töltött a Rali Világbajnokságban (1976-1981), három konstruktőri (1977, 1978, 1980), egy FIA Cup for drivers (1978, Markku Alén) és egy egyéni világbajnoki címet gyűjtött be (1980, Walter Röhrl).


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/