Alig kell megtankolni
A Caterham autói a világ leggyorsabbjai közt vannak, és nem arról híresek, hogy a fogyasztásuk alacsony lenne. Erre cáfol rá a Caterham speciális változata.
A Caterham brit autóépítő műhely a Shell-Eco Marathonra áttervezte az 1,6 literes erőforrású Caterham Seven Roadsport modelljét. A verseny eredetéről röviden annyit, hogy az alapötlete: minél kevesebb üzemanyaggal minél hosszabb utat megtenni. Az 1985-ben Franciaországban szervezett első Shell Eco-marathon óta a projekt egyre nemzetközibbé vált. Az eredetileg csak francia diákok számra szervezett verseny óriásira növekedett – ez évben 20 ország 256 csapata vett részt; több ezer diák, akik Nogaróban találkoznak és vitatják meg, mutatják be ötleteiket egymásnak.
Pár mérföldkő a verseny történetéből:
1989 – 98 – Minden csapat az Octane Shell Superplust használja.
1990 – Először indul dízel jármű a Shell Eco-marathonon
1998 – A legjobb csapatok először használnak Michelin radiálgumit.
1999 – Bevezetik a PB-gázt. A Gepel LPG szállítja az üzemanyagot.
2003 – Először vesznek részt a versenyben alternatív energiát, – hidrogént, napenergiát és bio- üzemanyagot – használó csapatok.
Szóval a Caterham a több kategória közül a benzinhajtású, belső égésű motorok, 1,6 literes géposztályában indította el autóját. Megváltoztatták a Caterham aerodinamikáját, könnyítettek az autó ülésein, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal szereltek a fém felnikre. Ehhez párosult még a benzintakarékos vezetéstechnika. A manufaktúra mérnökei 100 mérföld (160,9 km)/ 1 gallon (3,785 liter) üzemanyag értékeket jósoltak. A versenyben 40 perc folyamatos vezetés után még hét kör egy kijelölt pályán 15 mérföld/óra átlaggal. Végül még a legoptimistább előrejelzéseket is túlszárnyalta a Caterham 2R, elérte egy gallon benzinnel a 131 mérföldet. Egyébként a kategóriában a Caterham autója volt az egyetlen, amellyel akár közúton is lehet közlekedni.