/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Audi RS 5 négy ajtóval

2018. március 29. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi Sportback változatban is piacra dobja az RS 5 sportmodellt. A New York-i Autószalonon debütált négyajtós kupé a legnagyobb használati értékű modell az RS 5 történetében. Kezdetben csak az Egyesült Államokban és Kanadában lesz kapható, majd Európában is megjelenik.

Az Audi RS 5 Sportback megjelenése ugyanolyan lenyűgöző, mint a kétajtós kupéjé, a domború formák atletikus felületekkel vegyülnek rajta. A négy ajtó miatt a tengelytáv hosszabb, mint a kupé esetében, a túlnyúlások rövidek, a motorháztető pedig ugyancsak hosszú, erődómmal a közepén. A karosszéria egyik fénypontja a jellegzetes oldalsó hullámos karaktervonal, ami hátulnézetből különösen nagyon mutat. A karosszéria vállvonal alatti része széles és izmos, hangsúlyos kerékjáratokkal, míg az üvegezett felső rész jelentősen keskenyebb, rendkívül dögös kiállást adva az autónak.

Az orr singleframe rácsa széles és lapos, méhsejt struktúrával, míg kétoldalt egy-egy nagyméretű légbeömlő nyílást látunk, a tipikus RS-dizájnt követve. A középső karbon légterelő fölött matt alumínium quattro felirat látszik. A LED-es fényszórók fekete hátterűek, emellett fekete az ablakkeret, az RS-specifikus hátsó diffúzor, az ovális kipufogóvégek és a csomagtér élspoiler is. Persze számos külső optikai csomag érhető el a típushoz, fényes fekete, karbon vagy matt alumínium alkotórészekkel. Bármelyiket is válassza azonban a megrendelő, a Sonoma zöld metálfényezéssel elképesztően ütős lesz a gép. Könnyűfém felnikből pedig a széria 19-es szett helyett 20-as is választható.

Az RS 5 Sportbacket ugyanaz a 2,9 literes ikerturbós V6-os motor hajtja, mint a kétajtós kupét. Teljesítménye 450 lóerő, maximális nyomatéka pedig 600 Nm, amelyet igen széles fordulatszám-tartományban, 1900 és 5000 között bocsájt rendelkezésre. A gép 4,1 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, csúcssebessége pedig 280 km/óra is lehet. A motor ereje egy nyolcfokozatú tiptronic automataváltón keresztül zúdul a középső differenciálművel szerelt állandó négykerék-hajtási rendszerre.

A dinamikus irányíthatóságot a 40:60 arányú tengelyenkénti nyomatékelosztás garantálja. A kerekek megcsúszása esetén a hajtónyomaték akár 85 százaléka juthat az első, és 70 százaléka juthat a hátsó tengelyre. Felárért a hátsó tengelyre is kérhető sport differenciálmű, amely a hátsó kerekek között variálja a nyomatékot. A sztenderd felfüggesztés 7 mm-rel alacsonyabb, mint az S5 Sportbacké. Plusz pénzért rendelhető RS sport plus futómű adaptív csillapítás-szabályzással, karbon-kerámia fékrendszer és dinamikus kormányzás is.

A magas minőségű, sportos beltérben a fekete az uralkodó szín és öt felnőtt számára van hely. A poggyászok számára 480 literes üreg áll rendelkezésre, amely ráadásul az üléstámlák lehajtásával bővíthető is, 1300 literre. Az utastér exkluzívabbá tehető méhsejtmintás RS sportülésekkel és finom nappabőr kárpitozással. A virtuális műszerfalon speciális RS információk is megjelennek, mint a guminyomás, a nyomaték és a g erők.

Az Audi RS 5 Sportback az év második felétől az amerikai és kanadai márkakereskedésekben lesz megvásárolható, majd később Európába is megérkezik.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/