Fotókon a Škoda Octavia kombi
címkék: genfi autószalon, octavia, octavia combi, skoda, skoda octavia
Néhány héttel az új Octavia limuzin piaci bevezetését követően a Škoda bemutatja a modell kombi változatát. A Volkswagen Csoporthoz tartozó cseh márka bestsellere páratlanul bőséges térkínálattal, megújult formavilággal, innovatív biztonsági és kényelmi felszerelésekkel és kedvező ár-érték aránnyal érkezik a piacra.
Jozef Kabaň, a Škoda vezető formatervezője és csapata szinte „tetőtől talpig” újraalkotta az Octavia kombit. Az időtlen, elegáns vonalakba némi dinamizmust csempésztek, így a harmadik generációs Octavia kifejezetten jól mutat, igényesnek hat. Az orrkialakítás megegyezik a limuzinéval, minden más azonban egyéni. Szépek a karosszéria arányai, a tető lágyan ereszkedik, a tornádóvonal pedig magasan húzódik és a hátsó lámpatestekbe fut be. A C-alakú kontúrok jellemezte, sajátos hátsó világítási kép alapján hátulról is azonnal felismerhető az autó. Akárcsak a limuzin, a kombi szintén első ízben készül két-két C-alakú fénycsövet tartalmazó hátsó lámpákkal.
Az új Škoda Octavia Combi 90 milliméterrel hosszabb, illetve 45 milliméterrel szélesebb elődjénél, tengelytávja pedig közel 11 centiméterrel bővült, új csúcsértékeket produkálva térkínálatában. A raktér a kategóriában rekordméretű, 610 liter, és a hátsó ülés lehajtásával 1740 literre növelhető. Az Octavia limuzin praktikus megoldásain – mint például a kétoldalú csomagtérborítás, a hálórendszer a csomagtérben, a táskaakasztó kampók, hulladéktároló és palacktartó, valamint a multimédiás eszköztároló, a tanksapka-fedélbe rejtett jégkaparó vagy a láthatósági mellény vezetőülés alatti rekesze – túl további ötletes részletekkel is szolgál. Ilyen például a kabátakasztó, vagy a hátsó üléstámla csomagtérből előredönthető funkciója. A különösen terjedelmes csomagok szállítását a lehajtható első utasülés segíti.
Az új Octavia Combi kívánságra biztonsági segédrendszerek egész sorával is felszerelhető, mint a városi vészfék-funkció, a fáradtságérzékelő szenzor, a proaktív utasvédelmi rendszer, vagy éppen a sávtartást segítő asszisztens. A kocsi akár kilenc légzsákkal is felszerelhető, és első ízben rendelhető hozzá követési távolság tartással kiegészített adaptív tempomat, valamint fényszóró asszisztens. A kínálatot rádió- és navigációs rendszerek új fejlesztésű generációja teszi teljessé.
A Škoda Octavia Combi harmadik generációjának új fejlesztésű motorjai akár 17 százalékkal is takarékosabbak lehetnek elődeiknél. A motorpalettán jelenleg négy benzin- és két dízelmotor sorakozik. 2013 harmadik negyedévétől rendelhető a GreenLine változat is, kilométerenként mindössze 89 gramm széndioxid-kibocsátással és 3,4 literes fogyasztással. Természetesen a modellből készül Haldex kuplungos összkerékhajtású változat is, ami már az idei Genfi Autószalonon látható lesz.