/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Az első fotók az új Lexus IS-ről

2013. január 10. 15:00   |   DG
címkék:  

A vadonatúj Lexus IS január 15-én, a Detroiti Autókiállításon lép első ízben a közönség elé. A kocsi európai modellkínálatában az IS 250 mellett megjelenik majd az IS 300h is, amely az első IS-modell hibridhajtással. Mindkét típushoz megrendelhető az F Sport csomag továbbfejlesztett változata is. A jövő heti világpremier előkészítéseként a Lexus most közzétette az új IS első fotóit.

A népszerű LF-CC tanulmányautó nyomán a vadonatúj IS modellt is a Lexus látványos, orsó formájú hűtőrácsa díszíti, amely némi agresszivitással ruházza fel a kompakt limuzint, és jól felismerhetővé teszi azt. A karosszéria meghatározó eleme az új, erőteljes formavilágú, ám kisméretű első lámpatest, s az alá külön beépített, L-alakú nappali világítás, ami mára a Lexus egyik védjegyévé vált. Nemcsak a rafináltan kiképzett frontrész, hanem a hasonlóan mozgalmas far is nyomot hagy az emberben a sárvédők irányába lehúzott LED-es fényforrásokkal. Oldalnézetből jól látszik, hogy a kabin tömegét hátra koncentrálták, s a profilnak kifejezett lendületet ad a kocsitest alsó részétől a hátsó lámpatestig végigfutó, erősen emelkedő karaktervonal. A Lexus tervezői igyekeztek emlékezetes formatervet alkotni, ami sikerült is, de nem feltétlenül pozitív eredménnyel. Az orr-résznél véleményem szerint túlzásba estek.

Az utastér ellenben nem hagy kívánnivalót maga után. Gusztusosan berendezett, letisztult és elegáns dizájnelemekből építkezik, vezetőközpontú kialakítást és príma ergonómiát kínál. Emellett, az új IS szélességének és tengelytávolságának növelésével érezhetően tágasabb teret alakítottak ki a hátsó üléssorban és a csomagtartóban is. A hosszabb tengelytávolsággal és az első ülések vékonyabb háttámláival az IS a Lexus szerint kategóriaelső teret kínál a hátsó utasok térdének. A hátsó üléssor új háttámlái 60:40 arányban dönthetők és lehajthatók.

Az új fejlesztésű vezetőülés magasabb szintű komfortot és még jobb oldaltartást nyújt. Mélyebbre került az ülés csípőpontja, akárcsak az új, az LFA által inspirált kormánykerék; ennek és a tengelyirányban hosszabb úton állítható volánnak köszönhetően a vezető üléspozíciója sportosabb lett. Az utastérben alkalmazott anyagok és kárpitok a legújabb technológiával készültek, s a műszerfal különlegessége a kiváló minőségű, különleges megvilágítású analóg óra. A középkonzolon találjuk a Lexus első elektrosztatikus működtetésű kapcsolóit, amelyekkel egyetlen érintéssel beállítható a klíma hőfoka.

Az IS 250 és IS 300h modell egyaránt rendelhető lesz F Sport kivitelben is, egyedi hűtőráccsal és első lökhárítóval, továbbá kiváló oldaltartású, ’integrált habosítású’ első ülésekkel, és az LFA-ból származó, innovatív műszeregységgel, amelynek középső gyűrűje jobbra-balra eltolható.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/